Formula 1 2018. Monaco – Preview. Tracțiunea, HyperSoft-ul și vreme buna

Cu sigurață una dintre cele mai așteptate curse ale sezonului. Cu toate că de obicei cursa din Principat nu este spectaculoasă, atmosfera, celebritățile și prestigiul acestei curse fac din M.P. al Monaco un punct de atracție. Și dacă ne gândim că trofeul pus în joc este unul din cele 3 mari trofee care alcătuiesc The Triple Crown of Motorsport, atunci ne dăm seama de ce orice pilot angrenat în F1 își dorește o victorie aici.

© fia.com

Date circuit

Lungime: 3.337 km.

Nr. de tururi: 78

Distanţă în cursă: 260.286 km.

Record circuit: 1m14.820s

Sergio Perez – 2017

Număr viraje: 19 (8 S / 11 D)

Distanţa start primul viraj: 226.7 m.

Lungime pit-lane: 324.7 m.

Timp parcurgere pit-lane: 19.5 s.

Zone DRS: 1

Evoluţie pistă: Mare

Fiind un circuit stradal pe care viteza medie este cea mai mică din întreg campionatul, este ușor de dedus că din punct de vedere aerodinamic lucrurile sunt simple. Inginerii vor aduce aici un pachet aerodinamic unic, compus din orice winglet pe care-l pot atașa de monopost pentru a produce downforce. Vom vedea așadar cele mai mari unghiuri de atac pentru aripile față și spate.

Spre deosebire de alte trasee, circuitul din Principat nu penalizează monoposturile echipate cu un PU ceva mai slab. Având în vedere că aici virajele sunt în marea lor majoritate viraje lente și că liniile drepte sunt scurte, foarte important devine sistemul hibrid. MGU-H-ul nu va fi extrem de solicitat pe liniile drepte, în schimb, la fiecare ieșire din viraj sistemul electric va actiona asupra TC-ului pentru eliminarea turbo-lag-ului. Celălalt sistem de recuperare a energiei va lucra însă destul de intens. Având în vedere că perioadele de accelerație full power sunt destul de puține, bateria va trebui să fie încărcată prin intermediul MGU-K. Și ocazii în care acest lucru se face sunt destule având în vedere multitudinea de viraje lente.

Și pentru că vorbim de MGU-K, să spunem că frânele joacă un rol destul de important aici. Vom vedea ca de altfel în fiecare an duct-uri supradimensionate care vor asigura răcirea adecvată a componentelor sistemului de frânare.

De o importanță crucială pe străzile din Monte-Carlo este tracțiunea. având în vedere că circuitul este unul stradal, avem de-a face așadar cu un asfalt extrem de neted, foarte puțin rugos care nu va evolua foarte mult din punct de vedere al performanțelor oferite.

© Pirelli Media | edit @pentaquark_f1

Pirelli aduce aici pneurile cele mai moi din line-up-ul pus la dispoziție pentru 2018 și anume: Supersoft, UltraSoft și noul HyperSoft. Cum circuitul este foarte puțin abraziv, vorbim deci de o rată a degradării extrem de mică și de o uzură minimă. În mai toate M.P. disputate aici în ultimii ani am avut de-a face cu strategii bazate pe o singură oprire la boxe. Va fi interesant de văzut cum se comportă pneul nou, HyperSoft, adus aici de Pirelli, În testele din pre-sezon s-a observat că avantajul în timp pe un tur de pistă dat de cea mai moale compoziție a fost în jur de 1 secundă pe tur. Cu siguranță echipele vor folosi primele două sesiuni de antrenamente libere pentru a evalua noua compoziție și pentru a pune la punct strategia pentru cursa de duminică.

Din punct de vedere mecanic, Pirelli impune aici cele mai mici presiuni minime (17,5 psi pentru ambele punți) dar și unghiuri de cădere negative relativ mari (-4 grade pentru roțile față și -2,75 pentru trenul spate).

Pentru week-end-ul monegasc se anunță vreme plăcută cu temperaturi între 24 și 26 de grade celsius. De menționat că pentru joi și sâmbătă se anunță ceva șanse de ploaie, dar nimic spectaculos. Ziua cursei însă va fi una însorită cu 26 de grade în aer.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By