MotoGP Qatar: Ducati, Dovizioso și restul lumii

În mare parte, ceea ce întrezăream după testele din presezon s-a adeverit după prima cursă a sezonului, raportul de forțe fiind cel așteptat, surprizele intervenind însă în ecarturile dintre piloți/motociclete.

În Qatar am așteptat o luptă pentru victorie între motocicletele Ducati și Yamaha, cu Honda pe post de arbitru, posibil Suzuki aproape de trio-ul fruntaș. Succesul Ducati prin Andrea Dovizioso nu a surprins, era aștepat, însă inversarea rolurilor între Yamaha și Honda a deschis ceva puncte de discuție.

Dacă despre Yamaha Movistar se știa că vor lua startul cu un prototip M1 hibrid, șasiu 2016, motor și electronică 2018, cu diferențe tehnice și de setup însemnate între modelul pilotat de Maverick Vinales și Valentino Rossi, abia după cursă s-a aflat că și HRC a optat pentru folosirea unui șasiu RC213V de generație 2017, pe care s-a folosit ultima dezvoltare a motorului.

Dat fiind istoricul recent al Honda în primele 2 curse ale sezonului, probabil s-a dorit testarea ăn regim de cursă a principalei noutăți, motorul. cadrul fiind o evoluție a celui din sezonul precedent, având încă nevoie de optimizări la nivel de aerodinamică, raportul de mase și setup-ul de bază.

Pachetul HRC evaluat de echipa Repsol a fost peste așteptări, motocicleta pilotată de Marc Marquez fiind în lupta pentru victorie cu GP18-ul pilotat de Dovizioso și reușind să controleze forma lui M1-ului pilotat de Valentino Rossi pe finalul cursei.

Dacă prim piloții Ducati, Honda și Yamaha s-au descurcat în cursă, făcând și alegerile corecte la pneuri, secunzii au avut parte de probleme cu gumele Michelin, excepția fiind Jorge Lorenzo, pe care l-u trădat frânele Brembo încă din primele tururi, motiv bun pentru detractori de a trece peste explicațiile tehnice și de a ironiza o nouă contraperformanță a spaniolului.

Frânele lui Lorenzo au cedat definitiv la intrarea în virajul 4, în turul 12, îmtr-un moment în care spaniolul se pregătea să treacă de Andrea Iannone. Norocul a fost că incidentul s-a petrecut la viteză mică, la intrarea în viraj și nu pe o linie dreaptă la peste 300 km/h, conștientizând ce se poate întâmpla, Jorge a sărit de pe motocicletă pentru a evita un impact cu zidul de cauciucuri de pe marginea pistei.

Cauzele exacte ale defecțiunii nu au fost făcute publice de către Brembo, însă italienii susțin că problema constructivă a fost remediată și este imposibil să reapară în viitor.

Valentino Rossi a fost aproape de Zarco, Dovizioso și Marquez păstrând o șansă la victorie până în momentul în care Marquez și Zarco s-au atins la peste 300 km/h, Marc reușind în extremis să îl evite pe Dovizioso, iar francezul a ajuns pe locul 3, încurcându-l pe Valentino pentru câteva tururi.

Un alt punct de interes al cursei a fost prestația lui Alex Rins, al patrulea cel mai rapid pilot în cursă, la un pas de o performanță notabilă, o confirmare a formei arătate în teste, însă ambiția spre finele cursei și feedback-ul venit de la pneuri au dus la o căzătură chiar în fața lu Danilo Petrucci, moment ce a pus capăt ascensiunii pilotului Pramac, moment de care a profitat Cal Crutchlow.

În a doua parte a clasamentului, outsider-ii KTM și Aprilia nu au impresionat deloc, italienii având și probleme cu consumul de combustibil pe durata cursei, în timp ce KTM, în special prin Pol Espargaro a afișat un top speed respectabil, însă evoluțiile în ce privește ținuta șasiului fiind minore în comparație cu concurența, austriecii fiind per general cu o secundă mai lenți decât timpii înregistrați de Dovizioso sau Marquez.

Cursa din Argentina nu va fi cu mult diferită de cea qatareză, raportul de forțe văzut deja putând continua. Ducati va pleca cu prima șansă la victorie, urmând a vedea pe unde se situează Honda și Yamaha. Factorul surpriză ar putea fi vremea, anunțându-se ploaie vineri și sâmbătă, cel mai probabil și pe durata cursei de duminică.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like