MotoGP Spielberg: KTM în impas, Ducati în avantaj

MotoGP Austria Red Bull Ring

La o săptămână distanță de etapa de la Brno, caravana MotoGP va ajunge pe Red Bull Ring în Austria, circuitul de casă pentru constructorul KTM. Traseul poate oferi celor de la Ducati un nou motiv de a sărbători după dubla cehă, dar din păcate pentru KTM, doar Bradley Smith va fi în măsură să evolueze în fața simpatizanților austrieci, Pol Espargaro și Mika Kallio fiind accidentați.

De la revenirea în calendar a etapei austriece, în 2016, victoriile la clasa MotoGP au revenit italienilor de la Ducati, cu Iannone în 2016 și Dovizioso în 2017, circuitul fiind parcă construit pe specificul motocicletelor bolognese. Conducătorul de la Dorna, Carmelo Ezpeleta, a construit o anecdotă usturătoare la adresa celor de la Ducati înaintea primei curse pe Spielberg din 2016, ținând cont de problemele de manevrabilitate pe viraje ale șasiurilor GP16, pe care și în 2018 le vedem concurând la coada grilei. Acesta declarase că circuitul ideal pentru ca Ducati să poate câștiga ar trebui să aibă două linii drepte lungi și doar două viraje cât mai deschise, însă acest lucru s-ar putea produce și pe un circuit cu 3 viraje, o combinație între Daytona din Nascar și poate un Pocono, ultima variantă fiind chiar ovalul de la Indianapolis.

Circuit și pneuri

Traseul se prezintă cu șapte viraje de dreapta și doar două de stânga, 4 linii drepte domolite de mici șicane ce nu permit motocicletelor depășirea unei viteze de circa 315 km/h.

Gumele spate vor fi asimetrice, caracteristica principală fiind prezența unei benzi mai dure pe partea dreaptă, conformă cu specificul virajelor. Din rațiuni de siguranță, a fost alterat ultimul viraj, acesta fiind mai lent decât am văzut în Formula 1, dat fiind că un eventual highside ar putea duce la un contact cu glisiera din proximitate.

 

Noutăți și așteptări înainte de cursă

Știrea care nu îi bucură deloc pe austrieci, dar și fanii KTM în general, este că echipa va concura cu un singur pilot, Bradley Smith, după ce Pol Espargaro s-a accidentat la Brno, iar Kallio la Sachsenring. Timpul scurt nu a permis găsirea rapidă a unui înlocuitor pentru Pol.

Pe de altă parte, austriecii negociază cu Dani Pedrosa posibilitatea ca spaniolul să devină pilot de teste începând cu 2019, aportul de cunoștiințe adus de la HRC fiind inestimabil pentru constructorul austriac.

În rândul piloților avem confirmări ale unor noi contracte pe anul viitor, astfel John McPhee va trece la echipa SIC Petronas Honda Moto3, în timp ce Jakub Kornfeil va continua cu echipa Pruestel GP și în 2019, după o încercare eșuată de a găși un loc competitiv la Moto2.

O altă știre interesantă îl are protagonist pe Jake Dixon, pilot British Superbike, care din 2019 ar vrea să concureze la clasa Moto2, în motomondial, imboldul fiind venirea ca motorist a celor de la Triumph.

Sezonul intrând în cea de-a doua jumătate, deja se discută forma calendarului pe 2019, o dispută ce va fi cap de afiș o vreme fiind înlocuirea etapei din Finlanda, din cauza întârzierilor la construcția circuitului Kymi, cu o rundă în Mexic pe Autodromo Hermanos Rodriguez, însă traseul nu este cea mai inspirată alegere pentru motomondial.

La clasa mare așteptăm un nou duel între echipierii Ducati, Andrea Dovizioso și Jorge Lorenzo, cel din urmă surprinzând vreo câțiva critici după alegerea gumelor de la Brno și evoluția din cursă încheiată cu un loc secund la mare luptă cu Dovi.

Echipa care va avea rolul ingrat de a zădărnici planurile Ducati ar putea fi Repsol Honda, însă aici doar Marc Marquez concurează la 100% din potențial, Pedrosa scufundându-se tot mai mult în clasament după anunțul retragerii la finele sezonului.

Marquez nu este forțat să atace victoria, clasările pe podium ajutându-l pe spaniol în conservarea avansului din clasamentul general, în fața lui Valentino Rossi. Italianul în schimb este din ce în ce mai mult sub presiunea obținerii unei victorii care să îi confere siguranță în fața ascensiunii piloților Ducati, Dovizioso și Lorenzo, dar și a coechipierului Maverick Vinales, care în Austria va trebui să recupereze din deficitul de puncte cauzat de abandonul datorat greșelii făcute de Stefan Bradl în Cehia.

La Moto2, Miguel Oliveira a luat o opțiune serioasă la obținerea titlului clasei intermediare după victoria din Cehia, însă avansul în clasament este minim în fața lui Francesco Bagnaia, cei doi fiind cam singurii piloți rămași să își dispute supremația clasei, pe fondul scăderii performanțelor lui Lorenzo Baldassarri și a erorilor prea numeroase făcute de Alex Marquez. Ultimii doi sunt luați prin surprindere de vreo 2-3 curse de ascensiunea lui Brad Binder și a italianului Luca Marini.

Rezultatele Moto3 din Cehia, victorie pentru Fabio di Giannantonio și clasare slabă pentru Marco Bezzecchi l-au ajutat pe accidentatul Jorge Martin să nu piardă puncte prețioase în fața italianului, diferența dintre cei doi fiind de 3 puncte.

Joi dimineață, Martin a trecut examinarea medicală și va încerca să iasă pe pistă de-a lungul weekend-ului, ceva puncte strânse în Austria vor avea un impact pozitiv în încercarea spaniolului de a-și adjudeca titlul clasei, ratat anul trecut tot în urma unei accidentări.

Un alt duel pentru un loc cât mai bun în clasamentul general, titlul fiind încă în cărți, va fi între Aron Canet, cel care era văzut ca prim pretendent la titlu înainte de Qatar și Enea Bastianini, pe care îl încearcă unele frustrări după ce rivalul său Bagnaia a trecut clasa și mai mult, din 2019 va face pasul la clasa mare.

Antrenamentele vor debuta vineri de la ora 10 în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2.

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By