Romanian Endurance Series: Scântei la prima etapă din 2018!

Cea de-a opta întrecere de anduranță din România a deschis noul sezon de o manieră încinsă, lupta la vârf dându-se între cei ce conlucrau anul trecut la Mugello și Barcelona în 24h Series.

Mărcile progresului au fost evidente în Romanian Endurance Series încă din intersezon. Decizia de a face pasul către Ginetta GT4 de ultimă generație nu a fost unanimă în cadrul programului internațional Endurance Team Romania, ceea ce a determinat scindarea colectivului din 2017. Pe plan sportiv asta a făcut mult mai atractivă disputa la vârf în seria autohtonă, cu atât mai mult cu cât s-a mai bifat o treaptă importantă a dezvoltării motorsportului de circuit din țara noastră. Ștefan Unchiașu și Mihai Costin (AVG Motorsport) intenționau să se alinieze la startul primei etape la bordul primului Porsche de cupă ajuns pe plaiuri ialomițene – un exemplar pilotat în trecut de asul polonez Robert Lukas, cunoscut publicului din Supercupă.

Până la urmă debutul acestui Porsche a fost amânat din motive tehnice, însă Unchiașu și Costin nutreau speranțe la un rezultat solid la bordul Radical-ului SR3 RS cu care publicul românesc s-a familiarizat deja din anii trecuți. Doar că numărul de tururi la bordul acestui prototip era considerabil pentru Unchiașu, însă coechipierul său abia îl descoperea în weekendul de cursă. Asta s-a tradus printr-un ecart de 8 secunde între ocupanții liniei întâi a grilei și o evadare rapidă a Ginettei pilotate de Sergiu Nicolae în primele tururi, deficitul lui Costin trecând de 25 de secunde după primele șase bucle pe steag verde.

Nouă mașini au luat startul lansat la ora 14:00, când temperatura la nivelul asfaltului se apropia de 40 de grade. La scurt timp după aceea, au demarat de pe linia standurilor și Logan-urile modificate de Exelixis Motorsport, unul dintre acestea fiind constrâns la abandonul timpuriu care a adus unica neutralizare cu Code 60 în turul al șaptelea. Mașina a fost evacuată și cursa a putut continua, cu Nicolae stabilizându-și ritmul la 1:49 și Costin la 1:51 între tururile 10-20. Ginetta a efectuat schimbarea de pilot în turul 23, totul decurgând conform planului.

După câteva minute a urmat oprirea Radical-ului, prelungită din pricina deplasării airbox-ului. Ulterior, mașina a fost rechemată la standuri la comanda directorului de concurs, deoarece stopurile nu mai funcționau după prima intervenție. Astfel, Endurance Team Romania a scăpat de presiune și se afla la adăpostul unui ecart de două tururi în raport cu ToMa Racing (Porsche Cayman). După consumarea unor prime stinturi prelungite ale lui Viorel Ivan, Leo Borlovan și David Șerban, componența podiumului provizoriu indica pe poziția a treia o nouă mașină debutantă în RES, Ginetta G40 GT5 înscrisă de Carbogaz Racing la categoria A2.

Din urmă revenea însă puternic Ștefan Unchiașu, care a coborât până la 1:47.4 în turul 39, la 1.3 secunde de cel mai rapid tur al cursei, stabilit de Sergiu Nicolae încă din al patrulea tur al întrecerii. Prototipul Radical a recuperat loc după loc pe fondul diferenței de ritm față de clasele A1 și A2, însă drumul său către top 3 a fost încetinit de un duel încins, dar fără miză, cu fostul coechipier din cadrul ETR, Fabrizio Broggi. Pe sectorul de final al circuitului, cele două mașini s-au atins, apoi au continuat să se jeneze reciproc, ritmul ajungând peste pragul de 1:50 și, ocazional, dincolo de două minute pe tur.

Astfel, la finele celor două ore, Ginetta G55 învingătoare a parcurs 62 de tururi (cu unul mai puțin față de acum 12 luni), fiind urmată la o distanță de 3 tururi de Cayman-ul pilotat de Mihai Tomescu și Cristian Mangri, pe 3 venind Ginetta Carbogaz Racing la alte două bucle. Ocupanții podiumului au câștigat clasele A6, A3 și respectiv A2, în timp ce la categoria cea mai populată (A1), a continuat dominația instaurată de Bianca și Eduard Anton la bordul familiarului VW Lupo. 10 echipaje din 11 au văzut steagul în carouri, juniorii Andrei Carcea și Dragoș Simion debutând în 2018 cu victorie la Logan Cup.

Imediat, oficialii ACR au dispus audierea piloților implicați în incidentul sus-menționat, nefiind dictată vreo penalizare. Îngăduința a fost cuvântul de ordine așadar, nici regulile de parc închis nefiind respectate cu strictețe post-cursă. Sperăm ca totul să fi fost în interesul disipării unei tensiuni care a pus capăt, după 7 curse și un total de 21 de ore, etichetei de ”campionat în care nu au existat contacte pe circuit”. Pornind de la pachetul imaginat de organizatori, cu întreceri de regularitate și de viteză pe circuit pentru mașini istorice, continuând cu antanta de bun simț FRAS-ACR și până la creșterea nivelului din RES odată cu noile mașini aduse, 29 aprilie 2018 va rămâne un punct de cotitură la care să ne raportăm before and after.

Rezultatele sunt disponibile aici.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By