Formula E New York: Jean-Eric Vergne și Audi Sport cuceresc titlurile

Prima manșă americană a confirmat titlul piloților pentru favoritul Vergne, francezul câștigând apoi cursa a doua, însă nereușind să aducă și victoria pentru Techeetah în ierarhia echipelor.

Cursa 1

Calificările s-au încheiat cu Jean-Eric Vergne pe prima poziție, însă atât el, cât și coechipierul Andre Lotterer au fost excluși înainte de Super Pole și aruncați astfel la coada grilei din pricina unei linii de cod neconforme. Sebastien Buemi a preluat ștafeta și s-a lansat din pole, răpind cele trei puncte protagoniștilor care-și disputau titlurile stagiunii. Totuși, ritmul celor două modele Abt Audi Schaeffler a fost net superior și Buemi a realizat acest lucru imediat, văzându-și de propriul interes. Oamenii lui Allan McNish s-au desprins, însă n-a fost o atmosferă cordială în cadrul echipei, căci Lucas di Grassi și-a atacat coechipierul într-o fază în care ambii erau instruiți să economisească energie. Brazilianul a învins, iar Daniel Abt a fost laconic în declarații și vizibil deranjat de situația creată.

Adversarii de la Techeetah au plecat de pe 18 și 19, însă monopostul era perfect adaptat pistei din Brooklyn și Lotterer a fost deschizător de drum pentru Vergne în drumul lor către puncte. Cei doi au efectuat depășiri pe bandă rulantă, printre victime numărându-se și Sam Bird, rivalul direct al lui JEV pentru titlul piloților. Pilotul DS Virgin a acuzat lungimea primei curse (107 km), care a impus o gestiune extremă, punct slab pentru pachetul tehnic de care dispunea. Astfel, Vergne a îndeplinit baremul matematic pentru a fi încoronat campion tocmai de ziua națională a Franței. Al patrulea campion diferit în patru sezoane, fostul atlet Red Bull i-a dedicat succesul regretatului Jules Bianchi, coleg de generație și de suferință în furcile caudine ale Formulei 1.

Dubla Audi i-a pus în cea mai bună postură pentru a spera la titlul echipelor în ultima cursă a sezonului, iar Buemi a fost încă o dată pe podium, punctele sale fiind cruciale în bătălia dintre Renault și Jaguar. Șansa oamenilor lui Jean-Paul Driot s-a datorat și problemelor echipei britanice, ambele monoposturi fiind constrânse la abandon.

Cursa 2

Pe val după demonstrația din ziua precedentă, Audi nu a reușit să culeagă cele trei puncte pentru pole, pe o pistă umedă. Jokerul a fost încă o dată Sebastien Buemi, care a devansat perechile Techeetah și Audi în Super Pole, lăsând ecartul dintre cele două grupări la nivelul a 5 puncte în favoarea chinezilor. Avantajul acestora pe grilă nu s-a concretizat, căci Andre Lotterer a încheiat sezonul cu o nouă eroare capitală, anticipând plecarea în cursă. Astfel, degeaba a reușit Vergne să treacă de Buemi și să conducă manșa cap-coadă, căci perechea Audi a avut forța să se claseze pe 2 și 3, punctând suficient pentru a trece în frunte. Amenințarea ploii dinainte de start nu s-a concretizat și astfel am completat patru sezoane fără vreo cursă cu precipitații, monopostul de primă generație fiind pensionat cu noi deținători ai ambelor titluri.

Urmează cinci luni de pauză cu multe noutăți, fiind așteptat atât noul regulament sportiv în forma sa finală, cât și valul confirmărilor la volanul celor 22 de monoposturi. Momentan, știm cu certitudine că la Audi și Jaguar au fost reconfirmați ambii piloți actuali, iar Lotterer va continua cu Techeetah. Buemi rămâne în cadrul echipei sale care va fi rebotezată Nissan, iar Felipe Massa a fost contractat de Venturi. Implicarea BMW alături de Andretti se va oficializa, iar HWA este cea de-a 11-a echipă ce vine în Formula E pentru a pregăti terenul înaintea venirii uzinei Mercedes sub titulatură oficială în toamna lui 2019. Tot atunci se anunță și sosirea Porsche în arena electrică, iar dintre constructorii actuali vom asista cel mai probabil la mutarea DS Automobiles către Techeetah, în timp ce Virgin Racing înclină spre achiziționarea pachetului Audi.

Sezonul al cincilea din Formula E va începe la jumătatea lunii decembrie, cu o nouă premieră: etapa saudită de la Riyadh. Competiția va putea fi văzută în România pe Eurosport.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By