MotoGP Jerez: Marc Marquez câștigă la pas, în spate implozie Ducati

Cursele motomondialului disputate pe circuitul Angel Nieto de la Jerez au avut un punct comun, incidente care s-au petrecut fie la începutul curselor, fie în tururile finale, atunci când tensiunea luptei pentru podium atingea cotele cele mai înalte. Cel mai grav a fost incidentul de la Moto3 cauzat de Aron Canet, celelalte fiind doar incidente de cursă, paroxismul fiind atins atunci când piloții Ducati au decis configurația podiumului la clasa mare. Victima a fost convalescentul Dani Pedrosa, nerefăcut după accidentul din Statele Unite.

Moto3

Cursa a debutat cu un incident la mijlocul plutonului în care au fost implicați Dennis Foggia, Lorenzo Dalla Porta și John McPhee, victimă colaterală fiind și un wildcard local, Jeremy Alcoba. Cursa nu promitea cine știe ce dispute, deși la vârf se prefigura o clasare excelentă pentru Phillip Oettl și Marco Bezzecchi. Lucrurile aveau să se schimbe spre finalul cursei când Aron Canet a ratat frânarea și l-a percutat pe Jorge Martin, fiind trimis în decor și Enea Bastianini. Practic 3 dintre protagoniștii campionatului au abandonat pe o greșeală personală, a doua în acest sezon pentru pilotul Estrella Galicia.

După o astfel de eroare poate se impun niște sancțiuni din partea Dorna pentru a-l mai tempera pe Aron Canet.

Phillip Oettl a rezistat la ieșirea din ultimul viraj și a obținut primul succes la Moto3, după o evoluție oscilantă începută în 2012, fiind urmat de Marco Bezzecchi și  Marcos Ramirez care a beneficiat de o penalizare primită de Alonso Lopez.

În această cursă a punctat pentru prima dată și cazacul Makar Yurchenko, care a terminat întrecerea pe locul 14.

La general Bezzecchi urcă pe prima la conducere cu 63 de puncte, urmat de ghinioniștii cursei, Martin rămas la 55 de puncte și Canet cu 48 de puncte.

 

Moto2

Tiparul de cursă de la Moto3 s-a extins și la Moto2 unde startul cursei a fost marcat de greșelile comise de Romano Fenati, Navarro și Luca Marini la puțin timp după.

Punctul culminant al luptei pentru podium a fost însă abandonul lui Alex Marquez, aflat în luptă directă cu Bagnaia, Oliveira și Baldassarri, ieșirea s-a creând un avans facil în clasament pentru Francesco, pilotul SKY VR46.

Lorenzo Baldassari pilotul echipei Pons s-a distanțat la conducere, nefiind pus sub presiune de Oliveira și Bagnaia, victoria la Jerez fiind o formalitate.

Puncte importante au mai strâns Xavi Vierge, locul 4 și Mattia Pasini, italianul de la ItalTrans fiind implicat în incidentul în urma căruia a avut de pierdut Fenati.

În urma căzăturii încasate Alex Marquez a ajuns pe locul 5 la general cu 47 de puncte, clasament în care lider este Bagnaia cu 73 puncte, urmat de Baldassarri cu 64 și Oliveira cu 63.

 

MotoGP

Jorge Lorenzo a jucat un nou pariu riscant, cu urmări din păcate cunoscute, încălțând în cursă motocicleta cu pneu soft pe față și medium pe spate, sperând că poate cacialmaua va ține de această dată. După primul viraj a ajuns la conducerea cursei și a rezistat acolo aproape un sfert de cursă.

Soarta întrecerii putea să se decidă abrupt în urma unei depășiri la limită facută de Marc Marquez la Jorge Lorenzo, ultimul trebuind din acel moment să își conserve gumele pentru ultima parte etapei spaniole.

Dacă lupta pentru victorie și restul pozițiilor pe podium nu dădea mari speranțe pentru vreun schimb de locuri între protagoniști, mai în spate se dădeau lupte pentru locurile 4-8 între Pedrosa, Zarco, Rins, iannone și italienii Valentino Rossi și Danilo Petrucci, în ultimul duel implicându-se și Jack Miller.

Un al doilea abandon, primul fiind cel al lui Aleix Espargaro care probabil nici nu a ajuns pe motocicletă la primul viraj a fost cel al lui Alex Rins, aflat în momentul dezastrului pe locul 5, ieșirea în decor petrecându-se practic în fața întregii conduceri Suzuki venită la Jerez pentru negocieri cu anumiți piloți și pentru a decide echipa privată ce va folosi motocicletele GSX-RR din 2019.

După doar câteva tururi a fost rândul poleman-ului Cal Crutchlow să piardă spatele motocicletei Honda, astfel britanicul punând punct unei evoluții apreciate pe durata weekend-ului de cursă.

Cu 8 tururi înainte de final Andrea Dovizioso a încercat o depășire la echipierul Jorge Lorenzo, tăindu-i acestuia fața și obligându-l să iasă pe iarbă, acesta fiind momentul imploziei Ducati, Jorge a revenit pe circuit pe trasa pe care venea în forță Dani Pedrosa, un accident între cei doi fiind imposibil de evitat. Lorenzo nu l-a observat la timp pe Pedrosa, fiind percutat de acesta, iar în urma incidentului a fost măturat de pe pistă și Andrea Dovizioso, până în acel moment lider la general.

Abandonurile celor 3 a facilitat obținerea unui nou loc 3 pentru Andrea Iannone, în timp ce Johann Zarco a terminat pe poziția secundă la peste 5 secunde de câștigătorul Marc Marquez.

Locurile 4 și 5 au revenit lui Danilo Petrucci și Valentino Rossi, acesta fiind cam singurul duel purtat pe toată durata cursei, remaracbilă fiind și evoluția grupată a piloților KTM care s-au aflat toți 3 în puncte, înainte de accidentul celor de la Ducati, la final urcând pe locurile 10, 11, 13 în ordinea Mika Kallio, Pol Espargaro și Bradley Smith, britanicul fiind deja anunțat că nu va mai pilota motocicleta austriacă din 2019.

La general Marc marquez a scăpat de presiunea lui Andrea Dovizioso strângând 70 de puncte, Zarco a urcat pe 2 cu 58 de puncte și Vinales a urcat de nicăieri pe locul 3, strângând 50 de puncte la care au contribuit cele aferente locului 7 din această cursă.

Etapa următoare va avea loc în 20 mai la Le Mans, Franța.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By