MotoGP Sachsenring: Probabil ultima reprezentație pe legendarul circuit german

Sachsenring marchează jumătatea sezonului competițional, ultima cursă înaintea unei pauze meritate. Luna de vacanță din trecut este însă scurtată în acest an de includerea în calendar a etapei thailandeze. Spre deosebire de alți ani, în 2018 vacanța nu va mai fi momentul unei analize a primei jumătăți de sezon pentru piloții de pe grilă, aceștia în mare parte știind deja ce vor face din sezonul viitor. Tensiunea a rămas pe actualii piloți Aspar/Angel Nieto ți Marc VDS, cu excepția lui Morbidelli de a-și găsi un loc fie într-o eventuală salvare de ultim moment a echipei, făcută de Michael Bartholemy  sau să se orienteze spre Moto2 ori WorldSuperbike.

Weekend-ul de la Assen a fost unul spectaculos cu întreceri disputate la toate clasele, însă atenția a fost acaparată de forma descurajantă pentru rivali afișată de Francesco Bagnaia și non combatul lui Alex Marquez și Miguel Oliveira, la Moto2, portughezul putându-se mândri totuși cu o recuperare de poziții din mijlocul grilei.  Pilotul care a surprins plăcut pentru a doua oară consecutiv a fost francezul Fabio Quartararo, un rider care nu a strălucit până acum nici la Moto3, nici la clasa intermediară, având șanse minime de a o face în debutul stagiunii actuale cu o motocicletă Speed Up, teoretic departe de performanțele reușite în trecut de Iannone.

Italienii nu au stat degeaba să asculte tânguiala și  reproșurile prim pilotului Danny Kent venit cu mult tam tam ci și-au pus probabil speranțele și în feedback-ul oferit timid de Fabio Quartararo, pilot care de asemenea nu il vedea nimeni ridicându-se din anonimatul în care se complacea.

Surprizele au apărut însă în etapa de pe Montmelo, unde Fabio a dominat cursa, bifând un prim succes Speed Up după o lungă perioadă de secetă, iar în Olanda la Assen, francezul a avansat cu aplomb de pe locul 7 ocupat în calificări.  Încă vreo 2 tururi și secunda jumătate ce l-a despărțit pe Quartararo de Bagnaia  putea fi topită de ritmul afișat de cadrul Speed Up. La scara opusă a performanței Danny Kent nici nu a încheiat primul tur, scuzele sale fiind tot mai penibile în fața rezultatelor lui Fabio.

La MotoGP, Jorge Lorenzo și Rossi, urmați de Dovizioso au părut că vor duce duelul pentru victorie, în timp ce Marc Marquez va face o nouă cursă de minimizare a pierderilor, acumularea de puncte fiind impetuasă în lupta din campionat în fața oricăruia dintre cei 4 piloți care visează la coroana supremă și se succed pe locurile 2, 3 la general.

Dacă în cele 2 curse precedente softurile nu au mai fost problematice pentru Lorenzo, acesta bifând 2 victorii ce au bulversat conducerea Ducati, la Assen Jorge a revenit la vechile metehne, primele tururi ale cursei la conducere, apoi căderea în clasament în partea a doua a cursei.

De problemele celor de la Ducati, Dovizioso acuzând la rândul său pe cei de la Michelin de performanțele gumelor soft pe durata întregii curse, au profitat Alex Rins de la Suzuki care a terminat pe poziția secundă și Maverick Vinales care i-a devansat pe Dovizioso și colegul de echipă, Valentino Rossi.

Etapa curentă, de la Sachsenring este circuitul pe care Marc Marquez a obținut 8 succese începând de la clasa 125cc, însă 2018 poate fi ultima ocazie pentru un nou succes, circuitul german neaducând destul profit pentru a se întreține, în ciuda evenimentului de MotoGP care este popular și marchează an de an recorduri de spectatori veniți în tribune. Din păcate înafară de motomondial nu se mai țin curse importante de-a lungul anului. Cel mai probabil din 2019 etapa germană va dispărea din calendar.

Cel mai probabil germanii își vor aminti înaintea începerii activitățiipe circuit de localnicul Ralf Waldmann, dispărut în luna martie a acestui an.

ISTORIC SACHSENRING

Prima cursă de motociclism s-a ținut în 1952, pe un traseu de 8.7 km lungime, extrem de întortocheat și cu numeroase particularități la nivelul pistei.  Diferențele de nivel și succesiunile de viraje cu unghi de înclinare schimbător au făcut destule victime în perioada romantică a motomondialului.

Cifra de 400.000 de fani prezenți la prima cursă rămâne un reper la care multe circuite cu pretenții pot doar visa. Reg Armstrong a dominat cursele de la clasele 350 cmc și 500 cmc, pilotând motociclete Norton, în timp ce publicul a fost încântat de prestațiile eroilor locali Rudi Felgenheier și Werner Haas, ce au câștigat la clasele 250 și 125 cmc pilotând motocilete locale DKW și NSU.

1961 marchează un an de cumpănă în istoria celor de la MZ, atunci când pilotul Ernst Degner a ales să fugă în Japonia tentat de banii celor de la Suzuki care doreau cu orice preț să afle secretele tehnice ale propulsoarelor nemțești gândite și construite de Walter Kaaden. Circuitul parțial stradal a rămas în calendar până în 1972, când diriguitorii motomondialului l-au considerat mult prea periculos.

O etapă germană de motomondial s-a desfășurat în fiecare an din 1973 până în 1997, dar pe circuite precum Solitude, Schotten, Nurburgring (Nordschleife) sau Hockenheim. În 1998, Sachsenring a reveni în campionat cu un traseu modernizat și scurtat la 3.5 km într-o primă etapă. Modificări de anvergură au mai avut loc în 2001 și 2003, circuitul ajungând la o lungime de 3.671 km incluzând și o mică parte din vechiul parcurs stradal.

 

Circuit și pneuri

Traseul se prezintă cu 10 viraje de stânga și doar 3 de dreapta, ceea ce duce la o uzură accentuată a benzii stângi a cauciucurilor. Acest lucru ridică reale probleme în ce privește menținerea unei temperaturi optime pe partea dreaptă a pneului. Astfel, cele mai multe incidente se petrec tocmai la trecerea de la virajele de stânga la cele de dreapta (T1, T11), odată cu modificarea unghiului de înclinare a motocicletelor.

Un alt viraj ce pune probleme este cel din dreptul boxelor, un ultim viraj strâns (14) în urcare și cu o înclinație accentuată. Particularitățile circuitului vor transforma cursele celor 3 clase într-un adevărat spectacol însă nu puține vor fi căzăturile celor care vor da totul pentru a impresiona asistența.

În ce privește alocarea pneurilor, Michelin va aduce în Germania  gume asimetrice atât pentru față cât și pentru spate. Vor fi disponibile specificațiile soft, medium și hard cu particularitatea de a avea banda stângă a pneului mai dură pentru a face față în secțiunea lentă a circuitului.

 

 

Noutăți și așteptări înainte de cursă

Știrea momentului este aceea că Dani Pedrosa a refuzat în cele din urmă propunerea celor de la SIC Petronas Yamaha, de a concura în 2019 în cadrul unei echipe private, noi, spaniolul alegând să pună capăt carierei în motomondial, nefiind tentat de un sezon plin de incertitudini în ce privește echipa și materialul de concurs. La noua echipă, încă nu știm titulatura, fie va folosi inițialele circuitului Sepang, fie titulatura de la clasă mică, Sprinta, singura certitudine este pentru moment păstrarea lui Jorge Martinez Aspar ca adviser tehnic.

Plecarea din motomondial, nu va însemna final de carieră în motociclismul de performanță, fiind șanse să îl revedem pe Dani în WSBK, cel mai probabil.

O veste îmbucurătoare este revenirea pe circuite a lui Jonas Folger, fostul pilot Tech3 Yamaha, ocupantul locului secund anul trecut în cursa germană. Acesta s-a retras din campionat spre finele stagiunii 2017, acuzând probleme de sănătate grave, o boală a sângelui la care medicii s-au zbătut mult timp să găsească un remediu. Alte surse din paddock, specializate în bârfe în special au insinuat că germanul nu a făcut față presiunii psihice de a concura la cel mai înalt nivel la MotoGP, alegând să se retragă treptat, boala fiind doar un mod de a nu-și dezamăgii fanii.

Teoretic, Folger trebuia să revină în echipa Tech3 în a doua jumătate a sezonului 2018, Syahrin fiind adus doar temporar, dar după discuții avute de Herve Poncharal cu Jonas Folger, francezul a dat de înțeles ca pilotul german este dezinteresat de o revenire la clasa mare.

Nu după mult timp Folger a acceptat oferta celor de la Kalex de a testa cadrul 2019 echipat cu noul motor Triumph, pentru clasa Moto2, existând informații cum că germanul ar avea și o ofertă de a concura la această clasă în una din echipele Kalex, rpobabil chiar fosta sa echipă Intact Dynavolt.

Mai rar ca un pilot curtat de o echipă de MotoGP competitivă să decline oferta și să aleagă revenirea la o clasă inferioară…

Cursa clasei mari din punct de vedere statistic stă la discreția celor de la Repsol Honda, recordurile de victorii ale lui Marquez fiind știute, însă nu este exclus să îl vedem și pe Pedrosa suficient de motivat încât să nu se multumească doar cu un loc pe podium.  Acesta va fi disputat intens de echipele Movistar Yamaha și Ducati, diversele probleme avute de niponi, dar și rateul de la Assen, circuit tehnic, avut de piloții Ducati făcând imposibilă o previziune clară a șanselor celor doi constructori.  Din ecuație nu trebuie exclus Cal Crutchlow, care a ar putea aduce un podium în întregime Honda și am putea miza și pe alte surprize de la Suzuki sau un alt pilot privat.

La Moto2, germanii vor spera ca Marcel Schrotter să își continue forma bună din ultimele curse și poate că pilotul Intact să facă o surpriză frumoasă printr-o clasare pe podium sau mai mult.

În altă ordine de idei, clasa inermediară este dominată de rivalitatea dintre Bagnaia și Marquez, arbitrați de Miguel Oliveira care taxează fiecare eroare făcută de Alex, spaniolul părând depășit psihic de miza sezonului și apariția unui rival constant în persoana lui Francesco Bagnaia.

Sunt așteptate reveniri de performanță și de la Lorenzo Baldassarri și Joan Mir, cel din urmă dorind să părăsească clasa cu cel pușin o victorie în palmares.

Desigur, Speed Up își vor pune speranțele în revelația recentă Fabio Quartararo, un nou succes al francezului putând însemna șasiuri vândute echipelor înaintea sezonului 2019, fanii fiind destul de plictisiți de grila prea aglomerată de nemții de la Kalex.

Pe de altă parte, continuarea performanțelor pentru Quartararo ar putea însemna transformarea în realitate a zvonurilor care îl dau ca pilot la MotoGP în cadrul echipei SIC Petronas Yamaha, alături de Franco Morbidelli.

La Moto3, germanii vor spera într-o evoluție miraculoasă a lui Philipp Oettl, clasa însă fiind dominată de duo-ul Martin/Bezzecchi, spaniolul Aron Canet dat de mulți ca și campion clar la finele sezonului fiind prins pe picior greșit și de Fabio di Giannantonio, respectiv Enea Bastianini.

Primele antrenamente vor debuta vineri de la ora 10, în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2, prognoza meteo la începutul weekend-ului nefiind îngrijorătoare decât la ora amiezii în ziua de sâmbătă, când își pot face apariția pe circuit câțiva stropi de ploaie.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By