WSBK Aragon: Victorii împărțite între Rea și Davies

Mondialul de superbike pare a fi și în 2018 la discreția lui Rea și Davies, balanța înclinându-se la finele sezonului în favoarea celui care va avea mai puține abandonuri. Cei doi și-au împărțit victoriile în prima etapă europeană la Aragon, fiind departe de restul plutonului.

Succesul surprinzător înregistrat de Marco Melandri în prima etapă australiană s-a dovedit a fi ulterior doar o sclipire de moment a italianului, care în rundele ce au urmat a revenit la vechile metehne.

Dacă Davies, atunci când nu cade, Fores și mai nou Rinaldi atacă virajele în forță încercând să reducă ecartul față de Jonathan Rea sau motocicletele Yamaha R1, Marco Melandri pare a continua să aibă probleme în găsi un feeling pozitiv pe secțiunile virajate.

La cum a mers Michael Rinaldi în weekendul spaniol de pe Aragon, e posibil să devină cât de curând al doilea pilot Aruba Ducati și nu doar rezerva de rezultate atunci când din varii motive Marco nu ține ritmul cu Davies și Rea.

Supersport 600

Sandro Cortese a arătat că a făcut un pas inteligent îndreptându-se spre clasa Supersport a mondialului de Superbike în loc să facă act de prezență la Moto2, intrând în lupta pentru podium încă din debutul sezonului. A fost doar o problemă de timp până la obținerea primului succes, ceea ce s-a întâmplat pe circuitul Motorland Aragon în prima etapă europeană a campionatului.

Germanul nu a mai obținut vreo victorie din sezonul 2012 petrecut la clasa Moto3 a mondialului de motociclism. Perioada petrecută la Moto2 fiind presărată de inconstanță în rezultate, deși structura Dynavolt Intact GP a avut parte tot timpul de un material de concurs decent și o finanțare mulțumitoare.

Sandro Cortese a dominat cursa, în fața singurului rival, Federico Caricasulo, pilot oficial al echipei Yamaha GRT, în timp ce germanul pilotează pentru Kallio Racing, o structură privată dar sprijinită de uzină.

Odată cu trecerea de la MV Agusta la Yamaha, Jules Cluzel a început să pună probleme campionului Lucas Mahias, de această dată devansând pilotul GRT în lupta pentru ultima treaptă a podiumului.

Perdantul cursei a fost Randy Krummenacher care s-a clasat abia pe locul 11, în spatele lui Anthony West și a lui Rob Hartog, nepotul legendarului Wil Hartog.

STK 1000

Prima etapă a clasei Stock1000 a fost la discreția lui Markus Reiterberger, multiplu campion IDM și ocazional wildcard anul trecut în clasa stock a mondialului de Superbike.  Din păcate acest pilot nu reușește să găsească finanțarea coresunzătoare pentru a continua ce a început acum 2-3 ani la clasa mare WSBK, o altă frână în cariera sa fiind faptul că rămâne fidel constructorului bavarez BMW care nu mai are implicare oficială la cel mai înalt nivel în cursele de Superbike.

La nivelul motocicletelor Stock, diferențele între BMW, Ducati, Yamaha sau Kawasaki nu sunt așa mari, astfel piloți precum germanul Reiterberger sau veteranul italian Tamburini pleacă ca favoriți în lupta pentru titlu.

Aceștia au și dominat ostilitățile primei curse din sezon, fiind secondați de Federico Sandi, ceilalți fiind la peste 10 secunde de ocupanții podiumului.

Alți piloti de urmărit de-a lungul sezonului sunt Maximilian Scheib, Florian Marino, revenit după o accidentare care a mai domolit avântul spre clasa mare luat de francez, Alessandro Andreozzi și Luca Vitali.

Luca Salvadori nu a arăta mare lucru în cursă, în timp ce Emanuele Pusceddu, cunoscut din vechea serie European Junior Cup a fost protagonistul unei căzături spectaculoase.

Supersport300

Poate cea mai așteptată cursă, după evoluțiile celor de la clasa mare, a fost cea de la Supersport300, competiție aflată la debutul celui de al doilea sezon, după ce a înlocuit EJC-ul.

Aici avem în 2018 un mix de piloți veniți fie din seriile CEV, CIV, defuncta EJC care a avut o grilă cu piloți spectaculoși, dar și piloți ce și-au încercat norocul prin motomondial, fără prea mult succes, așa cum e cazul lui Scott Deroue, trecut și pe la clasa Moto3 ce ține de BSB sau fetele Ana Carrasco și Maria Herrera.

În acest an clasa ar putea fi la discreția lui Deroue și a lui Mika Perez, însă nebunia din timpul curselor poate oferi surprize majore la finele campionatului.

Cursa de debut a sezonului 2018 a dat live timingul peste cap la propriu, fiind imposibil de contorizat desele schimbări de poziții între cei 8 piloți care au luptat pentru victorie și locurile rămase pe podium.

Toți cei 8 piloți au încheiat cursa la un ecart mai mic de o secundă s-au perindat pe la conducere, însă au ieșit în evidență Koen Meuffels care a și adus primul succes KTM la clasa 300cc, Scott Deroue, spaniolul Mika Perez și surpriza weekend-ului Ana Carrasco. Aceasta a avut cele mai multe tururi la conducere, până la un incident din final în care și-a pierdut un levier de frână a motocicletei Kawasaki, finalul de cursă regăsind-o pe locul 6.

Victoria a revenit olandezului Meuffels după o depășire în ultimul viraj la Scott Deroue.

WSBK

Jonathan Rea a depășit problemele din debutul sezonului, atunci când motocicleta sa Kawasaki părea să uzeze nepermis de mult gumele spate și a prelaut ofensiva spre un nou titlu de la Marco Melandri, autorul unei duble de senzație pe Phillip Island.

Prima manșă a fost întreruptă de incidentul ce i-a avut protagoniști pe Leon Camier, accidentat destul de serios, Jordi Torres și Lorenzo Savadori, italianul reușind să revină la restart și să puncteze.

O surpriză plăcută a fost localnicul Xavi Fores, care a și urcat la conducerea cursei, însă Ducati-ul său pregătit de Barni Racing nu a rezistat în luptă cu modelul sprijinit de uzină și pilotat de Chaz Davies și mai apoi a clacat și în fața câștigătorului Jonathan Rea.

Marco Melandri s-a aflat în prima parte a cursei în luptă pentru un loc pe podium, însă pe final a căzut pe locul 4 în fața lui Michael van der Mark, a lui Tom Sykes în mare invizibil în cursă și Alex Lowes.

În cursa a doua Davies cu Rea au inversat pozițiile, britanicul de la Ducati Aruba reușind cu greu să controleze spatele nărăvaș al motocicletei spre finalul întrecerii.

Podiumul a fost completat de Rea și Melandri care a luat locul ghinionistului Xavi Fores. De această dată, Fores a plătit scump încercarea de a lupta pentru victorie cu vedetele competiției, Rea și Davies.

La general Jonathan Rea ocupă prima poziție cu 114 puncte, urmat de Chaz Davies cu 102 și Melandri cu 96, etapa următoare fiind în weekend, pe circuitul de la Assen.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By