Romanian Endurance Series: Clasa A2 dă noul învingător al campionatului

Cea de-a doua etapă din Romanian Endurance Series a propus un duel mult mai echilibrat între echipajele claselor A1 și A2, în lipsa ”greilor” care au triumfat în cele 8 curse de anduranță de până acum.

Precum într-un veritabil intersezon fotbalistic, înaintea etapei de pe 23 iunie am avut parte de foarte multe schimbări în lotul RES. Întâi s-au confirmat absențele, existând un real pericol ca de această dată numărul echipajelor de pe grilă să nu ajungă la cota 10. În primul rând, Endurance Team Romania nu a putut aduce Ginetta G55 GT4 ce se află în reparații la uzina britanică în urma accidentului suferit de Fabrizio Broggi la Imola. AVG Motorsport nu a venit nici cu prototipul Radical care a fost în toiul acțiunii la prima etapă, nici cu modelul Porsche pilotat de Ștefan Unchiașu la cea mai recentă reuniune ROTAC. Din tabăra cupei Logan, au lipsit atât marele animator Viorel Ivan, cât și promițătorul debutant Adrian Laza.

La capitolul ”întăriri” am înregistrat revenirile Condor Racing (Honda Civic, A2) și JMS Performance (Dacia Logan, A1) precum și debuturile echipajelor Blitzwolf (A1) și ABAS Timișoara (A2), ambele pe modele Peugeot pilotate de nume ilustre din sfera vitezei în coastă – Ovidiu Zaberca și Sandy Borlovan. Acesta din urmă a făcut pereche chiar cu fiul său Leonard, un obișnuit al etapelor din RES din ultima vreme. În cadrul cupei Logan, etapa a marcat mutarea la pneuri Michelin, urmând ca întreaga categorie A1 să beneficieze de acest factor egalizant pe viitor. Până la momentul startului, echipajul ToMa Racing cu al său Porsche a fost constrâns la abandon, tocmai într-o etapă în care-și putea juca o șansă importantă la victorie.

Văduviți de unicul model de clasă A3, cele nouă mașini ce s-au aliniat pe grilă la ora 14:00 urmau să-și dispute supremația pe durata a 180 de minute. După o procedură de start haotică, David Șerban (Ginetta G40 GT5, Carbogaz Racing) și-a intrat într-un ritm confortabil de 2:02-2:03, cu care s-a desprins de fruntașii clasei A1, Eduard Anton (VW Lupo, BADI) și Theodoros Perimenis (Dacia Logan, Exelixis). În urma acestora, Peugeot-ul ABAS Timișoara a deținut poziția a patra timp de câteva minute, până când a fost încetinit și a devenit primul abandon al cursei. Honda Condor Racing a ocupat locul al patrulea la general până la momentul realimentării, Augustin Paul fiind mai rapid cu câteva secunde pe fiecare tur față de Blitzwolf Racing și Logan-urile de cupă. Înainte de completarea primei ore de concurs am consemnat și cel de-al doilea abandon (Exelixis 2).

După 30 de tururi, David Șerban a intrat pentru realimentare și i-a predat mașina lui Sergiu Nicolae, care a semnat cel mai rapid tur în cursă (1:57.709), apoi s-a stabilizat în ritmul etalat anterior de coechipierul său. Pe primul loc a urcat Eduard Anton, acesta conducând cursa timp de 10 tururi grație diferenței de capacitate a rezervorului. Tocmai acest aspect a deschis o portiță strategică pentru echipajul BADI, aceștia încercând să extindă stinturile la 90 de minute pentru a încheia manșa cu o singură trecere pe la boxe. Oprirea a fost însă lungă (peste 6 minute) și a retrogradat-o pe Bianca Anton până pe 3, în urma celor de la Exelixis. În turul 56, modelul Lupo a venit la standuri cu probleme, unde a staționat timp de peste 30 de minute, revenind doar pentru câteva puncte la clasa A1 ce s-ar putea dovedi importante la final de an.

Pe final, Blitzwolf Racing au fost și ei încetiniți, pierzând podiumul la general în detrimentul Logan-ului HRX Junior Team pilotat de Andrei Carcea și Dragoș Simion. Mai mult, nici Loganul Exelixis nu mai avea ritm sănătos pe final, însă completase deja 78 de tururi și nu a mai putut fi dat jos de pe treapta a doua a podiumului. Cu 82 de tururi parcurse fără nicio sincopă, Ginetta Carbogaz a perechii Șerban/Nicolae și-a trecut în cont primul succes la general și a preluat conducerea în clasamentul RES după două etape disputate. La festivitate adesea nu s-au putut acorda și sticlele de șampanie, căci minorii s-au evidențiat încă o dată.

În weekendul în care am celebrat prima victorie românească la general în GT4 European Series grație lui Răzvan Umbrărescu, competiția autohtonă și-a exemplificat rolul de pepinieră. Pe urmele fraților Anton și ale lui Sergiu Nicolae pășesc acum juniorii David Șerban, Andrei Carcea și Dragoș Simion, pentru care ar trebui să urmeze primele participări internaționale în scurt timp. Sutele de kilometri adunați în regim de cursă pe Motorpark sunt cel mai bun argument, iar clasările fruntașe de la această etapă vin ca motivație suplimentară pentru a face pasul următor.

Rezultate cursă

Clasamentul general după 2/4 etape

1. Carbogaz Racing 40p
2. Endurance Team Romania 25p
3. HRX Junior Team 21p

Liderii claselor după 2/4 etape

A6 – Endurance Team Romania (Ginetta G55 GT4) 12,5p
A3 – ToMa Racing (Porsche Cayman S) 12,5p
A2 – Carbogaz Racing (Ginetta G40 GT5) 25p
A1- Exelixis 1 (Dacia Logan) 37p
Logan Cup – HRX Junior Team (Dacia Logan Cup) 25p

Credit foto: Subturat.ro, Cristina Bălan


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By