MotoGP Argentina: Continuitate în rezultate sau imprevizibil dat de ploaie

După trei săptămâni de pauză de la debutul sezonului din Qatar, MotoGP-ul revine cu etapa argentiniană. Incertitudinile de la Losail probabil nu se vor limpezi nici în acest weekend, ci mai sigur la Jerez la început de mai.

Qatar-ul a lăsat loc la o serie de discuții referitoare la motocicleta ce va domina sezonul, dacă va exista așa ceva, piloții care se vor bate cursă de cursă pentru victorie, cine sunt outsider-ii imediat după Ducati, Honda și Yamaha, problemele ultimilor de a adapta electronica la motocicleta din 2018, acest lucru fiind departe de a se rezolva în acest moment.

Că Ducati și Andrea Dovizioso au dominat prima cursă, era de așteptat, însă incertitudinile planau asupra Repsol Honda și Movistar Yamaha. Problema stătea cam așa după testul din Qatar: Yamaha nicio șansă la podium și victorie, iar comportamentul motocicletei Honda RC213V greu de descifrat, în ciuda unor evoluții bune în teste atât cu Marquez cât și cu Pedrosa.

Cursa din Qatar l-a regăsit pe Valentino Rossi în postura de a lupta pentru podium, chiar victorie până la un incident ce i-a avut protagoniști pe Marquez și Zarco, în timp ce Vinales s-a luptat cu o motocicletă greu de controlat la ieșirea din viraje și gume neinspirat alese, lui Lorenzo i-au cedat frânele, lucru din fericire petrecut pe o zonă virajată, iar Pedrosa a uzat mult prea devreme guma spate. Tot probleme cu pneurile Michelin a avut și poleman-ul Zarco, francezul uzând guma față.

 

Așteptări înainte de cursă

Dat fiind faptul că echipele Repsol Honda și Movitar Yamaha au început sezonul cu variante îmbunătățite ale motocicletelor din 2017, Yamaha riscând și mai mult prin folosirea șasiului 2016 cu motor și electronica sezonului curent, cursa argentiniană ar putea avea cam aceeiași desfășurare precum cea din 2017. Yamaha ar putea avea un avataj și poate spera cel puțin la podium, evoluția lui Rossi de până acum susținând ideea, în timp ce la Honda situația este mai problematică. Anul trecut cu un șasiu echilibrat dar un motor brutal, Marquez s-a aflat în lupta pentru victorie, dar a pierdut controlul într-un moment în care a crezut că poate controla motocicleta.

Anul acesta s-au adus îmbunătățiri la motor, însă per total motocicleta Honda este una dificil de pilotat. Acest lucru îl spune testerul oficial HRC, Cal Crutchlow, britanicul aruncând mănușa spre concurență prin declarația că modelul RC213V poate obține rezultate în mare parte cu aportul piloților oficiali, Marquez și Pedrosa, cel mai bun cuplu de piloți pe o motocicletă de uzină. Crutchlow l-a evidențiat pe Dani Pedrosa, ca fiind unul dintre piloții ce influențează dezvoltarea motocicletei, cei care deja îl văd ca și plecat din echipă pentru 2019, trebuind mai întâi să urmărească rezultatele micului spaniol.

Dacă la vârf va fi probabil același duel Dovizioso-Marquez, mult mai interesantă va fi încercarea ghinioniștilor primei etape de a reveni la forma așteptată în această stagiune. Menționăm aici pe Lorenzo, Vinales și Pedrosa, dar și piloții Suzuki, Iannone și Rins, care în 2018 nu mai pot da vina pe motocicletă pentru inconsistența rezultatelor. Albaștrii din Hamamatsu sunt în acest sezon the dark dogs, cum spun englezii, echipa ce trebuie să își arate colții atunci când granzii greșesc.

Până una alta, Andrea Iannone nu contenește să spună că Alex Rins, practic este depășit de sarcina sezonului, mai concret, căzătura din Qatar ar fi cauza lipsei de concentrare și a unui obiectiv ce depășește măsura talentului spaniolului. Piloții pot declara ce doresc, ceea ce contează sunt rezultatele la finele sezonului, acest lucru contând și la semnarea contractelor pentru 2019.

Ceva mai în spatele apele sunt destul de tulburi, înafară de Prmac care are certitudinea motocicletelor Ducati din 2019, restul negociază mutări surpriză. O primă confirmare este mutarea Tech3 la KTM, urmând ca în scurt timp să fie anunțată și trecerea Marc VDS de la Honda la Yamaha, astfel Franco Morbidelli va putea să primească sfaturi de pilotaj de la rider-ul de uzină și mentorul său Valentino Rossi.

Avintia și Aspar (Angel Nieto) sunt de asemenea în căutarea altor motociclete, fiind zvonuri despre o posibila mutare a lui Jorge Martinez Aspar spre Suzuki.

Deja după prima etapă putem vorbi de perdanți ai sezonului 2018, forma arătată de Aprilia și KTM fiind greu de surmontat în etapele ce urmează.

Cu Suzuki jucând la promovare în prima ligă și cu un platou de piloți privați pe motociclete mai competitive decțt în 2017, Morbidelli cu Honda din sezonul trecut, Nakagami asemenea, Tech3 fără presiunea rezultatelor avându-l pe malaezianul Syahrin mai competitiv decât se așteptau mulți, Miller competitiv pe un Ducati GP17 și surpriza Rabat stăpân pe el la ghidonul aceluiași Ducati, sarcina piloților KTM și Aprilia  se complică tot mai mult.

Nu se mai pune problema ca uzinele menționate să ajungă în top 10 și să fure câte un podium, ci din păcate, se pune probleme de a strânge unul, două puncte la fiecare cursă. Acesta este pericolul ce îl poate avea conservatorismul în dezvoltarea motocicletelor, alegerea unor soluții deja verificate.

Moto2

Clasa intermediară pare să devină în 2018 categoria cea mai imprevizibilă, acolo unde cu greu se pot stabili ierarhii. Vorbeam înainte de prima cursă de o luptă între Alex Marquez și Miguel Oliveira pentru victorii, arbitru fiind Francesco Bagnaia și poate Brad Binder, sau veteranii veniți de la clasa mare, Hector Barbera sau Sam Lowes, dar și infiltrarea în lupta pentru poziții fruntașe a unora dintre debutanți, în special Joan Mir.

Debutanții însă au punctat doar prin Mir, dar clasarea a fost modestă, un loc 11, în timp ce Lowes și Barbera, fie au abandonat, nimic nou pt Sam, fie cu greu au strâns o brumă de puncte, în cazul lui Hector.

La vârf Alex Marquez a fost pe ultima treaptă a podiumului, însă nu a contat în nici un moment în lupta pentru victorie, unde protagoniști au fost Bagnaia și surpriza Lorenzo Baldassarri.

La această clasă avem vreo 10 piloți care pot emite pretenții la victorie și podiumuri, însă în această etapă a campionatului este imposibil să îi așezăm într-o ordine. Pe lângă cei deja menționați mai amintim pe Xavi Vierge, trecut la Dynavolt Intact GP, Pasini, care atunci când rămâne pe motocicletă poate viza primele poziții, de urmărit și Marcel Schrotter, echipier cu Vierge.

Duelul debutanților se va da între Joan Mir și Romano Fenati, italianul fiind surpriza antrenamentelor și calificărilor, însă gestionarea cursei a fost o mare problemă.

Moto3

Lupta pentru victorie la clasa mezină tinde să devină una previzibilă, protagoniștii fiind știuți încă din teste, Jorge Martin și Aron Canet, aceștia confirmând și în cursa din Qatar, în timp ce locul al treilea se va disputa o bună parte a sezonului, premisa inițială că Fabio di Giannantonio să arbitreze lupta lui Martin cu Canet, fiind amânată pentru cursele viitoare.

Surprizele clasei după prima etapă sunt Lorenzo Dalla Porta, Niccolo Antonelli, revigorat la echipa SIC58, iar din tabăra KTM confirmând Gabriel Rodrigo, argentinianul având șansa de a străluci în acest weekend în fața fanilor locali.

Dezamăgirea debutului de sezon a fost echipa SKY Team VR46, care nu a punctat cu Nicolo Bulega (abandonat) și Dennis Foggia, imediat sub locul 15. Italianul din Academia lui Rossi a pierdut și un prim duel cu rivalul din CEV, Jaume Masia ce a încheiat cursa pe locul 12.

Ca și în cazul lui Fenati la Moto2, un personaj ce a impresionat în teste și primele antrenamente a fost Makar Yurchenko, dar reprezentantul Kazakhstanului a dezamăgit în cursă.

În Argentina urmează să își ia revanșa după un debut de sezon dezamăgitor Enea Bastianini, John McPhee sau Marco Bezzecchi, pilot ce a  mers excelent în teste.

Primele antrenamente vor începe de la ora 15, vineri, în ordinea Moto3, Moto2, MotoGP.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like