DTM Hungaroring: Ploaia deraiază trenul Mercedes

După o dublă facilă sâmbătă prin di Resta și Auer, Mercedes țintea rezultatul perfect a doua zi, însă totul s-a transformat într-o loterie cu accente dramatice din care BMW a ieșit cel mai bine.

Audi venea în Ungaria cu obiectivul declarat de a reveni în frunte după un debut dificil de sezon, în care oamenii lui Dieter Gass nu au reușit să triumfe nici la Hockenheim, nici pe Lausitzring. Mașina lui Rene Rast a fost refăcută după accidentul teribil din runda precedentă, iar marea veste dinaintea etapei maghiare era anunțul debutului la Misano pentru Alex Zanardi. Declarațiile șefilor BMW și Audi reiterau la Budapesta optimismul legat de supraviețuirea campionatului în 2019, însă pentru Mercedes obiectivele sunt doar pe termen scurt în ultimul lor an: victorii și titluri.

Cursa 1

Paul di Resta a reușit cel mai rapid tur în calificări și a condus cursa în primul stint, fiind apoi întârziat la standuri de echipa de mecanici, net inferioară în raport cu cele două uzine concurente. Lucas Auer a preluat conducerea temporar, însă pe pneuri reci a ales să frâneze subit la ieșirea din primul viraj și să-i ofere pe tavă, fără luptă, prima poziție înapoi lui di Resta. Cei doi au rulat în formație pentru o dublă facilă. Nico Muller și Rene Rast au avut disputa lor pentru completarea podiumului, dar n-au putut reveni asupra rivalilor de la Mercedes pe final. Gary Paffett a preluat șefia la general după ce a terminat pe 6, în condițiile în care niciun pilot BMW nu a reușit să puncteze, indiferent de strategia adoptată. Jamie Green a fost singurul care a reușit să ajungă în top 10 după ce oprise la standuri la finele primului tur.

Cursa 2

A doua zi, Auer s-a revanșat și a coborât sub 1:37 pentru al doilea său pole din 2018, superioritatea Mercedes fiind dezarmantă: top 5 integral și Juncadella pe 7. Încă o dată, cel mai bine clasat BMW a fost abia pe 8, de această dată fiind cel care conta și la general – Timo Glock. La câteva secunde după start s-a format blocul integral al constructorului din Stuttgart în avanposturi, Juncadella reușind să-l surclaseze pe Rene Rast în primul viraj. Câteva BMW-uri, printre care și Glock, precum și Audi-ul lui Mike Rockenfeller s-au grăbit să efectueze oprirea obligatorie, iar asta părea să fie o mutare falimentară la venirea primelor picături de ploaie, care s-au transformat într-o aversă.

Chiar dacă prognoza indica precipitații pentru foarte puțin timp, circuitul a fost inundat și nu se punea problema de a încerca un parcurs pe slickuri în acele minute, indiferent de capacitatea atipică de uscare rapidă a circuitului maghiar. Mercedes s-a apărat după cursă pentru lipsa de varietate a strategiilor, căci ceea ce a urmat a fost rarisimul revers al medaliei pentru un top 6 integral. Pentru a nu răpi niciunui pilot șansele la victorie, nimeni nu a fost chemat prea devreme, iar la momentul aversei primele mașini au intrat la standuri. Atâta doar că pe fast lane e un asfalt aderent, însă mecanicii se află pe Hungaroring pe o zonă betonată pe care s-a acvaplanat teribil la viteze infime: Auer, Spengler și Mortara n-au mai putut vira stânga pentru a îndrepta mașinile și au lovit ce le-a stat în cale – comisari, mecanici și suporții instalației de schimbare a roților.

Cel mai dramatic incident a fost cel al nepotului lui Gerhard Berger, care a prins la zid un comisar cu botul mașinii sale, fiind necesară intervenția rapidă a ambulanței pe linia boxelor. Cursa a fost imediat oprită cu steag roșu, victima fiind transportată cu elicopterul medical în capitala maghiară. Celor implicați nu le-a mai stat mintea la întrecerea ce urma să se reia, în care primii patru (Wehrlein, Juncadella, Muller și Green) ieșeau din calcule, căci trebuiau să treacă și ei pe la standuri în cele 28 de minute rămase. Astfel, norocul le-a surâs celor de la BMW, care n-au repetat manevrele îndoielnice ale Mercedes din ziua precedentă și nu i-au pus pe tavă 25 de puncte lui Glock, ci l-au lăsat pe dublul campion al categoriei să defileze. La polul opus, Paffett a fost marele perdant, singurul care a încercat să rămână pe pneuri de ploaie pe circuitul deja zvântat.

Marco Wittmann a semnat așadar cea de-a zecea sa victorie în DTM (în 80 de starturi), după ce plecase de pe 14. Pe podium a fost însoțit nu doar de un Glock bucuros că a revenit la conducere în clasamentul general, ci și de Philipp Eng, debutantul care gustă șampania în weekenduri consecutive ale seriei germane de turisme. Cine i-ar fi dat șanse la podium lui Eng, ce se lansa de pe linia a opta, flancat de un Mike Rockenfeller care a sosit la câteva zecimi în urma sa? După cursă, oficialii au decis să descalifice toate cele trei turisme care au fost pilotate necorespunzător pe linia standurilor, fiind responsabilitatea piloților să ruleze cât de încet e nevoie pentru a nu pune în pericol personalul.

În concluzie, după trei weekenduri putem remarca avantajul net de care se bucură Mercedes în condiții ideale, Glock având meritele sale în duelurile directe, dar și multă șansă cu ploaia de la Budapesta. Peste trei săptămâni va fi nevoie iarăși de noroc la Norisring, acolo unde rareori scenariul prestabilit se aplică. Presiunea e pe Audi în runda de casă, iar Jamie Green e omul de urmărit pe traseul-fetiș.

Clasament: Glock 90, Paffett 79, di Resta 67, Auer 55, Wittmann 51, Mortara 47, Eng 41, Wehrlein 41.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By