Formula 1 Monaco: Red Bull impune ritmul în FP1

Cum era de aşteptat, Red Bull este cea mai rapidă echipă la Monaco. Cel puţin în prima sesiune de antrenamente libere. Daniel Ricciardo a  stabilit timpul etalon al sesiunii, oprind cronometrul al 1m12.126s. Este de la sine înţeles că australianul a folosit pneurile cele mai moi aduse aici de Pirelli, si anume cele HyperSoft.

Al doilea clasat în FP1 a fost coechipierul lui Ricciardo, Max Verstappen. De altfel, cei doi su schimbat de mai multe ori poziţia de lider în clasamentul provizoriu al sesiunii, monopostul RB14 fiind cel mai agil pe acest circuit.

Lewis Hamilton s-a clasat al treilea, la 350 de miimi în spatele liderului, britanicul având timp spre sfârşitul sesiunii pentru o mini simulare de cursă. Power Unit-ul Mercedes, superior celui Renault şi-a spus cuvântul pe primul sector al circuitului unde Hamilton a stabilit cel mai bun timp. Următoarele două sectoare aparţin celor de la Red Bull.

Locul 4 i-a revenit lui Sebastian Vettel. Germanul a avut o întârziere masivă de aproape o secundă faţă de Ricciardo. Din informaţiile primite de la faţa locului se pare că italienii nu au rulat cu benzină puţină şi că este de aşteptat ca în FP2 monoposturile roşii să se apropie de Red Bull. Coechipierul lui Vettel, Kimi a terminat pe locul 5 în aceeaşi zecime cu germanul.

Carlos Sainz a fost al 6-lea pentru Renault iar în aceeaşi zecime cu el îl găsim pe al doilea pilor Mercedes, Valtteri Bottas. Finlandezul nu a avut o sesiune liniştită. El a încercat mai multe setări pentru monopost, puntea faţă fiind cea care i-a dat cele mai multe bătăi de cap lui Bottas.

Perez a fost al 8-lea pentru Force India, urmat de Romain Grosjean care nu a parcurs decât 10 tururi în FP1 din cauza unei probleme la podeaua monopostului VF-18. Ultimul în top 10 a fost rusul Serghei Sitorkin. Având în vedere monopostul pe care ingienrii Williams l-au construit pentru 2018 aş spune că performanţa i se datorează în întregime.

Esteban Ocon a fost al 11-lea, francezul fiind urmat la 34 de miimi de Brendon Hartley. Nico Hulkeberg este al 13-lea, şi el având de furcă cu un monopost RS18 greu de pus la punct.

Al doilea pilot Toro Rosso s-a clasat pelocul 14, el fiind urmat de belgianul Vandoorne şi localnicul Leclerc. O sesiune bună pentru monegasc, el reuşind să fie mai rapid ca Alonso (care a avut probleme cu frânele, mai exact cu sistemul brake by wire, rămânând în garaj o bună perioadă de timp), Stroll (care a fost de departe cel mai activ pe radio plângându-se ba de lipsa de aderenţă a monopostului, ba de faptul că alunecă în scaun, ba de frânele ineficiente…), Marcus Ericsson şi Kevin Magnussen ţinut pe bară după numai 7 tururi din cauza unor probleme cu injectoarele PU-ului Ferrari.

Dacă lucrurile vor sta la fel şi după FP2, atunci imaginea devine extrem de clară pentru calificări şi victorie.

© f1.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By