Formula 1 China: Sebastian Vettel în pole din nou

Ferrari a acaparat prima linie a grilei de start în calificările Marelui Premiu al Chinei, cu Sebastian Vettel în pole position.

Germanul l-a devansat pe coechipierul său, Kimi Raikkonen, tocmai la finalul sesiunii, stabilind un nou record al circuitului – 1:31.095 – atunci când finlandezul păruse să fi făcut suficient pentru prima poziție.

Raikkonen stabilise recorduri pe primul și al doilea sector, însă nu a reușit să-și mențină ritmul și în al treilea, acolo unde Vettel a recuperat decisiv. Diferența finală dintre cei doi a fost mai mică de o zecime de secundă, însă crucial, piloții Mercedes s-au regăsit la mai bine de jumătate de secundă în urmă.

Valtteri Bottas a completat primele trei poziții, ordinea de plecare în cursa din Bahrain fiind astfel repetată. Lewis Hamilton a făcut o mică greșeală în sectorul final al ultimului său tur, cedând în lupta cu al său coechipier și urmând să pornească de pe poziția a 4-a duminică.

Red Bull a acaparat linia a treia a grilei de start, cu Max Verstappen al 5-lea cu un timp înregistrat în 1:31.796. Daniel Ricciardo s-a clasat al 6-lea, un rezultat bun după ce echipa a fost nevoită să-i repare unitatea de putere ca urmare a problemelor din FP3.

În urma celor trei echipe din frunte s-au clasat Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Carlos Sainz și Romain Grosjean, Renault fiind astfel singura altă echipă ce a pătruns cu două mașini în Q3.

Q1

Raikkonen a stabilit ritmul inițial în Q1 cu un 1:32.474. Cei doi piloți Mercedes s-au regăsit la 0.4s, respectiv 0.8s în urma finlandezului după primul set de tururi, iar Vettel a pus și mai mare presiune cu un tur cronometrat în 1:32.171, trecând în frunte.

Jumătate dintre piloți nu stabiliseră un timp cu 10 minute rămase din prima parte a sesiunii. Printre ei se aflau cei doi piloți Red Bull, cu Ricciardo urcând în mașină după ce unitatea sa de putere a fost reparată după incidentele din FP3. Australianul a ieșit pe circuit cu 3 minute rămase, având la dispoziție un singur tur rapid. Verstappen a urcat pe locul 4 în timp ce pe pistă se raportau picături de ploaie, însă precipitațiile au întârziat să influențeze lucrurile.

Charles Leclerc s-a răsucit la ieșirea din ultimul viraj, însă a putut continua. Cu toate acestea, monegascul de la Sauber a fost unul dintre cei cinci piloți eliminați în Q1, fiind mai rapid doar față de coechipierul Marcus Ericsson. Piloții Williams Lance Stroll și Sergey Sirotkin au fost din nou eliminați, iar alături de ei s-a aflat, surprinzător, Pierre Gasly de la Toro Rosso. Ricciardo reușise să stabilească al 14-lea cel mai bun timp, calificându-se în Q2 pentru doar 2 zecimi de secundă.

Q2

După ce doar Kevin Magnussen a stabilit un timp cronometrat pe gumele soft în Q1, mai mulți piloți au optat pentru specificația mai dură de pneuri în Q2. Cum era de așteptat, toți piloții Ferrari și Mercedes au făcut-o, iar Raikkonen și Vettel au stabilit ritmul după primul set de tururi.

Germanul a fost cu 0.099s mai lent decât coechipierul său, iar Ricciardo și Verstappen, pe gume ultrasoft, au pus mașinile Red Bull în fața celor de la Mercedes, cu Hamilton cel mai lent dintre primii șase. Bottas a urcat un loc odată cu al doilea său tur cronometrat, Mercedes fiind nevoită să ruleze câte două tururi rapide pentru a duce pneurile în fereastra dorită de temperatură.

Ultimele trei minute ale Q2 au adus o nouă luptă între echipele fruntașe. Hamilton și Bottas au ieșit din nou pe circuit pe gume soft, iar britanicul a stabilit un timp mult mai bun – 1:31.914. Bottas l-a urmat la 0.149s, iar Raikkonen și Vettel au ales să nu încheie noi tururi pe ultrasoft-uri. Hulkenberg și Grosjean au urcat în fața celor de la Red Bull în clasament, în timp ce Perez și Sainz s-au mai calificat în ultima parte a sesiunii.

Kevin Magnussen a ratat prezența acolo pentru doar 16 miimi de secundă, în timp ce Esteban Ocon s-a clasat al 12-lea. Cei de la McLaren au încercat să-l ajute pe Fernando Alonso prin intermediul lui Stoffel Vandoorne, însă cei doi nu au reușit să intre în top 10. Brendon Hartley a fost cel mai lent pilot în Q2.

Q3

Cum era de așteptat, piloții au ieșit pe ultrasoft-uri în Q3, iar Raikkonen a stabilit importantul reper în frunte – un 1:31.200 care a constituit un record al circuitului. Vettel a trecut linia de sosire cu un dezavantaj de 0.161, în timp ce în urma celor de la Ferrari s-au clasat Bottas, Hamilton, Verstappen și Ricciardo.

Mercedes avea de recuperat aproape o jumătate de secundă față de rivalii de la Ferrari, în timp ce Red Bull avea o întârziere de 6-7 zecimi. Hulkenberg, Grosjean și Sainz au mai stabilit timpi cronometrați, în timp ce Perez a fost singurul care a optat pentru doar un tur rapid, în finalul sesiunii.

Cu tot cu un sector 2 mov, Bottas nu a reușit să urce în clasament, iar bătălia dintre cele două mașini Mercedes s-a consumat pentru locul 3. Din păcate pentru Hamilton, o greșeală în acul de păr l-a forțat să-și abandoneze turul. Între timp, Raikkonen a reușit cele mai rapide prime două sectoare, însă în ultima parte a turului, Vettel a fost inegalabil, obținând pole-ul.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like