MotoGP Barcelona: Rossi și Marquez asistă la a doua victorie la Ducati pentru Lorenzo

La Barcelona, într-un weekend în care cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost vedeta incontestabilă, cu Campionatul Mondial de fotbal în plină desfășurare, motomondialul s-a transformat într-un adevărat crashfest, la toate clasele sale. Victoriile le-au revenit lui Enea Bastianini, Fabio Quartararo și Jorge Lorenzo.

Ce ne-a rămas în minte după cele 3 curse din motomondial? Probabil accidentele de la Moto3, unde Aron Canet a fost din nou protagonist, arătând încă o dată că face cu greu față presiunii de a fi runner up în lupta pentru titlu, neașteptându-se să primească lupta lui Jorge Martin, iar performanțele lui Marco Bezzecchi ridică presiunea și mai mult. În plus, în ciuda unor erori în unele curse, Fabio di Giannantonio stă la cutie și adună puncte, apărând la un moment dat pe locul secund la general.

Surprizele la Moto2 au început de sâmbătă cu un pole position de vis pentru Fabio Quartararo, pilot fără rezultate deosebite nici la Moto3 nici la Moto2. Ba mai mult anul acesta francezul pilotează un șasiu Speed Up cotat cu puține șanse la victorie și chiar la podiumuri. Minunea s-a produs la clasă și Quartararo și-a adjudecat victoria.

MotoGP-ul nu putea rămâne mai prejos, ceva trebuia să se întâmple și la clasa mare, astfel că Jorge Lorenzo, proaspătul concediat de la Ducati, și-a pus șefii pentru a doua oară consecutiv pe jar bifând victoria pe Montmelo într-o manieră la fel de autoritară ca și la Mugello. De undeva de la boxe Andrea Dovizioso a trebuit să asiste la succesul lui Jorge, după o căzătură ce nici măcar nu a apărut live pe transmisia tv.

Moto3

Clasa mezină a avut parte de 2 momente aprinse, incidente în care au fost prinși câte 2-3 piloți. Crashfestul a debutat cu incidentul dintre Aron Canet, Nicolo Bulega și Albert Arenas, vinovat fiind Canet, ca după doar 2 tururi Jaume Masia aflat în lupta pentru prima poziție să calculeze eronat abordarea unui viraj și să îl măture pe Andrea Migno de pe pistă, italianul de la Angel Nieto fiind și el în lupta pentru un eventual podium sau chiar victorie.

Cu Martin abandonat devreme în cursă, Canet pe tușă după o eroare regretabilă, laurii victoriei i-a cules Enea Bastianini la mare luptă cu Marco Bezzecchi, ultimul trecând pe linia dreaptă de finish de Gabriel Rodrigo.

La general Marco Bezzecchi își consolidează poziția de lider cu 103 puncte acumulate, urmat de Giannantonio cu 84 și Jorge Martin cu 80.

Moto2

Deși nimeni nu îi dădea șanse lui Quartararo în fața lui Alex Marquez și poate Marcel Schrotter, germanul surprizând din nou în zilele de vineri și sâmbătă, Fabio a împins performanțele motocicletei Speed Up uneori dincolo de limite și în final și-a adjudecat prima victorie din motomondial, după o luptă cu Miguel Oliveira și Alex Marquez.

Cursa a debutat cu incidente, după start lovindu-se între ei Bendsneyder, Niki Tuuli și Stefano Manzi, ca mai apoi lista abandonaților să fie completată de Pasini, Fenati dar și de Mir, ultimul încercând fără succes să atace podiumul.

Momentul cel mai înfricoșător a fost însă după trecerea liniei de sosire când locul secund în cursă, Miguel Oliveira a fost percutat de neatentul Simone Corsi, ocupantul locului 12 în cursă. Norocul lui Oliveira a fost că tocmai pusese mâinile pe ghiodon după manifestările de bucurie la ocuparea locului secund pe podium.

În cursă a punctat și înlocuitorul ghinionistului Hector Barbera, Augusto Fernandez, locul 14, protagonist în CEV, rămânând de văzut dacă va continua în restul sezonului cu echipa Pons, Augusto având în CEV șansa de a lupta pentru titlu Moto2.

la general Bagnaia se menține lider cu un avans de doar un punct în fața lui Oliveira, ăn timp ce pentru locul 3 se luptă Alex Marquez și Lorenzo Baldassarri cu 93 respectiv 94 de puncte.

MotoGP

La clasa mare privirile tuturor au fost ațintite asupra primilor 3 piloți din calificări, Jorge Lorenzo, dominant în primele 2 zile, Marc Marquez, autorul unui nou set de căzături în stilul caracteristic, dar și a unor salvări antologice în ziua de sâmbătă și Andrea Dovizioso, prim pilotul Ducati, câștigător autoritar anul trecut pe Montmelo și cu o victorie în acest sezon în Qatar.

Au fost surprinzătoare alegerile de pneuri înaintea startului, cu Lorenzo pe soft-soft ca majoritatea piloților Ducati și Marc Marquez cu hard-hard, după experiențele nefericite din antrenamente vineri și sâmbătă.

Dacă Jorge Lorenzo s-a activat imediat după start, preluând conducerea în fața lui Marquez, Dovizioso și a unui Andrea Iannone mult prea încrezător în șansa sa, Marc a ales se pare calea sigură, cele 20 de puncte aferente locului secund decât o luptă inutilă cu Lorenzo pentru prima poziție.

Timp de câteva tururi am crezut că vom asista la o dublă Ducati, cu Lorenzo și Dovizioso pe locurile 1 și 2, într-o formă sau alta, însă Dovi a plătit scump încercarea de a se ține după viitorul pilot Honda și de a rezista în fața lui Marquez.

Locul 3 în cursă a fost moșenit de Valentino Rossi care a făcut o cursă excelentă pentru Yamaha, în timp ce Maverick Vinales nu a rezistat în fața lui Pedrosa și nu mult i-a trebuit să fie devasat de Johann Zarco pe o Yamaha M1 la care lipsa de noutăți tehnice începe să își spună cuvântul.

La final au abandonat nu mai puțin de 12 piloți, cel mai spectaculos incident fiind cel dintre Smith și Nakagami, japonezul fiind cel care a pierdut fața motocicletei Honda chiar în fața lui Smith aflat în fața unui potențial rezultat mare pentru KTM.

Neplăcut a fost și abandonul lui Tito Rabat, a cărui Ducati a luat foc, fiind pericolul de să fi împrăștiat ulei pe pistă, însă în cele din urmă nu a avut de suferit nimeni.

Marc Marquez continuă să fie prezent pe prima poziție la general, acumulând 115 puncte, fiind urmat de Valentino Rossi cu 88 și Vinales cu 77.

Etapa viitoare va fi la Assen în data de 1 iulie.

 

 

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By