ELMS Monza: ORECA G-Drive lovește din nou

Monza a găzduit etapa a doua a European Le Mans Series, o cursă marcată de mai multe evenimente nefericite în prima parte, dar care apoi a căzut tot în mâinile echipei G-Drive Racing, Ferrari câștigând din nou la GTE.

Matthieu Vaxiviere a fost cel mai rapid în calificări reușind un 1:35.456 cu care a adus al treilea pole pentru TDS Racing în istoria participărilor lor în ELMS. Visul frumos s-a terminat însă pentru francezi la verificările tehnice unde s-a descoperit că echipa aplicase niște bandă izolatoare pe caroserie înainte de calificări, lucru care este strict interzis prin regulament. Astfel, toți timpii mașinii #33 au fost șterși iar pole-ul a revenit ORECA-ului DragonSpeed #21 care a împărțit prima linie cu Duqueine Engineering după ce și ORECA-ul #31 APR-Rebellion a fost împins la coada grilei, căci mașina a alergat în calificări cu garda la sol sub limita admisă în partea frontală.

Startul a fost curat, însă tururile care au urmat au fost marcate de probleme

Primul Ligier a fost abia pe poziția a patra – cu al șaselea cel mai rapid timp –  în timp ce un alt Ligier a încheiat sesiunea în zidul de pneuri din exteriorul virajului Parabolica după ce Ate De Jong a ratat punctul de frânare și s-a îndreptat frontal către nisip cu mașina Algarve Pro Racing. Norma Ultimate cu numărul 17 a fost cea mai rapidă la LMP2, unde lupta pentru pole position a fost acerbă, iar Ebimotors au bifat primul pole din această stagiune în clasa GTE cu al lor Porsche 991.

Prima parte a cursei a fost neobișnuit de zbuciumată, două mașini de la LMP2 ieșind din joc încă din primele câteva zeci de minute în urma unor accidente destul de serioase dar fără urmări pentru piloți, printre mașinile care au părăsit pe ușa din dos spectacolul fiind și cealaltă ORECA a echipei G-Drive Racing. În total, am avut parte de patru neutralizări, aproape o jumătate din plutonul clasei P2 luptându-se la un moment dat pentru podium, ordinea fiind zguduită de incidente și de diferitele strategii care s-au născut după multiplele intervenții ale safety car-ului.

O pană a „furat” prima victorie din 2018 celor de la United Autosports care încearcă să-și apere titlul obținut anul trecut

În cele din urmă, singurul supraviețuitor al formației G-Drive a plecat acasă cu trofeul învingătorului, mașina #26 (Roman Rusinov, Andrea Pizzitola, Jean-Eric Vergne) reușind să se impună de două ori în două curse consecutive după ce a triumfat și în etapa de WEC din urmă cu șapte zile de la Spa-Francorchamps. TDS Racing a reușit să revină în urma penalizării primite după calificări și a terminat pe poziția secundă, în urma mașinii #33 fiind ORECA-ul IDEC Sport care a fost împins spre podium de un stint final impecabil al lui Paul Lafargue.

incidentele din timpul cursei de patru ore au vizat și participanții din clasa inferioară LMP3, însă dramatismul a atins cote maxime abia pe final. Kay Van Berlo a preluat șefia în categoria P3 în prototipul Ligier Eurointernational după ce John Falb a tras pe dreapta cu o pană la mașina sa înscrisă de United Autosports. Falb fusese anterior implicat într-un contact cu prototipul ORECA al IDEC Sport pe care Lafargue l-a împins la maximum în căutarea podiumului. Astfel, Van Berlo a avut de furcă în ultimele minute doar cu pilotul Inter Europol Martin Hippe, dar acesta a rămas fără combustibil cu doar două tururi înainte de final. Asta a asigurat victoria cuplului Eurointernational Kay Van Berlo/Giorgio Mondini în timp ce 360 Racing a venit pe doi. Norma care a plecat din pole a condus în prima parte a cursei înainte de a fi lovită de Ligier-ul echipei Racing for Poland.

Porsche a ocupat locurile 2-3 la GTE dar victoria tot în tabăra Ferrari s-a dus

Spirit of Race a dominat cursa de la Monza, Matt Griffin, Duncan Cameron și Aaron Scott aflându-se în frunte neîncetat în a doua jumătate a întrecerii care a fost, din nou, cu ghinion pentru Proton – dar doar pentru mașina #88. Cea cu numărul 77 de concurs a reușit să termine pe doi în timp ce polesitterii Ebimotors au terminat pe poziția a treia în clasa cu cel mai redus număr de mașini din pluton.

Rezultatele complete aici

Foto: Twitter – Michelin, echipe, ELMS

Spirit of Race s-a revanșat după ce, la Paul Ricard, au avut o cursă dificilă


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By