Formula E Berlin: Abt și di Grassi semnează dubla pentru Audi

Daniel Abt a fost de neatins în etapa de la Berlin, iar Lucas di Grassi a completat weekendul perfect pentru Allan McNish și oamenii săi.

Germania de Est a găzduit în același weekend două evenimente motorizate de top, Formula E rulând pe aeroportul Tempelhof în același timp cu runda DTM de pe Lausitzring. Singurul care a avut de ales a fost Edo Mortara, care s-a și impus pentru Mercedes pe Eurospeedway cu câteva ore înaintea startului din e-prix-ul german. În locul său a fost racolat Tom Dillmann, iar contingentul francez a devenit și mai numeros prin aducerea lui Stephane Sarrazin la Andretti pe monopostul pilotat anterior de către Tom Blomqvist. După o cursă extrem de modestă a lui Ma Qing Hua, Luca Filippi a revenit pentru NIO.

Weekendul german a adus vestea contractului semnat de Felipe Massa cu Venturi, o demostrație a lui Nico Rosberg cu monopostul Gen2, tururi pentru Lothar Mathaus la bordul celui actual, dar și zvonuri referitoare la o primă etapă în Japonia, cel mai probabil la Yokohama. Antrenamentele libere s-au încheiat cu Nick Heidfeld și Jean-Eric Vergne în frunte, însă pentru Mahindra urma o cursă grea, la fel ca și pentru Andre Lotterer, care urma să fie retrogradat cu 10 poziții în urma incidentelor de pe final de la Paris. Abt a comis o eroare în calificări, trecând la puterea maximă încă din ultimul sector al turului precedent, însă nu a fost penalizat pentru asta și a putut să-și joace cartea în Super Pole, unde a fost de departe cel mai rapid.

La start, Daniel Abt a rămas pe prima poziție, Vergne a pierdut un loc, iar Felix Rosenqvist a ratat frânarea și a căzut până pe 15. Lucas di Grassi a progresat în primele tururi până a ajuns în urma coechipierului său, lăsând camerele să se concentreze pe un duel încins între Buemi și Vergne. Francezul a avut câștig de cauză pe pistă, apoi a pierdut la standuri, acolo unde și liderul Abt a fost întârziat câteva secunde. Campionul en-titre di Grassi s-a lipit de el, în timp ce tentativa lui Lotterer de a puncta a mai primit o lovitură după retrogradarea pe grilă, printr-un pit stop foarte lent.

După două treimi de cursă, monoposturile Audi Sport se bucurau deja de un avans ieșit din comun: Oliver Turvey, al treilea clasat, era la mai bine de 10 secunde în urma liderului, cu Buemi și Vergne pe urmele sale. Chestiunea învingătorului nu s-a mai pus, căci di Grassi nu a fost în măsură să țină ritmul impus de Abt, prelungindu-și astfel seria de locuri secunde consecutive (4). În schimb, seria lui Vergne de clasări alternative pe 5 sau 1 a fost întreruptă, căci liderul la zi i-a devansat atât pe Turvey, cât și pe Buemi, pentru a completa un podium care mai ridică pragul matematic, lăsându-i doar patru rivali pentru titlu înainte de Zurich.

Însă Rosenqvist, Abt și Buemi mai au doar șanse ipotetice, unicul care păstrează un ecart mai rezonabil față de JEV fiind Sam Bird. Din păcate, monoposturile DS Virgin nu au fost la înălțime pe aeroportul din Berlin și britanicul nu a putut urca mai sus de locul al șaptelea în weekendul care a adus și anunțul încheierii colaborării team managerului Alex Tai cu această echipă la final de sezon. Sezonul european se va încheia cu prima vizită în Elveția, înaintea celor două manșe de la New York de la mijloc de iulie.

Clasament piloți: 1.Vergne 162p, 2.Bird 122p, 3.Rosenqvist 86p, 4.Abt 85p, 5.Buemi 82p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By