Le Mans 24H – Despre Le Mans, Formula1 , Alonso, Button si Montoya cu Tom Kristensen

Tom Kristensen este unul dintre cei mai titrați piloți din cursele de anduranță din lume. Rege absolut la Le Mans, Kristensen a câștigat celebra cursă de 24 de ore de 9 ori, dintre care de 6 ori consecutiv între 2000 și 2005. Kristensen a acordat un interviu colaboratorilor nostri de la Eurosport înainte de marea cursă din acest an.

Cât de entuziasmat ești să vezi atâția piloți de la alte clase la cursa de la Le Mans?

Mulți piloți din alte competiții, chiar și din Formula 1, au venit și și-au dovedit talentul la Le Mans. Anul acesta de exemplu vine Juan Pablo Montoya, care debutează la Le Mans cu această ocazie. O să îl vedem și pe Jenson Button, fost campion mondial în Formula 1. Nu or fi ei favoriții, dar Le Mans înseamnă mult mai mult decât impunerea. Montoya gândește cam ca Alonso, vrea să câștige cele trei curse consacrate, Monaco în F1, Indi 500 și Le Mans. Asta vor amândoi de la carierele lor.

Ce șanse crezi că au piloți precum Filipe Albuquerque sau Pedro Lamy?

Filipe e o persoană grozavă și un pilot desăvârșit. Cred că are o șansă bună să câștige la Le Mans în viitor. Anul acesta a câștigat cursa de 24 de ore de la Daytona. Îl știu pe Filipe de ani buni, chiar eu i-am făcut cunoștință cu cei de la Audi. E clar că va avea un viitor bun, cu potențial de victorie. Pedro face parte din generația mea. A avut parte de o carieră fantastică și încă dă dovadă de pasiune pentru pilotaj. Cred că are o șansă bună să se remarce aici cu Alfa Romeo.

Cât de mult îți dorești să vezi mașinile BMW pe pistă?

Pe cât sunt de entuziasmat, pe atât sunt de nesigur în această privință. E foarte bine că BMW se află acum lângă Ford, Ferrari, Porsche, Aston Martin și restul. Când vine un nou brand pe pistă, lucrurile sunt mereu interesante. E greu să faci o predicție. Felix Da Costa e un pilot foarte bun, pe care l-am urmărit mai ales în DTM și care are conexiuni bune cu BMW. Sunt sigur că va face o cursă bună dacă mașina va rula bine.

Ce gânduri ai în general despre cursa din acest an?

E cea mai grea cursă din lume, după părerea mea. Mereu trebuie să te aștepți la surprize, pentru că pilotezi și ziua, și noaptea, și pe soare, și pe ploaie, indiferent de condiții. E solicitant pentru mașină, pentru mecanici, pentru piloți. Vitezele de top pe circuitul de 13,629 de kilometri sunt uriașe. E cea mai grozavă întrecere din motorsportul de astăzi, fără dubii.

Cum ai compara Le Mans și Formula 1?

Formula 1 oferă cel mai frumos spectacol posibil dintre toate competițiile sportului cu motor. La Le Mans, mașinile sunt diferite, așa că mereu treci pe lângă diferite categorii de mașini și piloți. Iubesc să merg la cursele de Formula 1, iubesc viteza, câteodată și comentez la anumite Mari Premii. E o diferență între cele două competiții. Sunt două lucruri diferite, dar în amândouă piloții și echipele trebuie să dea tot ce au mai bun pentru a ieși în frunte. Vorbim de cele mai înalte niveluri din motorsport.

Care sunt cele mai frumoase momente din cariera ta la Le Mans?

Am fost binecuvântat să fiu ales să fac parte dintr-o echipă cu doar patru zile în cursa din 1997, la Porsche. Nu am avut timp să mă pregătesc, însă echipa a avut multă experiență în spate. Mașina a fost foarte bună, iar coechipierii mei mi-au însușit extrem de multă încredere în mine. Au crezut în mine, chiar dacă eram mult mai tânăr decât ei. Chiar dacă am avut doar 17 tururi cronometrate înainte de start, am reușit să duc cursa la bun sfârșit și chiar să reușesc cele mai rapide tururi pe care le-am scos spre dimineață. Așa am reușit să câștig cursa chiar la debutul meu în competiție.

Atunci am pus bazele unei cariere solide pentru mine la Le Mans. Acum când mă gândesc la acele vremuri, la anii pe care i-am petrecut cu Audi, pe care o consider cea mai bună echipă din lume, am fost mereu în vârful clasamentelor. Am urcat de 14 ori pe podium, dintre care de 9 ori pe cea mai înaltă treaptă a acestuia. Am avut parte de echipe grozave, cu care am trecut peste cele mai grele încercări posibile.

De ce e Cursa de la Le Mans atât de importantă?

E visul oricărui pilot să concureze la Le Mans, dar mai ales să câștige aici. Cursa asta e o combinație de tot ce are mai bun sportul cu motor. Vorbim aici de istoria bogată a competiției. Cursa de 24 de ore de la Le Mans e cea mai cea, fără doar și poate. Are loc doar o singură dată pe an, ceea ce o face deja mult mai intensă. Ai doar o șansă la victorie, o dată pe an.

Ce încercări vor avea de trecut Button, Alonso și Montoya?

Toți vin ca debutanți la Le Mans și toți au diferite perspective în ceea ce privește cursa. Montoya vine după ce a câștigat cursa de 24 de ore din Daytona. Alonso are și el la activ o cursă de 24 de ore, iar Button nu cred să fi concurat într-o cursă de o zi până acum. Cea mai grea încercare va fi pilotajul pe timp de noapte. Viteza, în combinație cu faptul că mergi noaptea e ceva ce nu ai cum să trăiești decât la Le Mans. Mergi cu aproape 340 de kilometri la oră noaptea, ceea ce nici care dintre ei nu au mai făcut indiferent din ce competiții vin. De-abia aștept să îi aud ce spun după ce trăiesc această experiență pentru prima dată în viața lor.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans are loc în acest weekend, între 16 și 17 iunie. Startul cursei maraton se dă sâmbătă după-masa, la orele 16:00 ale României la Eurosport.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By