Formula 1 China: Daniel Ricciardo câștigă un sprint exorbitant

Un incident între cele două Toro Rosso a adus mașina de siguranță pe circuit și a transformat o cursă anostă într-un sprint entuziasmant în China.

La final, după toate momentele prin care a trecut de-a lungul weekendului, victoria lui Daniel Ricciardo va rămâne una dintre cele mai dulci din cariera sa. Australianul a trecut primul linia de sosire după un asalt spectaculos făcut posibil de mașina de siguranță și de o decizie perfectă a echipei care l-a pus pe gume noi în finalul cursei.

Ricciardo se afla pe poziția a 6-a când Safety Car-ul a ieșit de pe circuit în turul 35. Zece tururi mai târziu, pilotul Red Bull conducea cursa după câteva depășiri entuziasmante și un pic de noroc venit din partea lui Max Verstappen. Olandezul a fost în mijlocul controversei după ce l-a percutat pe Sebastian Vettel în turul 44, cei doi căzând în clasament. Ceva mai devreme, un duel între Verstappen și Lewis Hamilton i-a permis lui Ricciardo să treacă de coechipierul său când acesta a fost împins în afara circuitului.

Valtteri Bottas a trecut al doilea linia de sosire după ce a condus o bună parte din ea grație unui undercut bine executat. Finlandezul s-ar putea socoti ghinionist că nu a câștigat cursa cu numărul 100 a sa în Formula 1. Pilotul Mercedes a fost depășit spectaculos de Ricciardo în turul 46. La capătul unui Mare Premiu ce nu părea să-l favorizeze după ce a pierdut două poziții în primul tur, Kimi Raikkonen a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

Cursa nu oferise multe momente de entuziasm înainte de acroșajul dintre cei doi piloți Toro Rosso. Vettel a plecat bine din pole position, închizându-i trasa lui Raikkonen în primul viraj. Finlandezul a fost depășit de Bottas și Verstappen, căzând pe locul 4 după start, în timp ce Ricciardo și-a păstrat poziția a 6-a.

Totul părea să se joace la strategia de cursă, iar cei de la Red Bull au dat drumul la artificii în turul 18, intrând la boxe în șir indian și trecând pe compoziția medium de pneuri. Mercedes i-a urmat, iar lipsa de reacție a Ferrari a făcut ca Vettel să piardă conducerea cursei în favoarea lui Bottas și Raikkonen să piardă o poziție în favoarea lui Hamilton.

Artificiile adevărate au fost lansate însă sub formă de scântei când Pierre Gasly a încercat să treacă de coechipierul Brendon Hartley în acul de păr de la capătul lungii linii drepte din sectorul final. Francezul a părut să creadă că va fi lăsat în frunte, a frânat târziu și nu a putut evita contactul dintre cele două mașini Toro Rosso.

Mașina de siguranță a intrat pe circuit câteva minute mai apoi pentru a permite curățarea pistei, Red Bull a luat o decizie excelentă chemându-i la boxe pe ambii piloți, iar restul a fost istorie.

Hamilton a fost în final clasat al 4-lea, în timp ce Verstappen a fost penalizat cu 10s pentru incidentul cu Vettel, fapt ce l-a aruncat pe poziția a 5-a în clasament. Nico Hulkenberg a trecut linia de sosire al 6-lea, reușind să treacă de Vettel la rândul său imediat în urma incidentului cu Verstappen.

Până și Fernando Alonso a câștigat o poziție în fața germanului. Pilotul McLaren a încheiat pe 7 după ce a trecut de Vettel riscant în succesiunea de viraje din startul penultimului tur. Germanul nu a avut ritmul necesar să mai lupte după accident. Cu locul 8 în China, Vettel se poate socoti nemulțumit de weekendul acesta, însă continuă să conducă în clasamentul mondial.

Carlos Sainz și Kevin Magnussen s-au mai clasat în puncte în această a treia cursă a sezonului, în timp ce piloții Force India au ratat de puțin top 10-ul. Stoffel Vandoorne a terminat cursa al 13-lea, în fața celor doi piloți Williams, Lance Stroll și Sergey Sirotkin.

Marcus Ericsson, Romain Grosjean, Gasly și Charles Leclerc au mai trecut linia de sosire, în timp ce Hartley a retras mașina sa la boxe cu un tur înainte de final.

Vettel și Hamilton, principalii candidați la titlul mondial, se află pe primele două poziții în clasamentul piloților după trei curse. Au fost trei curse în care Mercedes a rămas singura dintre echipele fruntașe fără victorie, fapt îngrijorător pentru o formație care nu a mai avut trei Mari Premii la rând fără victorie în era hibridă.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By