WTCR Hungaroring: Maghiarii la înălțime pe circuitul de casă, Tarquini lider la general

După 2 etape însumând 6 curse, grila mondialului de turisme fierbe de-a binelea văzând dominația autoritară a modelelor Hyundai i30 și Honda Civic, primele măsuri în ce privește ajustarea BOP-ului fiind luate după cursele de pe Hungaroring. Piloții maghiari, Norbert Michelisz și Daniel Nagy, au strălucit bifând podiumuri, însă la general se distanțează vulpea bătrână Gabriele Tarquini.

Pe Hungaroring am asistat la primele curse desfășurate pe un circuit adevărat, Marrakech-ul fiind unul stradal cu multe particularități care estompează mult nivelul la care se prezintă mașinile și piloții.

Dacă după etapa marocană am crezut că noua competiție va fi echilibrată, cu mai toate mașinile având șanse să lupte pentru podium cel puțin, în Ungaria, Hyundai și Honda au făcut legea într-o manieră ce a stârnit discuții aprinse în paddock. Victoria Audi și podiumurile VW și Cupra au fost se pare doar un foc de paie, forțele dominante ale campionatului fiind coreenii și japonezii.

Primul podium a fost adjudecat de Yann Erlacher , urmat de Esteban Guerrieri, ambii pe Honda Civic, urmați de Norbert Michelisz, scos din ritm la începutul cursei de pilotul argentinian.

Yvan Muller și-a urmărit nepotul de la distanță, încheind cursa pe locul 4 în fața lui Huff și Tarquini, în timp ce localnicul Daniel Nagy l-a devansat pe campionul TCR International, Jean Karl Vernay și cel din WTCC, Thed Bjork.

Cursa a doua a mai temperat disputa stârnită de Vernay, Bennani și echipele lor, Leopard Racing și Comtoyou în legătură cu lipsa de șanse a modelelor Audi RS3 și VW Golf în fața i30-urilor și Civic-urilor, victoria revenind lui Robert Huff, urmat de Daniel Nagy care și-a păstrat poziția din calificări, locul secund, un prim podium pentru maghiar, acesta fiind wildcard cu echipa M1RA.

Podiumul a fost completat de Yvan Muller, în timp ce Tarquini a minimizat pierderile și a încasat conștiincios punctele aferente locului 4.

Startul ultimei manșe a fost întârziat de apariția ploii, care a decis soarta cursei mai devreme decât era programat inițial. Victoria s-a jucat între Gabriele Tarquini și Norbert Michelisz, veteranul adjudecându-și victoria care l-a propulsat în postura de lider la general. Pe podium a mai urcat Yvan Muller, iar ceva mai în spate, Daniel Nagy a închis topul 6.

O prezență așteptată în cursele de pe Hungaroring a fost vicecampionul TCR International Attila Tassi, însă evoluția acestuia a lăsat de dorit în toate cele 3 curse.

După ce Jean Karl Vernay și Mehdi Bennani, respectiv reprezentanți ai echipelor WRT și Comtoyou au fost ascultați de reprezentanții FIA, s-a hotărât ajustarea BOP-ului, penalizate fiind mașinile dominatoare, Hyundai i30 și Honda Civic, printre altele Audi RS3, Peugeot 308 și Cupra au mai fost ușurate de 10 kilograme.

Săptămâna viitoare va avea loc cea de a treia rundă, pe circuitul de la Nurburgring, varianta Nordschleife, aceasta fiind cursa de referință în seria mondială.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By