USCC Virginia: Prima victorie pentru BMW M8

USCC Virginia: Prima victorie pentru BMW M8

În sfârșit, după luni bune de muncă, a venit și răsplata pentru membrii echipei Rahal-Letterman Lanigan Racing care au reușit prima victorie și, totodată, prima dublă cu M8-ul GTE în etapa de la VIR din IMSA Weathertech Sportscar Championship, una care încinge și mai tare lupta pentru titlu cu doar două curse rămase în 2018.

Ploaia a afectat calificările premegătoare cursei de duminica trecută, răsturnând clasamentele. Chiar și polesitter-ul de la GTLM a fost mai lent decât cei din clasa GTD, cea în care piloții beneficiază de servodirecție și ABS. Astfel, timpul de referință din clasa de top a GT-urilor a fost reușit de Richard Westbrook, care a completat un tur al circuitului din Alton, Virginia, în 1:55.580 pe final de sesiune. Condițiile deosebit de dificile, asfaltul uscându-se doar pe alocuri după ce ploaia a udat pista în primele minute ale secvenței, au făcut ca mai multe mașini să iasă în decor. Cum VIR este o pistă de modă veche, unde avem gazon până la buza circuitului, fiecare astfel de ieșire în decor a fost egală cu un eșec, mașina trebuind să revină la boxe pentru a-i fi curățată iarba din grilele de la admisii și nu numai.

Ford-ul cu numărul 67 a condus în primele minute până ce Briscoe n-a mai fost capabil să schimbe vitezele

Patrick Pilet a fost al doilea cel mai rapid, pilotul celor de la Porsche North-America fiind urmat de John Edwards pe poziția a treia și Antonio Garcia pe patru, aceasta fiind prima întrecere din 2018 când cei toți cei patru producători de la GTLM au avut o mașină printre primele patru. Cel mai rapid tur al calificărilor a fost, așa cum am zis anterior, realizat de un pilot de la GTD, anume Jack Hawksworth. Britanicul a adus din nou Lexus-ul lui Paul Gentilozzi în pole grație unui tur la mai bine de 11 secunde de etalonul lui Westbrook: 1:44.107. Jeroen Bleekemolen a fost al doilea în Mercedes-ul Riley, în timp ce Bill Auberlen a fost al treilea cu BMW-ul M6 al Turner Motorsport.

Întrecerea de două ore și 40 de minute a fost deosebit de disputată în ambele categorii, duelurile roată la roată succedându-se cu repeziciune în ciuda îngustimii pistei. Startul a fost lipsit de incidente majore, Nick Tandy preluând conducerea la bordul Porsche-ului #911 la scurt timp după fluturarea steagului verde. Acesta a condus până ce motorul său și-a dat, în mod neașteptat, obștescul sfârșit înainte de intrarea în ora secundă. Chiar înainte de acest incident, Ford-ul cu numărul 67 – care a venit la VIR din poziția de lider al campionatului – s-a târât la boxe cu probleme la cutia de viteze.

Ulterior, Ford-ul ce plecase primul a revenit pe pistă și a mai parcurs 12 tururi pentru a urca pe șapte, în fața mașinii lui Tandy, și a mai culege câteva puncte în lupta pentru titlu. Chiar și așa, la șefia campionatului au ajuns, după terminarea cursei, campionii en-titre Jan Magnussen și Antonio Garcia care au terminat pe poziția secundă această etapă. Celălalt Corvette a venit abia al șaselea în urma singurului Porsche care a ajuns la final și a Ford-ului #66.

Piloții Corvette Racing Magnussen și Garcia au preluat conducerea în clasamentul clasei GTLM

Astfel, învingători au fost cei de la Rahal-Letterman Lanigan Racing care au ocupat prima și a treia poziție după o cursă în care strategia le-a ieșit. Reamintesc că, la Road America, BMW-ul care conducea cursa a rămas fără combustibil în ultimul tur din cauza unei probleme la ultima realimentare care a făcut ca rezervorul să fie umplut cu mai puțină benzină decât plănuise echipa. De această dată, splash-ul lui Alex Sims a fost executat perfect, britanicul reîntorcându-se în frunte cu 24 de minute rămase. În ciuda pneurilor uzate, acesta s-a păstrat în fața lui Garcia care, în schimb, a reușit în extremis să-l țină la respect pe Jesse Krohn.

Connor De Philippi și Sims au semnat o revenire frumoasă după ce M8-ul cu numărul 25 a pierdut teren în ora a doua ca urmare a efectuării unui drive-through după un contact cu o mașină de la GTD. Aceasta a fost, totodată, prima victorie pentru BMW-ul M8 GTE în toate competițiile.

Luptele au animat și categoria GTD, mai multe dintre acestea încheindu-se într-un nor de fum și fiind urmate de penalizări. Andy Lally părea a se îndrepta către victorie înainte de a primi un drive-through după ce a atins într-o hârjoană la milimetru, Mercedes-ul pilotat de Jeroen Bleekemolen. Similar, Katherine Legge s-a atins cu rivalul la titlu Madison Snow, Lamborghini-ul Paul Miller Racing venind imediat la boxe cu o aripă dreapta-față distrusă și un pneu fumegând.

Lexus au reușit să se impună deși pneurile l-au lăsat pe final pe Hakwsworth

În cele din urmă, Legge și Mario Farnbacher au terminat pe poziția a treia în timp ce Snow și Bryan Sellers au recuperat de pe poziția a noua până pe șase. Ben Keating și Bleekemolen au terminat pe cinci, cu un loc în urma Ferrari-ului Scuderia Corsa împărțit de Gunnar Jeanette și Cooper MacNeil. În ciuda unui start încurajator, Turner Motorsport au avut probleme la fel ca și Lexus-ul #15 3GT Racing.

Pe de-altă parte, celălalt RC-F GT3 s-a impus în urma unui duel în trei între Baumann în mașina 3GT, Patrick Long în Porsche-le înscris de Wright Motorsport și Katherine Legge în Acura #86. Long a reușit să treacă în penultimul viraj de Legge în timp ce Baumann a scăpat în câștigător după ce Long mai încercase, la începutul turului final, o manevră de depășire asupra lui Legge. În ciuda pierderii poziției secunde, britanica a câștigat puncte importante în duelul pentru titlu cu Snow și Sellers.

Snow și Sellers au, acum, un avans mai mic în campionat în fața lui Legge

Mai rămân doar două etape din actualul sezon, următoarea având loc în weekend-ul 7-9 septembrie la Laguna Seca. Acolo cele două clase de GT-uri se vor reuni cu clasa prototip. Cât despre etapa de la VIR despre care am vorbit, recomand o vizionare (sau re-vizionare), când IMSA o va încărca pe canalul de YouTube.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA