USCC Long Beach: Cadillac revine în vârful piramidei

Străzile din Long Beach au fost martorele primului pole marca Penske Racing de la debutul noului program cu Acura însă cursa a căzut din nou în mâinile unui Cadillac, GM impunându-se și la GTLM confortabil prin Corvette Racing care pare a ști toate secretele străzilor californiene.

Într-un weekend însorit în care doar categoriile Prototype și GTLM s-au luptat în etapa a treia din campionatul de frunte guvernat de IMSA, am observat cât de mare este diferența de ritm dintre DPI-uri și prototipurile de LMP2 obișnuite, ecartul fiind mult redus pe finalul stagiunii anterioare când Stephen Simpson și Misha Goikhberg se puteau lupta la victorii în ORECA-ul #85 al JDC-Miller. Într-adevăr, tot aceștia au fost și cei mai bine clasați piloți înarmați cu o mașină europeană, însă au fost la ani-lumină de lideri. În plus, lupta de la GTLM a demonstrat cât de mică este distanța de la extaz la agonie, lucru simțit de Ford, BMW și Porsche – Corvette profitând de problemele rivalilor cu Risi absent până pe final de vară.

BMW ar fi putut puncta un podium grație strategiei inteligente a echipei Rahal-Letterman Lanigan Racing

Primul în sesiunea de calificări de 15 minute destinată celor 14 prototipuri a fost Juan-Pablo Montoya care, cu un 1:12.992, a fost singurul care a coborât sub 1:13, reușind astfel să posteze și un nou record al pistei. Felipe Nasr a fost al doilea la bordul Cadillac-ului AXR #31 în timp ce Mazda cu numărul 55 și Acura #7 au completat linia a doua a grilei. Mai jos, lupta a fost feroce între cele opt modele de la GTLM. Joey Hand s-a dovedit imbatabil și a reușit un tur-etalon în 1:16.869, de asemenea un record al circuitului pentru această categorie. Cele două Porsche și cele două Corvette s-au calificat pe pozițiile 2-5. O singură mașină nu a putut ieși pe străzile din Long Beach în sesiunea de calificări, mai precis mașina #85 a JDC-Miller Motorsport care a avut probleme tehnice. Acestea au revenit în cursă, ORECA-ul galben fiind îngenunchiat de cutia de viteze care a cedat.

Mașina #85 n-a fost singura produsă de ORECA care a cedat, cursa fiind neutralizată după doar un tur în urma incidentului în care a fost implicat Ligier-ul #52, cel mai rapid model dintre cele de LMP2, și ORECA-ul #38 al Performance Tech. Acesta din urmă a abandonat pe loc cu pagube serioase la suspensie în timp ce Ligier-ul a continuat, dar fără a conta în lupta de la vârf. După restart, Acura #6 a revenit în frunte după ce, inițial Cadillac-ul sponsorizat de Whelen a fost primul în virajul 1 grație unui start lansat executat fără greșeală de Felipe Nasr. Cele două mașini bazate pe șasiuri Dallara și, respectiv, ORECA s-au duelat pe parcursul primului stint înainte de unica oprire a întrecerii – schimbarea de strategie de la o cursă cu două opriri pentru prototipuri la una cu o singură oprire fiind rezultatul neutralizărilor.

Popularul „Banana Boat” a abandonat din cauza unor probleme la cutia de viteze

Action Express Racing au ajuns în frunte după trecerea pe la standuri, însă nu cu mașina #31 ci cu cea cu numărul 5 care s-a impus la Daytona. Filipe Albuquerque a mai avut de manageriat încă un restart iar apoi l-a păstrat pe Ryan Dalziel la o distanță respectabilă în urma sa și a reușit o nouă victorie pentru el și Joao Barbosa. Dalziel și Scott Sharp au terminat pe doi cu mașina #10 a Wayne Taylor Racing bifând o cursă de revenire foarte bună după niște calificări dificile. Între timp, cele două Acure au avut probleme în a doua jumătate a cursei și au terminat pe pozițiile 5-6 la general, ambele fiind depășite de o Mazda. Team Joest a încercat o strategie alternativă, aducându-și ambele mașini mai devreme la boxe, însă primele tururi din stint-ul secund au fost mai lente decât cele efectuate de rivalii direcți pe finele primului stint astfel că echipajul #55 a terminat abia al nouălea, în urma mașinii #99 a JDC-Miller Motorsport și a Cadillac-ului Whelen care a venit pe șapte după o oprire lentă. CORE Autosport n-au mai avut parte la Long Beach de norocul de care s-au bucurat la Daytona și Sebring, terminând abia pe zece. Pe lângă Performance Tech, Extreme Speed Motorsport și JDC-Miller au mai avut mașini pe lista de abandonuri, cauza retragerii lui Pipo Derani fiind necunoscută.

Porsche ar fi putut câștiga cursa prin ambele sale 991 RSR dar, în final, s-a ales cu un frustrant loc 6

Ford a condus în prima parte a întrecerii la GTLM, înainte ca Joey Hand să agațe o bucată de caroserie în difuzorul GT-ului său, incident care l-a întârziat. Ulterior, Porsche a ajuns în frunte, BMW conducând pentru puțin timp grație unei strategii inteligente. BMW-ul M8 GTE nu a fost destul de rapid, iar Patrick Pilet a trecut de el, însă a lovit BMW-ul #25 al lui Alex Sims în acest proces, mașina oprind ulterior la boxe din această cauză. Pe final, celălalt Porsche se afla în frunte însă suspensia a cedat, scoțându-l pe Earl Bamber din luptă și dând victoria pe tavă Corvette-ului lui Oliver Gavin și Tommy Milner. Ford Performance au completat podiumul cu cele două mașini înscrise de Chip Ganassi Racing, iar celălalt Corvette a venit pe patru după ce Antonio Garcia a fost aproape de a cala motorul la ieșirea din ultima șicană. BMW a ocupat poziția a cincea la Long Beach cu mașina cu numărul 24, în timp ce Sims a abandonat după ce a percutat zidul de la ieșirea din virajul 9.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship va avea loc în weekend-ul 4-6 mai pe Mid-Ohio Sports Car Course care revine în campionat după o pauză de mai multe sezoane. De asemenea, la Mid-Ohio vor reveni și concurenții din clasa GTD.

Corvette Racing au profitat de problemele tuturor, Oliver Gavin reușind astfel victoria cu numărul 50 alături de echipa americană

Rezultate complete aici

Surse foto: IMSA, JDC-Miller, Action Express, Michelin

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like