MotoGP Mugello: Câștigători non italieni la toate clasele motomondialului

Așteptări mari pe un circuit recunoscut ca dificil pentru orice pilot non italian, indiferent de clasa la care concurează. Italienii au fost la înălțime, așa cum și-au dorit fanii, însă victoriile au revenit la doi spanioli și un portughez. Prima victorie Ducati pentru Jorge Lorenzo, acasă la constructor și acasă la rivalul Valentino Rossi, care a sărbătorit pe podium depășirea a 5000 de puncte obținute de oricine în motomondial.

MotoGP

Așteptarea unei victorii italiene s-a prelungit până la momentul începerii cursei clasei mari, unde o mare de fani aștepta minuni de la Valentino Rossi, Andrea Dovizioso sau chiar Danilo Petrucci ori Iannone.

Startul a fost unul agitat cu Marc Marquez forțând și limitele pistei și atenția unor adversari, perdantul de moment al startului  a fost Danilo Petrucci, care a trebuit să iasă în afara traseului pentru a evita o ciocnire cu spaniolul de la Repsol Honda.

Primul tur a fost un dezastru pentru nu mai puțin de 4-5 piloți, printre care și Dani Pedrosa ce nici nu a apucat să intre în primul viraj. Incidentele din mijlocul plutonului l-au colectat din păcate și pe Jack Miller, care a r fi trebuit să presteze la un alt nivel în noile culori ale echipei Pramac, sponsorizată la Mugello de Lamborghini.

Startul nu a fost unul extraordinar pentru poleman-ul Rossi, care a ajuns în colimatorul lui Marquez, Dovizioso și a piloților Suzuki, Iannone și Rins, însă veteranul italian s-a plasat în scurt timp în lupta pentru podium, de unde după numai câteva tururi avea să iasă Marc Marquez după o ieșire în decor și o tentativă nereușită de a face cel mai probabil salvarea carierei. Dacă reușea, manevra ar fi rămas în analele MotoGP-ului, însă vorba aceea, ulciorul nu merge de multe ori la apă…

În tot acest context, Jorge Lorenzo a profitat de disputele din plutonul fruntaș și s-a impus la conducerea cursei, așa cum a facut-o de mai multe ori în cei 2 ani petrecuți la Ducati.

Deja era o chestiune de timp până ca pneurile să se uzueze și avansul la început frivol de o secundă să se topească, iar Jorge să termine din nou undeva în pluton după locul 6. Lucrurile însă nu au stat așa, avansul a crescut în fața lui Andrea Dovizioso care și-a adjudecat locul secund după  o depășire la Rossi și Petrucci, Jorge părând hotărât să își treacă în cont o victorie pentru Ducati, echipa ce la Mugello și-a confirmat pilotul secund pentru 2019, Petrucci.

Trecerea tururilor a arătat ca un amalgam de bucurie reținută și oarecum stupoare în boxele Ducati acolo unde Gigi Dall’Igna nu se putea hotărî dacă să râdă cu gura până la urechi sau să pară surprins și bulversat. Victoria a fost o formalitate pentru Jorge Lorenzo ce s-a impus cu un avans de 6.3 secunde în fața coechipierului Dovizioso și a lui Valentino Rossi care în cele din urmă a câștigat duelul pentru ultima treapă a podiumului cu Andrea Iannone.

O cursă excelentă a făcut și Alex Rins, aproape de a-i surprinde pe Iannone și Rossi, dar în cele din urmă calculat și mulțumit cu un loc 5 după o serie de căzături gratuite în cursele trecute. De menționat și cea mai bună prestație pentru Alvaro Bautista din sezon, locul 9 pentru echipa Angel Nieto, totuși foarte puțin pentru a-i asigura spaniolului ghidonul pentru sezonul 2019.

La general Marquez rămâne lider cu 95 de puncte, urmat de Rossi ajuns la 72 și Vinales cu 67 după o evoluție ștearsă în cursa italiană.

Moto3

Ziua de curse la Mugello a început cu spectacolul oferit de piloții Moto3, acolo unde disputa hispano-italiană este mai înverșunată ca oricând. Jorge Martin și Aron Canet trebuiau să reziste în fața italienilor Marco Bezzecchi, revelația sezonului și Fabio di Giannantonio aflat în cel mai consistent sezon al său la clasa mezină.

Avalanșa de depășiri și incidente din plutonul fruntaș l-au scos destul de repede din joc pe Aron Canet care a ajuns să ruleze înafara topului 10 în partea finală a cursei.

Adam Norrodin a fost protagonistul unui accident violent, malaezianul nereușind să fructifice o plecare bună din grilă, ami apoi plutonul primilor 10 piloți a fost constant animat de schimburile de poziții dintre Gabriel Rodrigo, Andrea Migno, Enea Bastianini, absent din lupta pentru victorie și Manuel Pagliani aflat la una din primele prestații remarcate din acest sezon.

Aceste dueluri au oferit un ecart însemnat primilor 3 protagoniști, Martin, Bezzecchi și Giannantonio care și-au dus lupta la o distanță de peste 10 secunde de locul 4, Gabriel Rodrigo.

Ceea ce părea o victorie italiană, muncită de Marco Bezzecchi s-a întors în favoarea spaniolului Jorge Martin, care la ieșirea din ultimul viraj a profitat cu succes de accelerația și viteza de top superioară a Hondei în defavoarea KTM-ului, trecându-și în cont o victorie care îl aduce la 3 puncte în clasamentul general de Bezzecchi, locul secund în cursă, dar încă lider la general. Giannantonio a terminat pe locul 3, loc pe care îl ocupă și în clasamentul campionatului.

 

Moto2

După întrecerea Moto3, spectaculoasă dacă ne referim la lupta pentru primele 3 poziții, dar destul de statică în pluton, Moto2-ul avea să ne pună la încercare, în acest sezon cursele clasei intermediare oscilând între defilări anoste, în general ale lui Bagnaia, ceea ce surprinde plăcut și lupte înverșunate între 2 sau 3 piloți, Bagnaia, Baldassarri, Marquez, destul de rar cu Oliveira în avanposturi.

Revanșa portughezului, viitor pilot Tech3 KTM la clasamare a venit aici, la Mugello, într-o luptă extrem de disputată cu Lorenzo Baldassarri și pentru puțin dimp cu Mattia Pasini ce la un moment dat dădea impresia că ar putea repeta succesul de anul trecut. N-a fost să fie așa, astfel că speranțele italienilor s-au mutat spre pilotul Pons, Baldassarri și Francesco Bagnaia, singurul pilot SKY VR46 Team care aduce puncte și victorii.

Duelul dintre Oliveira și Baldassarri a fost un regal de pilotaj oferit fanilor ce au avut ochi pentru spectacolul de pe pistă, desele depășiri reușind să îi apropie și pe Bagnaia sau Mir, cel din urmă tranșând rapid disputa cu un Alex Marquez incapabil să se ridice la înălțimea așteptărilor și de a da replica lui Lorenzo,  Miguel, sau Francesco.

Finalul a fost electrizant, Miguel Oliveira reușind să se impună la un ecart minim în fața lui Lorenzo Baldassarri și a unui Joan Mir ce a trecut pe ultimele viraje de Francesco Bagnaia.

Cele 11 abandonuri, unele notabile au facilitat puncte duble pentru echipa RW, beneficiara șasiurilor japoneze NTS, rezultatele fiind aduse de piloții Joe Roberts și Steven Odendaal.

La general Bagnaia rămâne lider cu 98 de puncte, urmat de Oliveira cu 73 și Marquez cu 67.

Etapa următoare va fi în data de 17 iunie pe circuitul Montmelo Catalunya, etapă care va coincide și și cu cele 24 de ore de la Le Mans, etapa WEC.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By