Categories: Analize Formula1Formula 1

Formula 1 Austria Review: Roata norocului încă se învârte

“Cerul e limita” se afirmă într-un faimos promo. În ediția 2018 a GP-ului din Austria limita a fost reprezentată de pneuri. Pneuri atât de imprevizibile și greu de citit încât nici măcar producătorul lor nu le înțelege mereu. După reprezentația din calificări, toate indiciile convergeau către o victorie Mercedes, doar că atunci au fost 32 de grade la nivelul asfaltului. Duminică temperatura a oscilat între 45 și 47 de grade Celsius, iar Ferrari a fost mașina care a ținut blistering-ul în frâu. Totuși victoria a revenit Red Bull, doar al treilea monopost ca viteză pură, ce până în ziua cursei fusese anonim. Cum a fost posibil?

Calificări

Al șaptelea pole din cariera lui Valtteri Bottas a venit oarecum surprinzător pentru evoluția finlandezului de până atunci, deși o astfel de abordare graduală îi este familiară. 32 de grade la nivelul pistei, presiuni foarte ridicate în pneuri(22.5psi pa față, 20 psi pe spate), un asfalt suficient de gumat și un sector al treilea ce răsplătește eficiența aero-toate s-au pliat pe caracterul monopostului Mercedes W09-ce a primit aici un important upgrade aero de inspirație Ferrari. Ca și în Franța, mașina germană a deomnstrat un echilibru optim, în special în virajele 1, 7 și 9, acolo unde ambii piloții ai săi au tranșat lupta cu un Ferrari dubios de subvirator.

Dacă upgrade-ul adus aici de Săgețile de Argint, evaluat la 0.15s, a funcționat imediat în parametrii așteptați, în schimb Ferrari încă se scarpină în cap să înțeleagă cum poate să integreze în concept noua aripă față din Franța și mai ales modificările aduse la Barcelona, GP-ul spaniol părând un punct de cotitură pentru un monopost ce până în acel moment își revendica titlul de cel mai performant de pe grilă.Evoluția PU german, denumită generic Phase 2.1 nu trebuie nici ea neglijată, pentru ca a propulsat din nou unitatea germană în vârf, cam la 5-7CP de Ferrari (adică 0.1s aici).

Bottas a reușit două tururi splendide în Q3 și asta poate fi considerată cheia primului său pole din 2018, atât Hamilton cât și Vettel comițând erori la prima ieșire în Q3. Astfel că cei doi au fost nevoiți să plece în ultima încercare “de la zero, fără niciun fel de fundație, de reper”. Dacă acest lucru nu l-a afectat foarte mult pe britanic, Vettel a avut o abordare mediocră a importantului viraj 1-dar despre asta puțin mai jos.

Pentru finlandezul reținut de la Mercedes astfel de probleme nu au existat. La prima ieșire s-a așezat comod în fruntea ostilităților cu 1m03.264s, pentru ca în încercarea finală să mai taie 0.134s din acest rezultat. Coechipierul său a părut pentru o clipă că are pole-ul în mână, dar a trebuit să se recunoască învins cu numai 0.019s. Diferența s-a făcut la ieșirea din virajul 1 unde Valtteri a câștigat 7miimi față de Lewis, campionul en-titre a plusat pe virajatul sector median-cu 2miimi mai rapid, dar în virajul 9 și la înscrierea pe linia de start-sosire finlandezul a înclinat definitive balanța smulgându-i încă 0.014s.

Ferrari-ul SF71H a părut la un moment dat că se poate bate de la egal la egal cu Mercedes-ul pentru prima linie. Dar asta doar în Q1 când mașinile au avut îmbarcate mai mult de 15kg de combustibil. Din momentul în care s-a ajuns la setări extreme și doar puțin peste 5kg în rezervor-în Q2, a fost clar că mașina italiană prezintă un dezechilibru cronic în virajele de mare viteză-nu ceva grav, dar oricum acest imbalans a creat un comportament subvirator pronunțat ce i-a făcut pe piloți să ia spre exemplu piciorul din gaz la trecerea prin virajul 9. AStfel că în unele momente Ferrari-ul a arătat doar ca un dragster ce în orice moment poate pierde aderența ajungând la dezastru.

Pe deasupra, Sebastian Vettel a atacat greșit virajul 1(10km/h mai lent decât Bottas în apex), doar acolo pierzând 0.14 raportat la cele două Mercedes, și cu toate că a maximizat punctele forte ale mașinii(tracțiune și stabilitate pe frânare), câștigând o zecime în sectorul secund, de la intrarea în virajul 7(256km/h viteză de intrare față de 255km/h, dar numai 225km/h în apex față de 238km/h) și până la ieșirea din nouă (244km/h în apex raportat la 254km/h pentru Bottas) monopostul său a acuzat un deficit de 0.24s. Game over.

Bomboana de pe colivă: pentru că în Q3 l-a jenat pe Carlos Sainz într-un tur rapid al acestuia, Seb a fost penalizat cu 3 poziții pe grila de start. Regulamentar, acoperire există, doar că întotdeauna trebuie ținut cont de nuanțe-în speță intervenția în lupta pentru titlu prin aplicarea unei pedepse exagerate pentru o faptă ce nu a avut niciun fel de influență asupra performanței generale a lui Sainz. Mai mult, penalizarea aceasta l-a privat pe Vettel de o victorie certă în cursa de duminică.

De cealaltă parte a garajului, Kimi Raikkonen a mers aproximativ în același ritm cu oameni de la Mercedes pe primul sector(pierzând numai 4 sutimi), cap la cap cu aceștia pe al doilea sector, dar apoi parcă s-a lovit de un zid, în doar 3 viraje ducându-se la încă 0.45s de mașinile argintii. Modul în care Ferrari-ul a performat în virajele “la blană” ar trebui să dea de gândit în perspective GP-ului britanic de la Silverstone. Asta cu atât mai mult cu cât mașinile Haas au mers mai bine ca Ferrari in segmentul respectiv.

În mod tradițional a treia forță, Red Bull a dezamăgit aici, ca și Ferrari acuzând mari probleme pe sectorul final, noua mapare de Q3 adusă de Renault dovedindu-se atât de anemică încât a trecut neobservată. Lipsa de vână pe acest “power sensitive track” a cauzat un deficit de 0.2s doar pe cele două zone de accelerație din primul sector, atât în speedtrap cât și la finele primului sector ambele RB14 fiind măsurate cu 7km/h sub Ferrari.

Max Verstappen i-a luat din nou fața lui Daniel Ricciardo, duleul celor doi culminând cu o neînțelegere. Datorită drag-ului și lipsei de cai putere RedBull stabilise că o remorcare (tow) ar mai atenua aceste probleme, iar acum era rândul lui Max să fie remorcat-conform programului stability de echipă. Numai că Daniel nu a dorit să se conformeze , pretinzând că a mai făcut-o de două ori în ziua de sâmbătă. Până la urmă, între ei s-a strecurat Romain Grosjean, autor al unei performanțe senzaționale la bordul unui Haas cu un echilibru superb pe sectorul final, chiar dacă alegerea unui set-up high drag l-a privat de câțiva km/h pe liniile drepte. Cu 1m03.892s el a fost probabil performerul zilei, coechipierului său lipisndu-i doar 6 sutimi pentru a sări pe grilă un Daniel Ricciardo ce nu a fost în apele sale. Renault-urile au încheiat top-ul 10, cu Sainz din nou în fața lui Hulkenberg. Așa cum am spus-o mai sus, francezii au venit aici cu o mapare de Q3 realizată în jurul benzinei BP/Castrol ce sperau că le va oferi un avantaj de 0.1s. Realitatea i-a contrazis.

Cursă

“Forma e temporară, clasa e permanentă” spunea un mare pilot la jumătatea anilor ’70. Incisivitatea din primul tur, norocul(de multe ori apanajul campionilor), o strategie justă și un pilotaj curat l-au transformat pe Max Verstappen în al patrulea învingător diferit din acest sezon. La capătul celei mai imprevizibile curse de până acum.

Faza I. Mercedes la comenzi

Cele două Mercedes-uri pe supersoft, Kimi în spatele lor pe ultrasoft și puțin peste 250m până la punctul de frânare pentru virajul 1. Asta ar fi trebuit să asigure spectacolul la plecare, ca și un Vettel țintuit în poziția a 6-a. Ca și în Franța, ultrasoft-ul și-a făcut treaba, oferind un avantaj de circa 3m la plecarea de pe loc, Raikkonen înfiltrându-se între cele două W09 . Bottas e forțat să ia o rută ocolitoare, ceea ce îi oferă șefia lui Hamilton, Kimi încalecă și el vibratorul și nu poate beneficia de grip-ul superior al pneului mov pe zona de accelerație de 800m la vale către virajul 3. Un nou atac aici cu avantajul asipirației se dovedește înșelător pentru că îl păcălește pe finlandez în privința punctului optim de frânare, astfel că mai pierde o poziție în fața conaționalui său. Verstappen aflat la doar câteva lungimi mai în spate, ia aspirația Ferrari-ului și la atacarea zonei 7-8 roata față dreapta a RedBull-ului atinge roata spate stânga a Ferrari-ului-suficient pentru a creea un momentum de care să profite în clipele în care Kimi contrabraca fin. Nimeni nu a înțeles în acest punct că a fost mutarea decisivă ce a adus victoria în tabăra Red Bull. Mai în spate, al doilea Ferrari avusese parte de un start ezitant, fiind doar al 8-lea la ieșirea din virajul 1, dar până la capătul primei bucle recuperase teren, poziționându-se în spatele celor două Haas.

Turul 1: Lewis Hamilton are déjà 0.8s în fața coechipierului și nu mai puțin de 2.2s până la Verstappen, cu Kimi, Ricciardo, Grosjean, Magnussen și Vettel grupați în spatele acestuia în 1.5s.  În timp ce Mercedes-uri sprintează convingător, Vettel se debarasează și de cele două Haas-uri și încearcă să prindă plasa lui Ricciardo ce în acele momente părea că e ținut de Kimi. Deja se conducea după an anumit grafic din cauza celor 45 de grade de la nivelul asfaltului, finlandezul de la Ferrari mergând prudent și datorită lipsei unui feedback legat de ultrasoft-în FP2 nu efectuase vreo simulare de cursă pe această compoziție,  Prudența exagerată va dăltui fața cursei.

Înapoi in frunte: Hamilton și-a construit un avantaj de peste 1.5s în fața lui Bottas și cu ajutorul tacit al acestuia, Mercedes-ul nesimțindu-se bine în aerul murdar degajat de mașina din față, Valtteri alegând să meargă în stilul său ponderat, cu un ochi în permanență pe pneuri-graining-ul pneului stânga față fiind devastator pentru echipa în simulările de vineri. Cu toată lumea mergând ca la paradă, mai preocupați de soarta pneurilor decât de un posibil atac asupra rivalilor s-a ajuns ca după 10 bucle Mercedes-urile să conducă întrecerea cu 4.5s în fața primului Red Bull urmat la 3.2s de un Raikkonen excesiv de prudent la volanul unui Ferrari ce nu acuza nici graining, nici blistering, ținându-i în frâu pe Ricciardo și Vettel.

Faza II: Răsturnarea

Turul 14: prima lovitura de teatru. Bottas trage pe stânga pistei, manevrând monopostul cu greutate. O scurgere a lichidului hidraulic a cauzat blocarea coloanei de direcție și l-a adus implicit în situația de a nu mai putea schimba vitezele. Același sistem folosit de 3 ani încoace a cedat pentru prima dată aici.

La un tur distanță devine evident că nu va fi atât de simplu de scos mașina sa din zona virajului 4 din cauza imposibilității de a menavra volanul. Este dictat VSC.

Hamilton conducea plutonul cu 4.9s, fiind la intrarea în virajul 6 când s-a anunțat această decizie ce va schimba fața întrecerii. Atât mașinile Scuderiei cât și cele RBR au intrat grupate la standuri, timpul pierdut în timpul unei opriri pe VSC fiind cifrat la 9s, cu 10s mai puțin decât în cazul unui pitstop normal. La Mercedes a apărut o dilemă la prima vedere întemeiată. “VSC a fost lansat, aveam jumătatea de tur să ne decidem ce facem” explică Totto Wolf. Aici am pierdut cursa. La stadiul în care era întrecerea, să oprești la boxe pentru anvelope era alegerea logică în 80% dintre cazuri”. Dar ce a dus la decizia bizară a lui James Vowles de a-l ține în continuare pe Hamilton pe pistă? Strategul șef al echipei campioane s-a temut de un joc tactic al Ferrari/RBR-în sensul că aceștia ar fi putut aduce la standuri numai o mașină, lăsând-o pe a doua în continuare pe pistă. “Cu numai o mașină rămasă împotriva a două ale adversarilor, procesul de gândire a fost cam așa: <<Ce se va întâmpla dacă ceilalți aduc numai o mașină pentru schimb de pneuri? Vom ieși în spatele lui Kimi, pentru că sigur pe el îl vor lăsa pe circuit.Ce impact va avea asta asupra desfășurării ulterioare a întrecerii? Tot procesul acesta de gândire a durat prea mult și ne-am trezit că nu mai avem timp să reacționăm”. Atunci, la cald această decizie a părut chiar ridicolă, dar analizând parametrii complecși ai unei curse de F1, hotărârea lui Vowles pare doar una a unui om ce are și el slăbiciunile sale. În plus, dacă Hamilton ar fi ieșit în spatele unui Kimi ale cărui ultrasofturi arătau mai decent decât se aștepta oricine, dificultățile Mercedes-ului W09 în aer murdar nu ar fi garantat o depășire facilă.

“Până la urmă am făcut o greșeală” e concluzia lui Wolf.

Turul 17: perioada VSC s-a încheiat și Hamilton se vede la conducerea ostilităților cu un avans de 13.1s . Urmau Verstappen, Raikkonen-la alte 3.1s, Ricciardo-0.9s și Vettel la 6s în urma fostului coechipier din 2014. Liderul avea nevoie de încă 6.5-7s pentru ca după pitstop-ul ce îl aștepta să revină pe pistă în aceeași postură. Dar cu anvelopele date în condițiile date, aceasta era o sarcină de domeniul fantasticului. “Nu mai am nimic rămas în pnerile astea” va comunica el în momentul în care James Vowles intervine brav pe comunicarea radio pentru ași asuma vina. “Am dat cu piciorul la victorie. E vina mea…”.

Timp de 8 tururi britanicul încearcă în van să mărească ecartul, în timp ce plutonul rula în acelasi ritm, Vettel fiind cel mai rapid dintre toți, cu toate că din nou se rula după un grafic de frica unui pitstop suplimentar.

Turul 25: având un avans de 12.9 s Lewis Hamilton intră la boxe. Durata totală a pitstop-ului: 21.4s. Inlap 1m12.250s. Outlap 1m25.039s. Reintră în poziția a patra, chiar în fața lui Vettel. O nouă greșeală Ferrari: pilotul ce mergea după un barem stabilit, cu peste 1s sub ritmul real, este informat prea târziu că Hamilton va intra și astfel nu are timp suficient să forțeze. Astfel este pierdută o poziție vitală și ceva secunde bune față de Verstappen ce vor conta în balanță la final. Ordinea după oprirea lui Lewis: Verstappen urmat de Ricciardo(ce părea că acționează ca un tampon protejându-și coechipierul) la 4.1s, Kimi la 5.64, Hamilton la 7.45s, Vettel la 9.09s. Restul  la peste 22s.

Din acest moment începe un joc de-a șoarecele și pisica între cei 5 protagoniști în care blitsreing-ul trenului spate și prudența exagerată a strategilor Ferrari vor fi elementele hotărâtoare.

Încălzirea excesivă a benzii de rulare ar putea cauza un blistering pronunțat anunța Mario Isola sâmbătă seara, conștient de coșmarul de a doua zi. Iar fenomenul a fost agravat de presiunile mari impuse de producătorul italian. Dar din ce cauză Mercedes a fost mai afectată decât Red Bull care la rândul ei a suferit mai mult decât Ferrari? Un comportament neutru către supravirator cum au afișat cele două W09 în calficări îți câștigă timp pe un tur, dar pe termen lung pune presiune suplimentară pe pneuri, secțiunea virajată dintre 4 și 9 cauzând graining la temperaturile joase de vineri(25-26 de grade Celsius la nivelul asfaltului), apoi blistering(bășicare) când temperature a sărit de 40 de grade. Apoi avem conceptul low-rake al germanilor ce implică utilizarea unei setări mai rigide a suspensiei spate. Aceste două aspecte în combinație cu presiunile mari din anvelope și arșița de la nivelul pistei au negat Mercedes o victorie sau măcar un podium. Asta dacă mașina ar fi rezistat până la final.

Faza III: Prudența Ferrari, fiabilitatea Mercedes, abilitatea Red Bull

După vreo 15 tururi pneul stânga spate al lui Ricciardo-soft ce conform datelor strânse vineri ar fi trebuit să ducă fără probleme peste 45 de tururi, acuza un blistering sever, dar asta nu afecta în mod clar performanța mașinii. Dar cum cel de la volan stătea ca pe ghimpi, mereu cu un ochi spre stânga, i-a compromise ieșirea din viraje pe zonele DRS. La intrarea în turul 38 Ferrari-ul se lipește de spatele RedBull-ului și pe coborâre pe a doua zonă DRS efectuează mult așteptata depășire. Danny intră imediat la boxe pentru a monta un set puțin uzat de supersoft. Bucla imediat următoare este rândul lui Vettel să facă o mutare, de data asta una agresivă, dar superb executată, asupra lui Lewis Hamilton.

Este pentru prima dată în acest sezon când avem un duel roată la roată finalizat cu depășire între protagoniștii luptei pentru titlu. Cu toate că softurile sale erau cu 10 tururi mai proaspete, mersul în pluton ce nu este deloc agreat de conceptual W09 și motivele expuse puțin mai sus au dus la o avariere a trenului spate ale mașinii cu nr.44 făcând puțin plauzibilă strategia cu o singură oprire. Datorită greșelii din timpul VSC lui Lewis i se acordă permisiunea să facă ce dorește pe pistă, cea mai agresivă hartă a motorului în regim de cursă fiind accesată de acesta pentru a încerca ceva în spatele lui Vettel. Dar în zadar. Ferrari-ul parcă rula pe alte pneuri, iar Mercedes-ul continua să piardă apăsare pe față în aer murdar , asta ducând la graining pentru pneul stânga al trenului anterior.

Astfel, în turul 52 alege să intre pentru un set nou de supersoft. Revine pe pistă la 30.2s de lider , exact în spatele lui Ricciardo, dar duelul nu va mai avea loc, Red Bull-ul cu nr.3 încheindu-și week-end-ul nefast pe marginea pistei după o cedare a evacuării ca urmare a supraîncălzirii acesteia. Aerul rarefiat ce obligă turbina să se învârtă mai repede pentru a nu se pierde putere a avut asupra agregatului Renault de dimensiuni mai mici decât Ferrari și Mercedes aproximativ același efect ca în Mexic și Brazilia 2017. Atenționat de asta, Verstappen este obligat să acceseze o mapare mai restrictivă, ecartul între el și Kimi scăzând la 5.6s. Dar în condițiile sezonului 2018 și a ce am văzut pe pista austriacă până atunci, cel mai potrivit să încerce un atac la olandez era omul din poziția a treia. Numai că germanul nu era decât marginal mai rapid decât finlandezul. Iar staff-ul Ferrari trata cu prudență absurdă posibilitatea unui atac din cauza pneurilor, deși toate datele strânse până atunci indicau că monopostul roșu nu are niciun fel de probleme cu acestea.

Abia către turul 60 I se dă undă verde lui Kimi, dar 5s nu se pot recupera atât de ușor în 10 tururi pe o pistă atât de scurtă în condițiile unui echilibru între mașini(conform informațiilor noastre, RB14 ar fi fost cam cu 0.3s/tur mai lent decât Ferrari-ul dacă ambele ar fi mers la maxim). Iar Kimi nu mai posedă acea viteză și agresivitatea scânteietoare din urmă cu un deceniu. Observație suplimentară: accesând mapări agresive, finlandezul a început să taie din ecart, dar nici măcar Ferrari-ul nu putea rula mai mult de două tururi la maximum, având nevoie de câte un tur de răcire cu circa 0.5-0.6s mai lent decât cel de forță. Alternând astfel de tururi, Raikkonen s-a putut apropia până la 2s de Max. Atenționat, cu 7 tururi înainte de final acestuia i s-a permis să ruleze cea mai agresivă hartă a PU Renault, asta salvându-l de la o înfrângere pe ultimii metri.

Mai rapid decât cei din frunte, dar mai oscilant era Lewis Hamilton, mulțumit acum cu locul 4 ce îi acorda 12p, ceea c ear fi însemnat că și-ar fi păstrat lejer poziția de lider în clasamentul general. Dar ziua mizerabilă a Mercedes nu se încheiase. În turul 62 senzorii au indicat o scădere bruscă a presiunii combustibilului și, dezgustat, pilotul a fost obligat să tragă pe dreapta. A fost primul dublu abandon Mercedes din motive tehnice al erei hibride. Upgrade-ul aero ce a implicat repoziționarea radiatoarelor și a anumitor accesorii ale PU a avut și el partea sa de vină aici.

Povestea cu final neașteptat se încheia după 71 de bucle. Max Verstappen își trecea în cont a patra victorie din carieră(egalându-l printre alții pe marele Dan Gurney) exact în GP-ul pe care echipa sa își dorea cel mai mult să îl câștige. Nu și-a modificat abordarea, doar și-a rafinat-o, pentru că așa cum am spus-o, clasa e permanentă.”Max a avut parte de o primă treime a sezonului teribilă și toate meritele îi aparțin, declara entuziasmat Christian Horner. Nu și-a pierdut capul și în ultimele trei curse a pilotat de fiecare dată impresionant”.

Când ambele Mercedes-uri abandoneaza, Ferrari-urile urcă pe podium în spatele lui Verstappen în ordinea Raikkonen-Vettel. Din motive de psihologie sportivă ce au legătură și cu istoria(remember Austria 2002), finlandezului nu i s-a cerut să cedeze poziția. Astfel Sebastian Vettel a preluat șefia clasamentului general, având un punct avans. Dacă nu intervenea acea penalizare azi ar fi privit la Lewis Hamilton de la înălțimea a 11p. Roata norocului s-a învârtit însă de data asta în favoarea lui, chiar dacă nu a fost câștigul visat. Peste câteva zile Scuderia aduce cel mai important upgrade aero ce vizează neutralizarea problemelor în ce privește accesarea potențialului pneurilor mai subțiri cu 0.4mm și o eficiență aero sporită.

Dar așa cum a arătat Mercedes în Austria, mai de fiecare dată există o față ascunsă a fiecărei îmbuntățiri de substanță a mașinii.

Post Scriptum

Pilotul zilei? Între Alonso și Leclerc, cu o mică șansă pentru Grosjean. Dar asta e un titlu mai mult de popularitate.

Foto: Twitter Echipe

Bernd

Valentin Răducan, alias Bernd, de profesie avocat, licenţiat al Facultăţilor de istorie şi drept din cadrul Universităţii Bucureşti, publică articole de profil din 2012 fiind axat pe analiza minuțioasă a universului F1. Formația sa profesională l-a îndreptat spre explorarea arhivelor și a publicațiilor, motiv pentru care este o autoritate în ceea ce privește istoria fenomenului. Se opune tabloidizării și desuetudinii. Privilegiază scriitura bine documentată și stilul narativ de calitate.

Share
Published by
Bernd
Tags: Daniel RicciardoFeaturedFernando AlonsoFerrariKimi RaikkonenLewis HamiltonMax VerstappenMercedes AMG F1Race ReviewRomain GrosjeanSebastian VettelValtteri Bottas

Recent Posts

MotoGP Valencia: Locul trei se dispută în cadrul Movistar Yamaha

Sezonul 2018 al motomondialului a ajuns la runda finală, cea de pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia. Titlurile la cele…

22 de ore ago

Formula 1 Brazilia 2018 Review: Cum un pilot Mercedes a stricat neașteptata petrecere Red Bull

Teorie și realitate… niciodată nu a fost un contrast mai evident în ultimii ani precum în acest nou clasic GP…

4 zile ago

Formula 1 Brazilia: Hamilton câștigă cu noroc într-un final entuziasmant

Lewis Hamilton a profitat de un incident al lui Max Verstappen pentru a câștiga Marele Premiu al Braziliei. Într-un final…

6 zile ago

Formula 1 Brazilia: Pole-ul cu numărul 82 pentru Hamilton

Lewis Hamilton și-a trecut în palmares al 82-lea pole position al carierei reușind totodată să stabilească și un nou record…

7 zile ago

Formula 1 Brazilia: Ferrari domină FP3

Scuderia Ferrari a preluat ștafeta de la Red Bull și Mercedes și s-a impus în ultima sesiune de antrenamente libere…

7 zile ago

Formula 1 Brazilia: Mercedes revine în frunte în FP2

Valtteri Bottas a readus săgețile argintii în fruntea clasamentului în cea de-a doua sesiune de antrenamente libdere. Finlandezul a oprit…

O săptămână ago