IndyCar Mid-Ohio: Strategie impecabilă pentru Alexander Rossi

Alex Rossi a executat perfect planul pus la punct de către Andretti Autosport, fiind singurul care a riscat să treacă doar de două ori pe la standuri în 90 de tururi pe Mid-Ohio.

Rossi a venit foarte hotărât în Ohio, reușind să pună capăt seriei de patru pole-uri consecutive pentru piloții Penske. Alături de el pe prima linie se afla Will Power, cel care niciodată nu reușise să se impună pe traseul din Lexington. Dixon, Newgarden și Hunter-Reay se aflau și ei în avanposturi, în timp ce francezii Pagenaud și Bourdais aveau foarte mult de recuperat după calificări dificile.

Două strategii erau aplicabile în această cursă: fie două, fie trei treceri pe la standuri. Aproape toți au mers pe cea de-a doua variantă, care le permitea o ofensivă susținută, însă Rossi a fost unicul ce a mizat pe opțiunea conservatoare, cea care i-a adus și victoria la Indy 500 în urmă cu doi ani. Atent la consum în prima treime a cursei, tânărul american a reușit să ducă la bun sfârșit planul în pofida faptului că nicio neutralizare nu a pigmentat întrecerea, ajutându-l să economisească mai mult carburant. Chiar și așa, după două treceri pe la boxe avansul său era de circa 20 de secunde, nefiind nicio diferență de ritm între el și urmăritorii ce au rulat mai agresiv.

Superioritatea lui Rossi i-a adus așadar cea de-a patra victorie din carieră, grație căreia urcă pe locul secund la general și mai reduce ecartul ce-l separă de Scott Dixon, sosit al cincilea. Robert Wickens a impresionat încă o dată, fiind intrusul din grupul favoriților la titlu. Debutantul canadian a încheiat pe 2, înaintea lui Power și Newgarden. În urma lui Dixon a sosit Sebastien Bourdais, la finele unei curse fantastice de recuperare de pe ultima poziție a grilei. Cea de-a 13-a etapă din IndyCar a fost cea mai fidelă clasamentului general, 9 piloți din top 10 regăsindu-se în primii 10 la trecerea liniei de sosire. Andretti Autosport a obținut victoria cu numărul 60 în IndyCar, însă aceasta a fost prima pe Mid-Ohio.

Într-o lună și jumătate vom cunoaște numele campionului, după alte patru etape. În august sunt programate rundele de pe oval (Pocono și Gateway), apoi în septembrie se trage linie pe traseele virajate (Portland, Sonoma). Începând de anul viitor, finala sezonului va fi găzduită de Laguna Seca, fiind astfel reînnodată o tradiție din anii ’90.

Clasament piloți: Dixon 494, Rossi 448, Newgarden 434, Power 407, Hunter-Reay 399, Wickens 380.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By