Cinci lucruri pe care le-am învățat după Marele Premiu al Canadei

Sebastian Vettel și-a redobândit titlul de lider al campionatului în fața lui Lewis Hamilton, după ce a câștigat întrecerea din Canada pe care britanicul a terminat-o doar pe locul cinci. Acestea sunt cinci lucruri pe care le-am învățat după Marele Premiu al Canadei.

Vettel a dominat Montrealul

A fost un weekend de cursă ușor pentru Sebastian Vettel. Chiar dacă părea că s-a chinuit destul de mult în antrenamente, pilotul Ferrari a reușit calificarea în pole-position, confirmându-și performanțele cu o cursă impecabilă duminică, în urma căreia a revenit pe cea mai înaltă poziție a clasamentului general. Neamțul se află în fața lui Hamilton cu doar un punct.

După ce safety car-ul s-a retras de pe circuit, în urma incidentului din primul tur, Vettel a condus și terminat cursa pe prima poziție. Montrealul este un circuit unde puterea motorului e extrem de importantă, mai ales în 2018 când organizatorii au adăugat o a treia zonă DRS. Ferrari nu mai câștigaseră aici din 2004 încoace, pe când Michael Schumacher termina cursa victorios. Cursa de duminică a marcat și împlinirea a 40 de ani de când Gilles Villeneuve a câștigat pe circuitul care astăzi îi poartă numele. Chiar dacă în ultimii ani nu au făcut performanțe notabile aici, Ferrari au dominat weekend-ul de cursă de această dată.

“La început am încercat să mă distanțez și am fost mulțumit de primul meu tur, însă mai apoi a intrat safety car-ul și a trebuit să o iau de la capăt. În ultimele 10 tururi m-am rugat ca mașina să nu se strice cumva! Punctele sunt binevenite mereu, însă victoria de astăzi înseamnă mai mult decât puncte. Sezonul e lung, mai avem destule curse de parcurs. Important este că mașina noastră e puternică și că putem lupta” – Sebastian Vettel.

Weekend fără incident pentru Verstappen

La Montreal, Max Verstappen nu a făcut nici măcar o singură boacănă. În sfârșit, pilotul Red Bull a trecut cu bine de un weekend de cursă, în urma căruia a reușit cel de-al doilea podium al sezonului. Sezonul olandezului a fost unul cu bune și rele, însă weekend-ul trecut Max a dovedit că își poate controla mașina în așa fel încât să obțină cele mai bune rezultate posibile.

Foto: Verstappen.nl

Verstappen a vorbit cu jurnaliștii, despre erorile pe care le-a făcut la alte curse și despre faptul că a ieșit cel mai rapid în antrenamente. Upgrade-urile pe care echipa le-a instalat înainte de Canada par că au funcționat mai mult decât bine. În calificări, coechipierul lui Verstappen, Daniel Ricciardo nu l-a putut întrece pe olandez, care a scos un timp mai bun decât Hamilton și a plecat din grilă de pe locul al treilea.

În timpul cursei, Verstappen s-a luat la întrecere cu Valtteri Bottas, aproape depășindu-l în primul tur. Verstappen a respectat strategia de cursă și a reușit un binemeritat loc trei. În Canada, Max a venit fără echipa sa managerială și fără niciun membru al familiei sale.

“Modul în care a abordat cursa a fost ușor diferit. Aici a venit pe cont propriu. E clar ceva diferit. Dacă a contat asta sau nu, e imposibil de spus. A fost extrem de implicat în tot ce a făcut echipa de-a lungul weekend-ului. Și iată că a făcut o treabă superbă, așa că tot meritul i se cuvine pentru că a pus de un weekend atât de bun” – Christian Horner, team principal Red Bull Racing F1.

Mercedes au concurat cu motoarele fără upgrade-uri

Pentru Mercedes, weekend-ul canadian a fost unul dezamăgitor, pe un circuit pe care în trecut echipa a adunat puncte importante și a reușit performanțe notabile. Bottas a reușit să urce pe a doua treaptă a podiumului, mai ales pentru că a fost ținut din scurt de un Max Verstappen determinat să dea tot ce avea mai bun pe pistă. Pentru Hamilton, weekend-ul a fost unul de pomină, la final britanicul terminând cursa pe locul al cincilea, pe un circuit pe care a ieșit victorios de șase ori.

© Mercedes AMG F1

După o sesiune de calificări slabă, Hamilton a luat startul de pe patru, dar a pierdut o poziție după ce a intrat la boxe, în locul său pe grilă urcând Daniel Ricciardo. Hamilton s-a confruntat cu probleme legate de supraîncălzire, probleme cauzate de șasiu, dacă este să ne luăm după Toto Wolff, team principal la Mercedes. A fost un weekend frustrant pentru echipa, care urmau să intre pe pistă cu un motor upgradat. Acest lucru nu s-a putut însă, așa că Mercedes a concurat cu motorizarea veche, instalată pe mașini încă de la prima cursă din Australia.

“Am avut parte de un weekend dificil. Ferrari au arătat că au cea mai rapidă mașină, atât în calificări, cât și în cursă. Am venit la Montreal cu speranța că vom face o treabă bună, dar în schimb am primit o lecție, și anume că istoria performanțelor echipelor nu poate fi luată în considerare în acest an. Astăzi, trei echipe au scos cei mai rapizi timpi cu doar 0.15 secunde între ele, așadar aceasta este realitatea lui 2018” – Toto Wolff, team principal Mercedes.

Un nou dezastru la Williams

Williams au avut parte de un nou weekend de groază. Chiar și cu un motor Mercedes pe monopost, au rămas cei mai înceți de pe grilă. Piloții Williams au reușit calificarea de-abia de pe locurlie 17 și respectiv 18, începând cursa de pe 16 și 17 din cauza penalizării suferite de Pierre Gasly.

Lucrurile au mers din rău în mai rău încă din primul tur, când Stroll a abandonat după un accident cu Brendon Hartley. Mașina lui Hartley a zburat prin aer, aripa față aterizând chiar pe monopostul lui Stroll. Ambele mașini s-au izbit violent de barierele de protecție. Williams vor implementa mai multe upgrade-uri începând cu cursa din acest weekend. Dacă vor avea vreun impact sau nu asupra performanțelor formației, rămâne de văzut.

Încă o cursă plictisitoare?

S-au comentat multe despre calitatea divertismentului în Formula 1 în ultimii ani. După schimbarea inițială de regulamente din 2014, Mercedes au dominat întrecerea, competiția devenind de multe ori o procesiune. Practic, singura sursă de divertisment a fost pe atunci bătălia dintre Hamilton și coechipierul său Nico Rosberg.

În ultimele două sezoane, bătălia de la topul clasamentului s-a dat între Mercedes și două echipe care au prins curaj, Ferrari și Red Bull. Până acum, sezonul 2018 s-a bucurat de multă acțiune pe circuit, mai ales în cursele în care fanii au fost martorii unor incidente de-a dreptul spectaculoase. Totuși, în ultimele câteva curse ritmul a revenit cumva la normal, rutina de cursă arătându-și din nou “colții”.

Când au parte de o cursă cu mai puține faze antrenante, fanii încep să dea vina pe regulamente, spunând de exemplu că echipele au voie să folosească doar 3 motoare pe sezon. Liberty Media, deținătorii drepturilor comerciale ale Formulei 1, caută constant noi moduri de a ține fanii aproape de sport, apelând la social media și alte forme de comunicare. Cel mai mediatizat incident din cursa de la Montreal a fost cel referitor la fluturarea steagului alb-negru cu un tur înainte de ultimul tur de cursă.

Din cauza acestui incident, care aparent a fost cel mai interesant moment al cursei, finalul Marelui Premiu a fost considerat cel de la finalul turului cu numărul 68. Astfel, chiar dacă l-a depășit pe Magnussen, Sergio Perez a terminat cursa pe 14, pilotul Haas terminând oficial cursa pe 13, chiar dacă fusese depășit în ultimele două tururi care au fost practic anulate la final de cursă.

În acest weekend Formula 1 revine cu Marelui Premiu al Franței. Calificările încep sâmbătă la orele 17:00, ora României. Cursa de 53 de tururi de pe circuitul Le Castellet are loc duminică, începând cu orele 17:10, ora României.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By