Formula 1 Bahrain: Preview – Mercedes vs. Ferrari, Episodul 2

Al doilea M.P. al sezonului se apropie cu pași repezi. Circuitul Sakhir de langa Manama devine încet-încet, alături de Melbourne, un simbol al începutului de sezon în Formula 1. În contrast evident cu prima cursă a sezonului, etapa din Bahrain va arunca o lumină nouă (la propriu și la figurat) asupra raportului de forţe valabil în sezonul 2018.

Vom vedea aşadar dacă Ferrari se poate ridica la nivelul impus de Mercedes în Australia, circuitul din Bahrain fiind complet diferit. Avem parte aici de linii drepte lungi şi de o combinaţie de viraje lente şi rapide care, în teorie, nu ar trebui să penalizeze foarte tare comportamentul instabil al monoposturilor roşii. Vom avea probabil şansa de a afla raspunsul la două întrebări care s-au evidenţiat încă din timpul testelor de la Barcelona. Are Ferrari o problemă cu consumul de combustibil ? Este Mercedes W09 un monopost extrem de agresiv cu pneurile ?

© FIA

Date circuit

Lungime: 5,412 km.

Nr. de tururi: 57

Distanţă în cursă: 308,238 km.

Record circuit: 1m31,447s

Pedro de la Rosa – 2005

Număr viraje: 15 (6 S / 9 D)

Distanţa start primul viraj: 501,9 m.

Lungime pit-lane: 419,7 m.

Timp parcurgere pit-lane: 18,9 s.

Zone DRS: 2

Evoluţie pistă: Medie

Circuitul Sakhir este un traseu care oferă o bună aderenţă pentru pneuri, iar faptul că există multe zone de acceleraţie înseamnă că echipele se vor concentra pe găsirea unui setup aerodinamic ce va favoriza atingerea unor viteze de top destul de mari. Din acest motiv monoposturile au nevoie de un pachet aerodinamic medium to low DF. Circuitul are si multe viraje lente iar setup-ul low DF se pretează excelent.

© Pirelli Media | edit @pentaquark_f1

Pneuri

Pirelli aduce în Bahrain pneurile Medium (Soft-ul de anul trecut), Soft şi SuperSoft. Este de la sine înţeles faptul că pneul roşu SuperSoft va fi folosit în calificări şi ca atare va fi pneul pe care majoritatea piloţilor îl vor folosi la începutul cursei. Care dintre celelalte două va fi folosit pentru al doilea stint, rămâne de văzut. Totul depinde de comportamentul monoposturilor în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere care va avea loc în nocturnă, în condiţii similare cu ceea ce vom vedea duminică în ziua cursei. Caracteristica principala a circuitului din punctul de vedere al pneurilor este Rear Limited. Asta inseamnă că pneurile spate sunt cele care vor suferi cel mai tare lucru accentuat şi de faptul că asfaltul este extrem de abraziv, lucru care favorizează apariţia degradării. Tracţiunea la ieşirea din viraje este şi ea extrem de importantă.

Vorbind de pneuri, să spunem că Pirelli impune pentru etapa din Bahrain o presiune minimă de 21 psi pentru trenul faţă (21,5 psi în 2017) şi 19 psi pentru roţile spate, în scădere de la 20,5 psi în 2017. Unghiurile de cădere ale roţilor au fost păstrate la acelaşi nivel ca în 2017 şi anume -3,75 grade pentru roţile faţă şi -2 grade pentru cele spate.

Frâne

Pentru frâne, M.P. al Bahrainului este un adevărat test. Numeroasele zone de frânare violentă destul de apropiate sunt completate de temperaturi ambientale extrem de ridicate. Nu de puţine ori am văzut abandonuri cauzate de cedarea sistemului de frânare. Cu siguranţă acesta va fi şi cazul în 2018. Cea mai importantă zonă de frânare este virajul 1. Monoposturile trebuie să încetinească de la peste 330 km/h la doar 75 km/h în 2.3 secunde. Pe parcursul unui tur, pilotul stă cu piciorul pe pedala de frână 18% din timp iar din acest motiv Sakhir este unul din cele mai dificile circuite pentru sistemul de frânare.

Solicitarea Motoarelor

Din punct de vedere al PU-ului, să spunem că în Bahrain, toate sistemele componente vor fi solicitate. MGU-H-ul va fi probabil cel mai solicitat dintre toate (aviz Honda). Ieşirea din virajele lente şi liniile drepte lungi sunt zonele în care MGU-H-ul trebuie să funcţioneze impecabil. MGU-K-ul va trebui să fie şi el la înălţime întrucât suprasolicitarea sistemului de frânare clasic va duce cu siguranţă la un abandon. Motorul termic va fi foarte însetat în deşert, circuitul Sakhir fiind probabil circuitul pe care observăm cele mai mari consumuri de combustibil. Evident, câştig de cauză vor avea motoarele cele mai eficiente, atât la capitolul consum cât şi la capitolul sistem hibrid.

Înainte de M.P. al Bahrainului, iată cum se prezintă tabelul cu componentele PU-urilor.

Vremea va fi ca de obicei fierbinte, cu temperaturi maxime în jurul a 30 de grade celsius în toate cele trei zile ale week+end-ului.



 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By