Formula 2 Paul Ricard: Norris pierde teren în fața lui Russell și de Vries

George Russell și Nyck de Vries au învins la Paul Ricard și au recuperat puncte importante față de liderul Lando Norris, într-o rundă marcată de aceleași probleme de fiabilitate ale noilor monoposturi Dallara.

Prima cursă a fost la discreția lui George Russell, pilotul ART Grand Prix reușind cel de-al treilea succes stagional la finele unei manșe marcate de condițiile mixte. Încă de la start, problematicul ambreiaj i-a făcut să caleze pe grilă pe Lando Norris și Artem Markelov. Imediat a început ploaia și câțiva au fost luați prin surprindere, răsucindu-se. În coada clasamentului, Aitken și Norris au încercat un pariu și au intrat la boxe pentru pneuri de ploaie, însă după doar un tur au revenit pe slick-uri, căci aversa trecuse și pisca se usca rapid. Boschung și Albon au fost apoi loviți și ei de ghinion, monoposturile oprindu-se pur și simplu, iar astfel în lupta pentru victorie doar Sergio Sette Camara a avut forța să revină asupra lui George Russell, eșuând pentru doar o secundă în recuperarea sa. Podiumul a fost completat de Roberto Merhi, însă acesta a fost descalificat într-o zi neagră pentru MP Motorsport, care a pierdut și victoria din GP3 la masa verde. Astfel, pe 3 a fost promovat Luca Ghiotto, iar în pole-ul provizoriu pentru a doua zi urca Tadasuke Makino.

Japonezul a avut însă o plecare catastrofală și a fost depășit de Latifi, Deletraz și de Vries. În spate, Fukuzumi și Russell nici măcar nu reușeau să plece în cursă, continuând nefasta tradiție a problemelor tehnice pentru noua generație a șasiului Dallara, iar ART pierdea orice șansă la puncte odată cu eroarea lui Aitken din turul de formare. Latifi a pierdut prima poziție în turul al patrulea în detrimentul lui Deletraz, iar două bucle mai târziu canadianul s-a văzut depășit și de olandezul de Vries. În turul 13 s-a produs mutarea decisivă la vârf, pilotul Prema fiind capabil să treacă înaintea adversarului de la Charouz în virajul 5. Pentru de Vries și pentru echipa sa a fost prima victorie din actualul sezon, după două campanii în care au dominat competiția. Ceva mai în spate, piloții Carlin s-au luptat cot la cot, Lando Norris reușind să adune câteva puncte în weekendul francez grație clasării pe 5.

Momentul cel mai memorabil de la Paul Ricard a venit însă în turul de onoare, când Arjun Maini a răbufnit pe comunicația radio. Inițial, s-a considerat o tiradă împotriva echipei sale, Trident, însă de fapt indianul lua la țintă chiar organizatorii campionatului. Acuzațiile erau legate de sumedenia de probleme tehnice întâlnite la monoposturi, care deraiază parcursul tinerilor. Într-un fel, e oarecum normal ca toți acești piloți care sunt nevoiți să vină cu bugete de peste un milion de euro anual să se plângă de modul în care sunt tratați. FIA a venit cu o nouă construcție după șapte ani de exploatare a șasiurilor GP2/11, iar paleta de probleme nu se rezumă doar la ambreiaj, ci asigură momentan o nedorită loterie, căreia toți i-au căzut victimă cândva în primele cinci etape.

Clasament: Norris 104, Russell 91, de Vries 75, Albon 73, Markelov 71.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By