Max Verstappen a ratat șansa de a câștiga Grand Prix-ul Chinei

MAX VERSTAPPEN A DEZVĂLUIT CUM CREDE EL CĂ A RATAT ȘANSA DE A CÂȘTIGA MARELE PREMIU AL CHINEI, DUPĂ UN FINAL DE CURSĂ NEBUNESC PE CIRCUITUL DE LA SHANGHAI.

Pilotul Red Bull a avut parte de o lecție dureroasă la Shanghai, după ce a depășit liderul clasamentului și a ratat șansa de a câștiga cursa, în încercarea de a-l depăși pe Hamilton printr-o manevră riscantă pe circuit.  Greșeala lui Max a fost în beneficiul coechipierului său, Daniel Ricciardo, australianul câștigând în final cursa chineză. Pilotul RBR a avut la rândul lui de muncit, dar a făcut-o cu mult mai multă ușurință decât Max, reușind să-și ridice valoarea de piață, dar și cea a echipei, la final de cursă.

Aflat în al patrulea sezon de Formula 1, Verstappen nu mai este considerat un începător în paddock, chiar dacă are doar 20 de ani. Are la activ destule curse, așa cum a afirmat și Sebastian Vettel, pentru a fi considerat un pilot adevărat. Olandezul evoluează așa cum au făcut-o nenumărați piloți dinaintea lui, cu o oarecare furie și multă determinare și în același timp demonstrând talent și pricepere. Unii dintre piloții care au evoluat ca el au ajuns mari campioni, în timp ce alții au rămas în anonimat.

“Poate că nici nu trebuie să mă calmez încă, ci să evaluez situația. Eram destul de bun la evaluat până acum, dar anul ăsta… Poate că din cauză că ultimele două curse nu au avut deznodământul pe care l-am vrut, am încercat să recuperez din puncte, fapt ce a funcționat împotriva mea deocamdată” – Max Verstappen.

Decizia inspirată a celor de la Red Bull de a-i chema la boxe pe amândoi piloții în timpul safety car-ului și de a-i echipa cu gume soft a fost la îndemâna lui Verstappen, care a ieșit pe circuit și a sperat la victorie, mai ales că restul piloților aveau gume medii. Diferența de viteză a fost suficientă pentru a-i depăși pe toți, așa cum a demonstrat Ricciardo până la final de Grand Prix.

La revenirea în cursă, Verstappen era cel mai bine plasat pilot de la Red Bull, pe locul 4, în timp ce Ricciardo a reintrat în cursă de pe 6. Olandezul a pus presiune pe Hamilton, iar după ce duo-ul a trecut de virajul șapte, Verstappen a forțat în încercarea de a trece de pilotul britanic. Între timp Ricciardo, care trecuse deja de Raikkonen, l-a ajutat într-un final pe coechipierul său să treacă de Hamilton, după care l-a urmat.

Spectacolul total s-a dezlănțuit în turul 42, când Ricciardo a executat majoritatea depășirilor pe linia dreaptă dinainte de virajul 14, finalizând glorios cu depășirea monopostului Ferrari la final de viraj. Verstappen a încercat și el să treacă de Vettel în turul 43, însă în urma unei depășiri neregulamentare s-a ales cu 10 secunde de penalizare. Greșelile l-au costat pe pilot nu doar cursa, ci și o clasare pe podium pe care într-adevăr o merita.

“Nu cred că trebuie să schimb foarte multe lucruri. Trebuie să înțeleg ce s-a întâmplat azi. Nu cred că e nevoie să fiu neapărat mai puțin agresiv, pentru că încercarea de a-l depăși pe Vettel nu are nimic de-a face cu agresivitatea, ci doar cu dorința de a depăși. Evident că nu e ceea ce mi-am dorit. E o lecție de viață”, a concluzionat Verstappen.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By