USCC Road America: CORE produce surpriza și învinge din nou

Road America a găzduit etapa a noua a sezonului din IMSA Weathertech Sports Car și, ca de fiecare dată pe circuitul din Elkhart Lake, Wisconsin, luptele s-au succedat în fiecare categorie, CORE Autosport reușind să se impună tocmai când oficialii au anunțat că, din 2019, DPi-urile vor concura într-o categorie separată față de LMP2-uri.

Weekend-ul din Wisconsin a fost deschis, ca în fiecare an, de conferința oficialilor de la IMSA despre starea campionatului și planurile pentru viitor. În cadrul acestei conferințe au fost confirmate câteva dintre bănuielile celor ce urmăresc atent campionatul, anume că, începând cu 2019, clasa Prototip va fi impărțită într-o categorie pentru DPi și o alta pentru LMP2 și, pe lângă asta, că IMSA a pus la punct un sistem propriu de gradare a piloților independent de cel al FIA.

Wayne Taylor Racing au ratat la mustață podiumul

Noul sistem se va ghida doar după date, ignorând factorul financiar, adică sumele pe care le aduce un pilot la o echipă prin sponsorizări. Prin acest sistem, IMSA își dorește să elimine situațiile în care un pilot profesionist concurează sub o licență de amator într-o clasă Pro-Am cum este GTD și ia fața unor amatori autentici. Această situație este vizibilă și în alte campionate în care sistemul FIA (care prevede patru nivele: două pentru profesioniști – Platinum și Gold – și două pentru amatori – Silver și Bronze) este aplicat, unde piloți tineri veniți din cursele de monoposturi debutează în anduranță cu o licență Silver deoarece nu au experiență în cursele de mașini sport, iar asta le permite echipelor să aibă un pilot profesionist „deghizat” într-un semi-amator, călcând astfel în picioare spiritul acestui sistem menit să diferențieze între profesioniști și amatori pe baza vârstei, rezultatelor și experienței.

Cei din cadrul IMSA sper ca noul lor sistem să atragă din nou amatori autentici care, altfel, n-ar fi concurat pe motiv că nu pot să se măsoare cu un tânăr rapid care nu are, însă, o licență de profesionist și-și poate face astfel loc într-un echipaj Pro-Am. Acest aspect devine cu atât mai important din 2019, când va intra în vigoare separare dintre DPi și LMP2 căci, în cadrul clasei P2, va fi obligatorie un cuplu de piloți pe aceeași formulă Pro-Am, ca și în GTD. Tot ca urmare a acestei scindări, DPi-urile nu vor mai fi încetinite pentru a fi comparabile cu nivelele de performanță reușite de cel mai rapid LMP2 – cum a fost cazul în sezonul acesta și cel anterior.

În plus, IMSA a dezvăluit logo-ul aniversar de 50 de ani, 1969 fiind anul în care IMSA a fost fondată de John Bishop și Bill France Sr., organizația crescând abia după ce a pus bazele campionatului IMSA GT în 1971. Astfel, fanii vor fi delectați cu diverse surprize pe parcursul sezonului aniversar 2019, cele mai interesante fiind probabil prezentările modelelor din trecutul campionatului și, nu în ultimul rând, livery-urile cu aspect retro care sunt mereu ceva apreciat de întreaga asistență.

Nissan-ul #22 ESM a fost cel mai rapid în warmup, dar în cursă a venit abia al șaselea

Revenind la cursa de duminica trecută, aceasta a început având în fruntea sa un pole-sitter neașteptat. Robert Alon a fost cel mai rapid în sesiunea de 15 minute în care au alergat prototipurile, pilotul modelului ORECA #85 al JDC-Miller Motorsports reușind un 1:51.933. Performanța este remarcabilă, mai ales că vorbim de un pilot semi-amator (de nivel Silver). Totodată, conform celor spuse de Alon după calificări, pneurile au avut o fereastră îngustă în care au oferit aderența optimă, echipa mizând pe un setup agresiv ce l-a obligat pe Alon să scoată maximul din mașină în primele trei tururi rapide. Cum acesta a fost la înălțime, Ricky Taylor a trebuit să se mulțumească cu poziția a doua pe grila de start, în timp ce Colin Braun și Renger Van Der Zande au împărțit linia a doua. Acesta a fost al treilea pole position la rând reușit de un prototip de LMP2, respectiv al treilea la rând pentru o mașină ORECA.

Nici 0,2 secunde n-au separat cele două Ford-uri GT de la vârful clasei GTLM în calificări. Dirk Mueller a fost mai rapid la bordul mașinii #66 grație unui 2:02.479 care l-a trimis pe Ryan Briscoe pe poziția secundă. Acesta a fost al treilea pole consecutiv la Road America pentru Chip Ganassi Racing, cele două Ford-uri construite de Multimatic fiind urmate de Corvette-ul cu numărul 3 pilotat de Oliver Gavin și de Laurens Vanthoor, care a despărțit cele două C7.R de uzină.

Ford s-a impus din nou la GT-LM – victoria a patra pentru Chip Ganassi la rând

Patrick Long a fost, pentru a doua oară la rând, imperial în calificări. Californianul l-a lăsat fără replică pe un Dominik Baumann care nu s-a putut apropia la mai mult de 0,257 secunde de Porsche-le #58 Wright Motorsport care a fost cronomentrat cu un timp de 2:06.593. Madison Snow a fost al treilea, pilotul Paul Miller Racing reușind să-și termine turul rapid care l-a adus pe linia a doua a grilei în GTD înainte ca Ferrari-ul Squadra Corsa Garage Italia cu numărul 51 să percuteze parapeții. Sesiunea de calificări a fost întreruptă în urma acestui incident care nu a fost primul și nici ultimul care a avut ca protagonist o mașină de la GTD. Anterior, în antrenamente, Ben Keating a reușit să avarieze șasiul Mercedes-ului Riley #33, echipa lui Bill Riley fiind nevoită să pregătească rapid un șasiu de rezervă pentru startul cursei. Ulterior, în warm-up, Lexus-ul #15 3GT Racing a fost de asemenea implicat într-un accident de unul singur, ceea ce l-a scos din cursă înainte ca aceasta să fi început.

Robert Alon a condus după start, pilotul Banana Boat-ului menținându-se în față înainte ca o penalizare primită după prima trecere de la boxe să scoată din cărți mașina #85. Aceasta a fost ulterior implicată într-un acroșaj cu Acura MSR pilotată de Lawson Aschenbach. Ulterior, DPi-urile și-au arătat forța, Felipe Nasr reușind să conducă 37 de tururi în ciuda loviturii primite de Eric Curran în prima parte a cursei. În cele din urmă, însă, LMP2-urile au revenit grație unui consum mai redus de combustibil care le-a permis să întindă stint-ul final de combustibil la aproape o oră.

Nimeni nu se aștepta ca Banana Boat-ul să plece din pole. Alon a reușit primul pole al unui semi-amator de la Ozz Negri încoace

Mazda a condus prin echipajul #55 înainte ca Jonathan Bomarito să intre la boxe cu patru minute rămase pe ceas, mașina căzând până pe poziția a opta la general. Jordan Taylor, care se afla pe 2, a avut și el nevoie de un splash-and-dash în ultimele minute, ceea ce i-a permis lui Colin Braun să revină, urmat de Stephen Simpson în ORECA-ul #99 JDC/Gainsco. Pe final, Braun părea că va rămâne fără combustibil, însă asta s-a întâmplat abia în turul de onoare, după ce a trecut linia de sosire în postura de învingător al cursei de 160 de minute. Aceasta a fost a doua victorie la rând pentru Bennett și Braun, care au pornit și de această dată de la coada categoriei, echipa alegând să pornească în cursă cu Bennett. Cei doi se află acum la doar 10 puncte în urma liderilor ierarhiei în clasamentul piloților.

Stephen Simpson și Misha Goikhberg au terminat pe poziția secundă, podiumul fiind completat de Cadillac-ul #31 AXR pilotat de Curran și Nasr. Brazilianul, care a intrat pentru ultima oară la boxe cu 20 de minute înainte de final pentru combustibil și pneuri noi pe spate, a revenit fantastic prin pluton recuperând 30 de secunde și s-ar fi impus dacă întrecerea ar fi fost de trei ore. Echipele ce sunt angrenate în competiție cu modele DPi n-au fost mulțumite să asiste la eficiența sporită a ORECA-urilor care le-a adus un al doilea 1-2 la rând, prototipurile de P2 având rezervoare de 75 de litri față de 71 pentru Acura, 68 pentru Cadillac și, respectiv, 78 pentru Mazda.

Corvette Racing a reușit să continue seria de patru podiumuri la rând cu un nou podium dublu

Wayne Taylor Racing au terminat pe patru la general după oprirea scurtă de pe final, top 5-ul fiind completat de Acura #6 pilotată de Dane Cameron și Juan-Pablo Montoya. Nissan-ul ESM #22 a terminat al șaselea, mașina concurând în cursa de duminică deși a fost afectată de un incendiu în antrenamente. Echipa PR1/Mathiasen Motorsport a avut un weekend lamentabil, Ligier-ul pilotat de Saavedra și Gustavo Yacaman cauzând două dintre neutralizări.

Mueller și Hand s-au menținut în frunte în prima parte a cursei înainte ca Dirk să încetinească pe pistă în ora a doua ca urmare a cedării unui braț al suspensiei. Astfel, sarcina de a aduce o nouă victorie Ford a căzut pe umerii lui Richard Westbrook, care s-a dovedit din nou un maestru al consumului de combustibil cu pipeta, intrând ultima oară la boxe cu 64 de minute înainte de final. Asta l-a plasat în fața celor două Corvette-uri care au terminat pe pozițiile 2-3 la GTLM.

Munca lui Westbrook ar fi putut, însă, să nu fie răsplătită în întregime căci, pe final, o altă mașină se afla în frunte. Este vorba de BMW-ul Rahal Letterman Lanigan Racing #25 pilotat de Connor De Phillipi care a ieșit primul de la boxe după ultima sa oprire, echipa alegând să încarce M8-ul cu mai puțină benzină decât adversarii săi direcți. Strategia a funcționat până în ultima buclă, când mașina a rămas fără combustibil. Astfel, De Phillipi – care a fost de neoprit la fiecare restart în schimbul său – a fost clasificat abia pe poziția a șasea. Ulterior, echipa a descoperit că o problemă la ultima alimentare a făcut ca mașina să nu primească atât combustibil cât fusese calculat inițial. Celălalt BMW al echipei RLL a abandonat ca urmare a unor probleme tehnice în turul 52, pe când se afla pe poziția a cincea.

Alessandro Pier Guidi și-a făcut loc cu coatele până pe poziția a treia la GTD

În urma acestei curse, Westbrook și Briscoe au urcat pe prima poziție în clasamentul piloțiilor în timp ce Hand și Mueller au picat pe trei, cele două echipaje ale Ford CGR fiind despărțite de Jan Magnussen și Antonio Garcia care acuză o diferență de patru puncte între ei și liderii actuali ai campionatului. În spate, Hand și Mueller sunt la cinci puncte de poziția secundă. Ford conduce în continuare în clasamentul constructorilor, Ovalul Albastru bifând a patra victorie la rând după weekend-ul din Wisconsin.

Patrick Long și Christina Nielsen au conlucrat perfect și au reușit să învingă pentru prima oară în acest sezon, Nielsen declarându-se ușurată acum că, în sfârșit, a reușit prima sa victorie alături de Porsche. Long a trecut de Bryan Sellers cu 44 de minute înainte de final, ceea ce l-a readus în frunte categoriei GTD. De acolo, mașina Wright Motorsport nu a mai fost depășită. Cum Sellers și Madison Snow au terminat pe doi, piloții Paul Miller Racing își măresc avansul în raport cu Katherine Legge care a avut o cursă frustrantă, Acura #86 terminând abia pe poziția a șaptea.

Nielsen este campioana en-titre la GTD, dar prima ei victorie în acest an a venit abia acum

Alessandro Pier Guidi a trecut în ultimul tur de BMW-ul Turner Motorsport #96 pentru a aduce din nou pe podium Ferrari-ul Scuderia Corsa #63. Pilotul italian este cel mai nou coechipier din acest sezon al lui Cooper MacNeil, americanul mai făcând echipă și cu Gunnar Jeanette și Alessandro Balzan în 2018. Pier Guidi s-a atins în două rânduri cu Mercedes-ul #33 Riley, incidentul secund părând a fi o răzbunare a italianului după ce Jeroen Bleekemolen i-a închis ușa în primul viraj când Pier Guidi a încercat să treacă pe exterior. Italianul nu a fost însă penalizat. Alte incidente de menționat au fost abandonurile lui Andy Lally (#44 Magnus Racing) în urma unui accident în ultimul tur și a echipei Park Place Motorsport, Porsche-le #73 fiind lovit de una dintre Mazdele de la DPi.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship va avea loc în weekend-ul 17-19 august la VIR (Virginia International Raceway). Ca și în anii trecuți, etapa este destinată doar concurenților din clasele GTLM și GTD. Întreg plutonul se va reuni la etapa de pe peninsula Monterey, de la Laguna Seca. Aceea va fi și singura etapă din luna septembrie înainte de finala sezonului – Petit Le Mans care are loc în octombrie.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By