MotoGP Jerez: Momentul adevărului pentru piloți, odată cu începerea sezonului european

A patra etapă din motomondial, de la Jerez, poate fi considerată practic prima rundă care contează cu adevărat. Nu puțini au spus că rundele din Qatar, Argentina și Statele Unite au fost fie curse de încălzire pentru ce va urma, ori fiecare etapă în parte o finală a unui campionat virtual, în care unii protagoniști au trecut dincolo de limite, orgoliile ieșind la iveală. Adevăratul raport de forțe din campionat îl vom vedea în acest weekend, la Jerez. Cine este favorit la victorie? Practic toată lumea.

Flashback Austin

La vârf cursa americană a avut rezultatul așteptat, victorie pentru Marc Marquez, singurul care scrie recorduri pe Circuit of Americas ca mai apoi să le îmbunătățească an de an. Impresionant a fost modul în care spaniolul de la Repsol Honda s-a impus, 8 secunde înaintea ultimului tur față de urmăritorul direct și aici o primă surpriză, locul secund a revenit lui Maverick Vinales de la Movistar Yamaha, deși poate un Ducati ar fi fost mai nimerit. Dacă performanța lui Vinales poate intra cât de cât în normalitate, abia locul 3 atrage cu adevărat atenția, poziția revenindu-i lui Andrea Iannone, italianul fiind în în acel moment în pragul divortului de Suzuki Ecstar. Performanța din America ne va mai ține o vreme în suspans în ceea ce privește linia de piloți ai constructorului din Hamamatsu, la Jerez toată conducerea niponă fiind prezentă pentru a discuta despre viitor. Linia de piloți, cu un posibil Jorge Lorenzo alături de Rins și numirea unei echipe de client ce va folosi motocicletele GSX-RR, numele vehiculat fiind Marc VDS, însă mometan nimic nu este sigur.

În ciuda dominației autoritare, Marc Marquez pierde titlul de pilotul cursei în favoarea colegului de echipă Dani Pedrosa. Spaniolul încă în refacere după incidentul cu Zarco din Argentina a reușit o clasare pe locul 7, nu departe de francezul de la Tech3 sau Andrea Dovizioso a cărui motocicletă Ducati și-a expus deschis slăbiciunile neavând nici o șansă să ajungă pe podium. Asta contează însă prea puțin atâta timp cât Dovizioso vine la Jerez ca lider la general, cu un punct avans față de Marc Marquez, Vinales fiind și el peste limita a 40 de puncte acumulate. (Situația în clasament: 46, 45, 41)

Un punct de atracție va fi și lupta independenților acolo unde Cal Crutchlow și Johann Zarco sunt la egalitate (38), fiind aproape și chiar cu șanse în acest moment al campionatului de a se amesteca în lupta pentru titlu. Cal a avut privilegiul de a fi lider la general înainte de Austin, acum mănușa este aruncată spre Zarco.

Preview Jerez

Noutatea principală a circuitului proaspăt botezat Angel Nieto este suprafața asfaltică recent schimbată, astfel că pentru toată lumea datele culese de pe pistă vor fi noi, trebuind să se găsească compozițiile optime la gume, care în mare parte au rămas neschimbate față de anul 2017.

 

Traseul spaniol nu este la fel de solicitant precum primele trei runde din calendar, însă specificul pistei va necesita o compoziție de pneu mai dură, apropiată de cea utilizată la Austin. Pneul spate va fi unul soft cu design simetric, în timp ce gumele medii vor avea un design asimetric, cu o bandă mai dură pe partea dreaptă, datorată numărului mai mare de viraje de dreapta (8) față de cele cinci de stânga. Gumele soft vor putea fi identificate după o bandă albă pe talon, în timp ce specificația medium nu va avea nici un marcaj. În caz de ploaie, vor fi disponibile gume de compoziție soft și medium.

 

Jerez este circuitul pe care se fac cele mai multe teste atât în presezon cât și de-a lungul anului, prin urmare pista nu prezintă secrete pentru echipe și piloți, poate doar pentru rookies care abia au trecut clasa. Spaniolii vor fi la prima din cele 4 ocazii de-a lungul sezonului de a impresiona în fața unui public entuziast și cunoscător în ale motociclismului.  Ținând cont de numărul piloților spanioli prezenți în motomondial, tribunele vor avea zone dedicate celor mai importanți piloți, chiar și de la clasele inferioare.

În acest weekend se vor face anunțuri cu privire la sezonul viitor, startul fiind dat de KTM care l-a anunțat pe Johann Zarco pentru următoarele 2 sezoane la echipa de uzină, știri importante fiind așteptate și de la Suzuki Ecstar care se pare că a ajuns la un acord cu Alex Rins, însă surpriza fiind anunțarea lui Jorge Lorenzo ca prim pilot. Surse din paddock deja dau această mutare ca sigură, dar va trebui să așteptăm anunțul oficial. Suzuki sunt în fața unei dileme, având de ales între Alex Rins care a adus puncte în acest an, atunci când Iannone se gândea la cu totul altceva decât evoluția pe pistă, însă spaniolul este inconstant și căzăturile sale apar în momente în care clasarea în cursă ar aduce puncte importante. Pe de altă parte păstrarea lui Iannone care încă suferă după plecarea de la Ducati pe ușa din dos pare mult mai riscantă decât șansa dată lui Alex de a se maturiza și de a ridica ștacheta.

Jurnaliști cu prestanță plusează spre un schimb de locuri între Suzuki si Ducati, astfel Lorenzo să vină la albaștri și Iannone să revină alături de Dovizioso, acest cuplu aducând primele rezultate notabile după perioada de aur a lui Casey Stoner.

Alte puncte de discuții la Jerez sunt cele scrise în noua carte biografică a lui Jorge Lorenzo care afirmă la un moment dat că Valentino Rossi s-ar folosi de datele sale telemetrice, subiectul fiind de ajuns pentru a atrage atenție și a crește vânzările volumului. o altă știre ce umblă prin paddock, este posibilitatea venirii la clasa mare MotoGP a echipei SIC (Sepang Interational Circuit), structură ce dorește să continue susținerea lui Hafizh Syahrin la această clasă.  Teoretic, posibilitățile echipei sunt limitate, grila MotoGP fiind limitată la 24 de locuri până în 2020, însă așa cum altora li se garantează prezența necondiționat, oricând, un loc pe grilă se poate negocia pe bani serioși.

În cursa clasei mari vor fi de urmărit Marc Marquez și mai ales Dani Pedrosaa, ultimul cu rezultate excelente pe acest circuit, însă promisiuni vin și de la Maverick Vinales, mai stăpân pe comportamentul motocicletei Yamaha M1, Jorge Lorenzo care este de părere ca abia aici la Jerez începe cu adevărat sezonul, însă nu trebuie neglijați nici Valentino Rossi, reinventat în 2018, cu un nou stil de pilotaj, apropiat de cel al tinerilor apăruți în ultimul timp, Andrea Dovizioso, liderul la general care dacă vrea să păstreze locul din clasament trebuie să obțină rezultate mult mai bune decât arata statistica sa pe circuitul Jerez.

Nu în ultimul rând, puncte importante pentru echipa Aspar (Angel Nieto) ar fi un prilej emoționant de a elogia memoria pilotului spaniol ce dă în acest sezon numele structurii.

 

La Moto2 pilotul de bătut este Francesco Bagnaia, lider la general, spaniolii clasei nefiind foarte siguri de șansele ce le au la victorie. Cel de la care se așteaptă un rezultat mare este Alex Marquez, fratele mai mic al lui Marc fiind în acest moment prins pe picior greșit de Bagnaia, Pasini și la mică distanță de Miguel Oliveira.

Șanse la un eventual podium ar mai putea avea Xavi Vierge și debutantul Joan Mir, ultimul începând să deprindă particularitățile clasei și să marcheze puncte importante.  Obiectivul de viitor al lui Mir este accederea la clasa mare, cel mai probabil din 2020, în locul lui Dani Pedrosa, așa cum s-a și anunțat după Austin, însă mutarea este condiționată de evoluția la Moto2 unde exemplul negativ este dat de Brad Binder care nu poate repeta evoluția din sezonul în care s-a impus la Moto3.

Așa cum am tot spus la fiecare din cele 3 curse deja disputate, la Moto3, protagoniștii se cam știu și aceștia sunt spaniolii Jorge Martin și Aron Canet, localnicii de pe primele 2 locuri în clasamentul general pot fi încurcați serios de Fabio di Giannantonio și Enea Bastianini, cu mențiunea că pentru moment surpriza campionatului este Marco Bezzecchi, remarcat imediat de Rossi și adus în Academia VR46 pentru a salva rezultatele dezastruase ale lui Nicolo Bulega și Dennis Foggia, fără puncte în acest moment. Pe acești 2 piloți a mizat și KTM la clasa mezină, numele importante care folosesc motociclete austriece la această clasă fiind destul de subțiri.

Primele antrenamente vor începe vineri de la ora 10 în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By