DTM Hockenheim: Glock și Paffett, responsabili cu spectacolul

Cadrul etapei de la Hockenheim era unul sumbru, la începutul ultimului sezon cu lupta în trei dintre Audi, Mercedes și BMW. Norii s-au risipit odată cu pornirea motoarelor, căci Gary Paffett, Timo Glock și restul combatanților au purtat lupte de antologie.

O pagină cu statistici legate de prima etapă DTM din 2018 ne-ar indica faptul că ambele manșe s-au câștigat cu plecare din pole position. Asta ne-ar putea face să credem că am asistat la procesiuni, însă cât de departe de adevăr ar fi o asemenea presupunere!

În paddockul de la Hockenheim s-au reunit 18+1 mașini, unele în cromatică modificată, cu un puternic impact vizual. Mai mult, acel ”+1” era tocmai dublul campion al seriei, Mattias Ekstrom, căruia Audi a ales să-i organizeze o ieșire din scenă așa cum se cuvine, dat fiind că la finala de anul trecut nu era încă decis viitorul suedezului. Eki s-a prezentat așadar pe grilă încă o dată și avea să fie un factor în lupta pentru victorie duminică, în pofida faptului că, pentru a păstra echilibrul, prestațiile sale erau doar onorifice, nerecompensate cu puncte.

Sâmbătă, Gary Paffett a semnat timpul de pole și a plecat excelent, însă până în turul al patrulea Lucas Auer a ajuns deja să-i amenințe poziția, după ce i-a depășit pe Glock și Wittmann. BMW-urile au fost apoi luate la țintă de Pascal Wehrlein, în ritm la revenirea în seria care l-a consacrat în urmă cu trei ani. Opririle la boxe n-au fost apanajul Mercedes, atât Paffett, cât și Auer fiind întârziați considerabil. Undercut-ul a funcționat pentru veteranul britanic, care l-a taxat pe mai tânărul său coleg austriac cu pneurile deja ajunse în temperatură. După ce Paffett s-a desprins în învingător, stopând o secetă de victorii de 5 ani, Auer a rămas să se lupte roată la roată cu Timo Glock, reușind să reziste pentru o dublă Mercedes pe care puțini o intuiau. Mai mult, mașinile din Stuttgart s-au clasat în bloc în top 8, iar primul Audi a fost cel pilotat de campionul en-titre Rene Rast, abia pe 9.

A doua zi, a fost încă o dată evident că modificările de regulament aduse în această iarnă au alterat ordinea din DTM, avantajul de care se bucura Audi în 2017 fiind neutralizat odată cu reducerea apăsării aerodinamice cu 30%. De această dată a fost pole pentru Glock, cu Paffett abia pe 10. Britanicul n-a stat mult pe gânduri la start și până la completarea primului tur s-a plasat în lupta pentru victorie, urcând deja până pe 5. Ulterior, a trecut de Paul di Resta și a venit aproape de Lucas Auer în momentul în care liderul Glock a intrat la standuri, la finele turului 14.

Ce a urmat e de pus în ramă, sau de revăzut de zeci de ori: al doilea stint al cursei a propus un duel titanic între Glock și Paffett, pilotul Mercedes folosindu-se de toate ocaziile rămase cu DRS pentru a trece de BMW-ul în culorile Deutsche Post. Timo a avut de fiecare dată răspuns, inclusiv pe zonele virajate în care rareori se poate depăși. Cei doi au rulat în paralel aproape jumătate de tur, amintind de duelul Raikkonen-Montoya din 2002, încetinindu-se reciproc până când grupul fruntaș a ajuns la 8 piloți. Joel Eriksson a strălucit la primul său weekend în DTM, fiind cu greu trimis în afara podiumului de un Mike Rockenfeller care a avut resurse să treacă și de Paffett în ultimul tur.

Timo Glock conduce așadar în clasamentul general, cu un punct în fața lui Gary Paffett, fiecare având câte un pole, o victorie și un loc 3 la Hockenheim, dar departajarea făcându-se grație punctului aferent clasării pe 3 a germanului în prima sesiune de calificări. Urmează etapa de pe Lausitzring, unde anul trecut Audi a dominat, însă atât piloții constructorului din Neuburg, cât și cei din tabăra BMW sunt convinși că avantajul va fi de partea Mercedes, grupare care se află în fruntea ierarhiei all-time a victoriilor pe Eurospeedway.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By