DTM Norisring: Mortara și Wittmann prelungesc simetria duelului Mercedes-BMW

BMW a reușit să smulgă din ghearele Mercedes un succes la Norisring, după ce constructorul din Stuttgart a avut încă o dată cea mai rapidă mașină într-un sezon DTM lipsit de factorul echilibrant numit balast.

Șefii Audi au făcut scurta deplasare de la Ingolstadt până la Norisring pentru a asista la o nouă evoluție ternă a modelelor RS5 DTM, afectate puternic de reducerea cu 30% a apăsării aerodinamice în intersezon. Noul regulament a creionat o ordine clară (Mercedes-BMW-Audi), iar în lipsa variațiilor de greutate, acest status quo poate fi perturbat doar de ploaie, evenimente neprevăzute și prestații excepționale ale vreunui pilot.

Edo Mortara a fost suveran în ziua de sâmbătă, reușind cel mai rapid timp în FP2 și în sesiunea de calificări, apoi sprintând fără probleme către victorie într-o mașină decorată în sprijinul naționalei Germaniei, care avea să obțină un triumf fantastic după câteva ore. A fost al doilea succes stagional pentru elvețian și al doilea pe Norisring, la finele celor 68 de tururi fiind secondat de coechipierul Gary Paffett la mai puțin de o secundă. Chiar dacă Mercedes nu a ordonat rocada în favoarea celui mai bine clasat la general, britanicul tot a realizat o operațiune excelentă și l-a detronat pe Glock. Ceva mai în spate, Juncadella primea însă infamul ordin de a-l lăsa pe di Resta să treacă și se conforma fără ezitare. Fostul pilot Force India nu a reușit să prindă însă podiumul, pe 3 clasându-se Marco Wittmann. Următoarele BMW-uri au sosit pe 5 și 6, Philipp Eng și Bruno Spengler trecând linia de sosire în formație. Niciun Audi nu a punctat în această primă manșă.

Trofeul învingătorului a fost decernat de Masaaki Bandoh, președintele organizației GTA care patronează Super GT-ul japonez. Acesta a susținut o conferință de presă comună cu șeful ITR Gerhard Berger, în care cei doi au prezentat următorii pași ai protocolului de colaborare pentru un viitor comun al campionatelor. În 2019, seria germană de turisme va face trecerea la normele Class One, urmând ca japonezii să facă mutarea în 2020. Anul viitor vom avea primele două evenimente cu plutoanele reunite, unul în Europa (cel mai probabil la Hockenheim) și unul în Asia, după încheierea sezonului regulat, în noiembrie la Fuji. Noile motoare turbo de 2 litri vor produce cu 100CP mai mult decât actualele propulsoare și se așteaptă ca vitezele maxime să ajungă la 300km/h. Până atunci, mai avem o jumătate de sezon să ne bucurăm de fantasticul sunet al mașinilor actuale din DTM.

Această melodie a motoarelor a răsunat iar duminică pentru manșa a doua, în care cinci modele Mercedes erau urmate de cinci BMW-uri pe grilă, pole-ul revenindu-i în premieră lui Dani Juncadella. Nimeni și nimic nu l-a putut apoi împiedica pe Marco Wittmann, plecat de pe 7, să câștige duelurile directe și să ajungă la conducerea cursei în turul 24. În pofida insistenței lui Edo Mortara pe final, dublul campion al seriei a triumfat pentru prima oară în cursa de casă, Nuremberg fiind orașul cel mai apropiat de localitatea sa de origine, Furth. Markus Soder, prim-ministrul Bavariei, a fost cel ce i-a conferit trofeul, la finele manșei extrem de disputate în care primii trei au sosit în mai puțin de o secundă, cu Juncadella în urma lui Mortara.

BMW a mai punctat prin Bruno Spengler (P4) și Timo Glock (P10), care a pus în scenă un nou episod all guns blazing al bătăliei sale cu Gary Paffett. Defensiva fostului pilot de Formula 1 l-a frustrat teribil pe campionul DTM din 2005, împingându-l la o mică eroare în S-ul Scholler care s-a soldat cu pierderea a două poziții în detrimentul lui Eng și Eriksson. Strategia a salvat puțin imaginea Audi, cu Muller și Frijns reușind să ajungă în puncte, pe 7 și 8, iar Green semnând cel mai rapid tur în cursă. Totuși, determinarea lui Wittmann și Glock nu a fost de ajuns pentru ca Mercedes să nu se distanțeze în clasamentele aferente echipelor și constructorilor, sub privirile unui Nico Rosberg împărțit între bucuria pentru fostul angajator și atmosfera mai sumbră din cadrul Team Rosberg, grupare de client Audi.

Urmează etapa de la Zandvoort, pe 14-15 iulie.

Clasament piloți: Paffett 99, Mortara 93, Wittmann 92, Glock 92, di Resta 87.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By