DTM Lausitzring: Mortara și Paffett confirmă superioritatea Mercedes

Pe un traseu care întotdeauna a fost fieful Mercedes, Edo Mortara a reușit să câștige în sfârșit o cursă după mutarea de la Audi, iar Gary Paffett a învins din nou și e un candidat serios la titlu.

După două sesiuni de antrenamente libere încheiate cu Mercedes în frunte prin Pascal Wehrlein și Gary Paffett, BMW a fost aproape de a produce surpriza în calificări: doar șapte miimi de secundă l-au despărțit pe debutantul Philipp Eng de un prim pole în DTM. Pe circuitul unde s-a impus în ultimele două sezoane și unde a bifat așadar două dintre cele patru victorii ale sale în seria germană de turisme, Lucas Auer a fost cel care a reușit să-l învingă pe Eng și să obțină al șaptelea pole din carieră.

Cursa 1

Prima linie austriacă și-a continuat disputa la stingerea semafoarelor, Auer fiind extrem de agresiv în a-l strânge cu ușa pe Eng, care a pierdut astfel o poziție în detrimentul lui Bruno Spengler, venit fără presiune pe trasa exterioară. Cursa a fost imediat neutralizată, căci veștile proaste pentru Audi au continuat: după calificările modeste, a urmat un impact foarte puternic între Jamie Green și mașina oprită pe grilă a coechipierului Nico Muller. După 15 minute necesare evacuării celor două modele RS5, plutonul s-a compactat pe două linii pentru un restart de tip Indy și n-a durat mult până când steagurile roșii au fost arborate în urma unei alte lovituri primite de grupul Audi. Duval l-a atins pe campionul Rene Rast, mașina #33 rostogolindu-se pe zona cu iarbă, într-o dinamică nemaivăzută de la Adria în 2010, când Alex Premat era victima.

Timpul a continuat să se scurgă, așa că întrecerea s-a rezumat la un sprint de 20 de minute, în care Eng și Glock au intrat rapid la standuri pentru oprirea obligatorie, reușind undercut-ul în raport cu liderul Auer. Duelurile strânse între piloții aflați pe anvelope reci au încetinit grupul fruntaș, iar Edo Mortara a profitat de un moment mai liber pentru a opri extrem de eficient, ieșind înaintea tuturor. Eng l-a taxat cu DRS, însă pilotul Mercedes a avut răspuns și s-a impus pentru prima oară de când s-a mutat de la Audi, scăpând astfel de presiunea acestei lungi perioade de adaptare. Timo Glock a trecut și el de Eng pe final, distanțându-se astfel considerabil la general față de Paffett. Austriacul de la BMW a rezistat în ultimul tur înaintea lui Auer, distribuția simetrică dintre Mercedes și BMW continuând în zona punctelor. Audi nu a intrat în top 10 cu niciuna dintre cele două mașini care au ajuns la sosire – Rockenfeller și Frijns (penalizat pentru un restart incorect).

Cursa 2

Philipp Eng s-a evidențiat și duminică, reușind să plaseze BMW-ul M4 în pole la cea de-a patra sesiune de calificări în care a luat parte. Totuși, avantajul de performanță în regim de cursă a fost net în favoarea Mercedes-AMG și de această dată, iar scenariul liniștit al întrecerii a făcut să nu fie loc de mari surprize în cele 55 de minute. 17 piloți s-au lansat pe o vreme optimă, absentul fiind, desigur, Rene Rast, căruia nici medicii nu i-au dat acceptul, nici mecanicii nu i-au putut reface mașina. Gary Paffett nu a stat mult pe gânduri, trecând de Wehrlein în momentul în care fostul campion din 2015 a încercat un atac la Eng în primul viraj. Ulterior, britanicul a urcat pe prima poziție și s-a îndepărtat de adversari, abia după opririle la standuri fiind nevoit să stea cu ochii pe Marco Wittmann, ajuns pe 2. Pilotul BMW a redus puternic ecartul, de la 6 secunde ajungând la doar una și jumătate, însă timpul s-a scurs și Paffett a obținut astfel cea de-a 22-a sa victorie în DTM.

Wehrlein a completat podiumul, iar al patrulea s-a clasat Paul di Resta, la 10 ani de la prima sa victorie în seria germană de turisme. Timo Glock a efectuat o recuperare inspirată, sosind al cincilea după o luptă strânsă cu Eng, Auer și un Jamie Green care a ajuns în zona punctelor printr-o strategie curajoasă, cu oprire la finele primului tur. Doar asta i-a salvat pe cei de la Audi, ritmul mai lent din plutonul median oferindu-le ocazia de a profita cu cei ce au schimbat anvelopele foarte devreme în cursă. Astfel, trei piloți ai grupării din Neuburg au intrat în top 10, retrogradând nume cu pretenții precum Auer sau Mortara. Acesta din urmă a fost luat la țintă de oficiali pentru manevrele prea tăioase din duelurile cu Joel Eriksson, fiind singurul care nu a lăsat loc pe exteriorul primului viraj după atacurile cu DRS.

Așadar, Mercedes defilează în debutul sezonului cu trei victorii din patru, monopolul de pe Lausitzring fiind în ton cu reperele istorice ale acestei grupări pe Eurospeedway. BMW e aproape, însă doar Timo Glock a avut constanța necesară pentru a puncta cu regularitate, iar combativitatea sa i-a adus progrese suficiente în cele două manșe din weekend pentru a se afla la conducere în clasamentul piloților, cu un punct în fața lui Paffett. Cinci oameni de la Mercedes îl urmează, după care sunt alți trei din tabăra BMW. Peste două săptămâni urmează runda cea mai accesibilă pentru fanii români, cea de pe Hungaroring.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By