DTM Brands Hatch: Britanicii evadează în cursa de casă

Seria germană de turisme a revenit în Marea Britanie după cinci ani, Mercedes continuându-și dominația prin cei doi slujitori ai Reginei care s-au desprins de plutonul urmăritor în clasamentul general.

Cursa 1

După ce reușea acum două etape să convertească primul său pole într-un prim podium în DTM, Dani Juncadella s-a lansat din nou din fruntea grilei în cadrul manșei de sâmbătă de la Brands Hatch. Cunoașterea traseului de Grand Prix din comitatul Kent după cursele efectuate în F3 Euroseries și, mai recent, în British GT, a fost un avantaj pentru spaniol, care a reușit să obțină prima sa victorie în campionat, în pofida unui start modest. Juncadella a pus secunda crucială în raport cu Augusto Farfus, cel care a avut o binevenită revenire de formă și a urcat pe un podium după o pauză de doi ani și jumătate. Și în cazul brazilianului a contat experiența acumulată în WTCC pe acest circuit, fapt evidențiat de un Lucas Auer care nu s-a putut apropia de primii doi la prima sa vizită pe fostul traseu britanic de Formula 1.

Rene Rast s-a clasat al patrulea, fiind liderul taberei Audi, în timp ce Gary Paffett s-a mai distanțat de Paul di Resta grație unui loc 6, în urma lui Philipp Eng. Marco Wittmann a sosit pe 9, în timp ce nici di Resta, nici Glock nu au punctat într-o cursă în care unicul abandon înregistrat a fost cel al lui Loic Duval, care a greșit pe gume reci în acul de păr Druids. El rămâne astfel unicul pilot care nu a debutat în acest an și totuși nu are o victorie în cont, odată ce Juncadella și-a luat această piatră de pe inimă.

Cursa 2

Supremația Mercedes a continuat în etapa a șasea a sezonului, cu pole pentru Gary Paffett și un succes înregistrat de Paul di Resta, care a avut curajul de a rămâne pe exteriorul coechipierului său la restart, în Paddock Hill Bend și Druids. Rene Rast a redus ecartul față de primii doi pas cu pas, însă nu a avut resurse pentru a da un atac decisiv pe final, căci și Paffett beneficia de sistemul DRS în urma liderului. Farfus nu a mai contat în avanposturi, fiind implicat la start într-un incident cu Lucas Auer și Robin Frijns. Nici celelalte BMW-uri nu au amenințat podiumul pe un traseu unde niciodată nu câștigaseră, Marco Wittmann sosind pe 5, în urma unui Wehrlein acuzat de lipsă de eleganță de către Rene Rast în două incidente separate. Și Wittmann a avut parte de un tratament dur pe final din partea lui Jamie Green, care l-a scos pe iarbă după Graham Hill Bend pe fondul frustrării unui pariu strategic ratat.

Paul di Resta a obținut astfel al zecelea succes în DTM și al treilea la Brands Hatch, ceea ce-l plasează ca prim rival al lui Paffett pentru titlu. Peste două săptămâni urmează cealaltă noutate a anului 2018, revenirea în Italia, pe circuitul Misano-Marco Simoncelli. Marea veste a etapei de la finele lui august este prezența lui Alex Zanardi pe al șaptelea BMW, înainte ca pe Red Bull Ring să vină un alt musafir de seamă în tabăra Mercedes, în persoana lui Sebastien Ogier.

Clasament: Paffett 177, di Resta 148, Wittmann 110, Auer 110, Mortara 101, Glock 101.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By