Dublă românească în SCCA la Sebring

Piloții Costin Racing și AVG Motorsport Mihai Costin și Ștefan Unchiașu continuă tradiția rezultatelor pozitive pe circuitul de la Sebring, Miatele înscrise de Costin Racing reușind un 1-2 în cursa de șase ore sub egida SCCA de la finele săptămânii trecute.

Sebring Raceway a găzduit la finele săptămânii trecute o nouă întrecere de șase ore (împărțită în segmente de trei ore), aceeași durată cu o etapă obișnuită din Mondialul de Anduranță, sub egida Sports Car Club of America (SCCA). Echipa fondată de Mihai Costin, Costin Racing, s-a prezentat la start cu două mașini Mazda MX-5 Miata, cea cu numărul 00 de concurs fiind pilotată de Costin alături de pilotul AVG Motorsport Ștefan Unchiașu. În celălalt MX-5, ce a alergat cu numărul 98, s-au aflat Ken Mantovani și Christopher Marsh.

Miata NB cu numărul 00 a pornit de pe poziția a 10-a la general, Unchiașu profitând de un accident în primul tur pentru a urca în mod neașteptat în vârful ierarhiei. Asta în condițiile în care numai puțin de 46 de mașini s-au aflat la start dintre care aproape 20 erau Mazda Miata. Deși, ulterior, mașina #00 înscrisă în categoria ITS a pierdut două poziții în favoarea unui Porsche 944 și a unui Ford Mustang înscrise într-o clasă superioară, până la finalul primei părți a întrecerii, Costin Racing a revenit în frunte. În plus, echipajul #98 a recuperat și el din terenul pierdut și a reușit să termine primele trei ore de concurs disputate sâmbătă pe poziția a doua la 20 de secunde în urma lui Costin și Unchiașu.

Ce-a de-a doua parte a cursei a început cu același Ștefan la bordul mașinii #00 în timp ce Ken a luat startul în mașina cu numărul 98. Încurajat de succesul din prima zi, Unchiașu s-a depărtat rapid de Mantovani, reușind să-l depășească cu un tur la doar 30 de minute de la momentul re-începerii cursei. Ritmul impresionant a fost confirmat de cronometru, Unchiașu reușind un tur-etalon pentru mașina #00 în 1:24.3, la doar trei sutimi de cel mai rapid tur din cursă.

Înainte de a preda mașina lui Costin, Ștefan a căzut din nou pradă modelelor mai rapide care au revenit prin pluton, însă problema cea mai mare a echipajului #00 nu au fost adversarii mai rapizi ci organizatorii care i-au arătat în două rânduri steagul negru lui Unchiașu. Acesta a pierdut în total șase minute, timp în care oficialii de la SCCA l-au mustrat deoarece ar fi condus prea agresiv, deși acesta nu a fost implicat în vreun incident cu o altă mașină pe varianta scurtă a circuitului de la Sebring pe care s-a desfășurat cursa.

În cele din urmă, sfidând handicapul care s-a ridicat la patru tururi până ce mașina #00 a revenit a doua oară pe traseu, Unchiașu și Costin au plecat acasă cu victoria. Cei doi au revenit spectaculos, depășind de cinci ori Mazda #98 (Mantovani/Marsh) care a terminat pe poziția secundă la general. Costin Racing au reușit astfel un 1-2 de poveste pe un traseu pe care s-au mai impus la general în 2016 și pe care au obținut poziția secundă anul trecut.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By