USCC Mosport: CORE reușește aduce a doua victorie la rând pentru ORECA

Candian Tire Motorsport Park, Mosport pentru puriști, rămâne singura etapă din Canada care încă își mai face loc în IMSA Weathertech Championship, iar cursa de duminică ne-a demonstrat de ce pista din Bowmanville este atât de iubită.

Toate discuțiile legalte de BoP-ul clasei de top au dispărut după ce două mașini ORECA au terminat pe primele două poziții în cursa de șase ore de la Watkins Glen din urmă cu o săptămână – fără ca IMSA să intervină cu vreo schimbare a BoP –  iar situația s-a repetat în acest weekend. Pe un alt circuit rapid, cu viraje fluide, prototipurile de P2 s-au arătat rapide încă din antrenamente, iar Colin Braun a fost din nou de neoprit în drumul său spre pole. Americanul a reușit un 1:06.315 cu care s-a distanțat clar de Dane Cameron ce a reușit să prindă prima linie a grilei de duminică în fața lui Robert Alon și a lui Renger Van Der Zande. Cu toate acestea, mașina #54 a CORE Autosport a plecat din nou de la coadă, deoarece echipa a decis să pornească cu Jon Bennett la comenzi pentru ca acesta să-și consume cele 45 de minute de drive time obligatoriu în prima parte a cursei de două ore și 40 de minute.

Taylor a condus pe final, dar a trebuit să se mulțumească cu locul secund

În urma accidentului ORECA-ului 07 #38 Performance Tech și a prezenței celor de la ESM cu doar un Nissan-Ligier, totalul de prototipuri s-a ridicat la 12, celelalte clase împingând numărul de mașini pe grilă la 31. Cursa a început cu Acura #6 pilotată de Dane Cameron la conducere, acesta păstrându-se în frunte în prima parte a cursei înainte de a culege o pană după ce a trecut peste rămășițele lăsate de Porsche-le de uzină cu numărul 912 care a suferit o explozie violentă de pneu pe linia dreaptă Andretti. Ulterior, Juan Pablo Montoya a preluat mașina de la Cameron – care a mai avut de trecut pe la boxe și pentru o penalizare – și nu a reușit nici măcar să-și termine outlap-ul înainte ca roata stânga-față să se despartă de prototipul echipei Penske. Cealaltă Acura a avut parte de o cursă lipsită de peripețiile coechipierilor din mașina #6, dar nu a avut nici viteza pentru a se lupta la vârf pe final, terminând abia pe poziția a cincea.

Acura a condus în prima parte însă Cameron și Montoya au avut o cursă de dat uitării

Cheia în cursă a fost management-ul strategiei în condițiile în care prototipurile au avut nevoie de trei realimentări pe parcursul celor 160 de minute marcate de șase neutralizări. Acura a făcut prima mișcare câștigătoare cu mașina #6 intrând înaintea primului FCY, însă Cadillac-urile AXR și WTR și, nu în ultimul rând, ORECA-urile JDC și CORE n-au fost departe după ce #6 a părăsit lupta. Nici Mazda n-a avut o cursă așa rea, mașina #55 urcând până pe poziția a treia înainte ca o roată să cedeze sub Harry Tincknell, britanicul ajungând ca urmare a acestui incident în nisipul din exteriorul virajului Moss. Aceea a fost și cauza ultimei neutralizări a cursei, care a fost precedată de schimbarea de poziții de la vârf care ne-a dat învingătorul cursei. Astfel, pe final, Jordan Taylor n-a mai putut să reziste lui Colin Braun, care și-a croit cu destulă ușurință drum prin pluton după ce a preluat ștafeta de la Jon Bennett, campionul en-titre fiind depășit în virajul 8 chiar înainte de a se intra sub FCY. Taylor a revenit și a trecut de Braun pe linia de start/sosire, însă a fost nevoit să-i dea poziția înapoi lui Braun, căci steagurile galbene erau deja în aer la momentul când Taylor și-a recuperat poziția. Cadillac-ul Konica Minolta nu a avut răspuns după ultimul restart, iar Braun s-a distanțat la aproape patru secunde. Cadillac-urile #31 Whelen Engineering și #5 Mustang Sampling Racing (ambele pregătite de Action Express) au terminat pe locurile trei și patru.

Ford s-a impus după ce a mers pe o strategie riscantă cu #67 care s-a terminat fericit cu o neutralizare venită la fix pe final

Braun a fost capabil să revină prin pluton grație celor șase neutralizări care au eliminat unele ecarturi pe care și le-au construit rivalii săi de-a lungul întrecerii. Aceasta a fost prima victorie pentru Bennett și Braun de când concurează la clasa Prototype și prima în doi ani, ultimul succes pentru cei doi venind tot aici, la CTMP, la clasa Prototype Challenge. În urma acestei curse, Felipe Nasr și Eric Curran au preluat șefia în clasament, avându-i pe coechipierii din mașina #5 la doar un punct în urmă și pe Jordan Taylor și Renger Van Der Zande la alte 10 mai în spate. Învingătorii de la Watkins Glen au terminat abia pe șapte, flancați de singura Mazda care a supraviețuit și de coechipierii din ORECA #85. Extreme Speed Motorsport au abandonat din nou după ce a cedat turbo-ul la motorul Nissan, asta după ce alte două agregate au fost pierdute în cursa anterioară din New York.

Piloții AXR încă ocupă primele două poziții în clasamentul clasei Prototype

Ford s-a impus la GTLM, deși Porsche păreau favoriți în condițiile unei curse mai curate, fără multe neutralizări. Totuși, ca urmare a multiplelor întreruperi, Richard Westbrook a fost capabil să lungească ultimul stint de combustibil înainte de a intra pentru ultima oară la boxe unde echipa a montat pneuri noi doar pe partea dreaptă a mașinii. Imediat după oprire, cursa a fost neutralizată pentru a cincea oară, ceea ce a prins pe picior greșit Porsche-le #911 care fusese în frunte. În cele din urmă, mașina din Weissacah a terminat abia pe patru, pierzând două poziții după ce a fost șicanat la intrarea pe linia dreaptă Andretti de Lexus-ul #15 pilotat de Kyle Marcelli. Incidentul nu s-a soldat cu o penalizare pentru Marcelli, însă le-a permis celor două Corvette de uzină să urce pe pozițiile 2-3 unde aveau să și încheie cursa. Celălalt Porsche care a suferit o pană a terminat pe șase, în timp ce Ford-ul #66 a fost la final pe poziția a cincea.

Corvette Racing au strâns puncte importante în clasamentul constructorilor

BMW au petrecut și ei ceva timp în frunte în prima parte, după ce M8-ul cu numărul 24 a mers pe o strategie alternativă față de cel cu numărul 25. În cele din urmă, mișcarea tactică nu a dat roade, căci mașina a fost avariată după ce John Edwards a încercat să închidă prea târziu ușa atunci când Patrick Pilet se insinuase deja pe interior în ora a doua de concurs. Celălalt BMW a terminat pe șapte la GTLM, continuând șirul de rezultate nefaste pentru Rahal-Letterman Lanigan Racing.

Porsche au plecat frustrați din Canada și asta nu doar după ce Tandy și Pilet au ratat victoria la GTLM, ci și ca urmare a dezastrului din echipa Wright Motorsport. Cele două Porsche 991 GT3-R ale echipei au cauzat primele două neutralizări ale cursei după ce au părăsit ambele pista și au rămas blocate în iarba udă din exterior. Cel de-al doilea incident a fost cu atât mai neplăcut deoarece chiar coechipierul Michael Schein a fost cel care a agățat-o pe Christina Nielsen în Canada Corner și a trimis-o în peisaj. Ulterior, Patrick Long a fost implicat într-un acroșaj cu BMW-ul Turner Motorsport pilotat de Bill Auberlen, veteranul american încercând să-l depășească cu un tur pe Long care nu s-a arătat prea mulțumit de asta, iar cele două mașini s-au lovit, ceea ce a dus la abandonul învingătorilor de la Watkins Glen.

Ben Keating s-a descurcat excelent în calificări (poziția a 4-a) iar asta a ajutat echipa în cursă

În față, Riley Motorsport au revenit în Winner’s Circle după o pauză de mai bine de un an. Jeroen Bleekemolen și Ben Keating au fost mereu aproape de lideri și, pe final, Bleekemolen a trecut de ambele Lexus-uri ale 3GT Racing pentru a se impune. În cele din urmă, poziția a doua a fost ocupată de Lexus-ul cu numărul 14, în timp ce Magnus Racing au apărut parcă de nicăieri pentru a termina pe trei. Lexus-ul #15 a pierdut timp în ultimele secvențe ale întrecerii, ceea ce a permis și Lamborghini-ului #48 Paul Miller Racing să termine pe patru. Madison Snow și Bryan Sellers au surclasat-o astfel din nou pe Katherine Legge care a sosit pe poziția a cincea în Acura #86 MSR. Cei doi și-au extins astfel avansul în campionat la trei puncte în raport cu Legge.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship va avea loc în weekend-ul 20-21 iulie la Lime Rock Park ce va găzdui deja tradiționalul Northeast Grand Prix – o altă întrecere sprint de doar două ore și 40 de minute.

Magnus a revenit spectaculos după ce Potter a suferit o ieșire în decor ca urmare a cedării unor sisteme electronice în antrenamente

Rezultate complete aici

Surse foto: IMSA.com, Motorsport.com, Acura, Michelin Alley, Corvette Racing, Roush Yates


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By