IndyCar Pocono: Rossi domină o cursă marcată de accidentul lui Wickens

Întreaga suflare a motorsportului este cu gândul la Robert Wickens, după impactul teribil suferit de canadian în debutul cursei de 500 de mile de la Pocono. La reluarea întrecerii, nimeni nu a putut împiedica demonstrația de forță a lui Alexander Rossi, care reduce ecartul ce-l separă de liderul Scott Dixon cu trei etape rămase de disputat.

Agitația a început încă de la start, când Graham Rahal l-a trimis pe Spencer Pigot în zid, după care l-a acuzat pe polemanul Will Power că ar fi rulat prea lent în formație înaintea steagului verde. Australianul s-a apărat printr-o acțiune blamată în Formula 1, dar acceptabilă peste Ocean: a etalat la televiziunea NBC datele telemetrice ale mașinii sale. A fost astfel evident pentru toată lumea că și-a respectat viteza impusă de 107 mile/oră, cei din spate grăbindu-se să anticipeze plecarea. În orice caz, a fost nevoie de un prim steag galben, iar la restart Alex Rossi i-a surprins pe ambii piloți Penske din fața sa, preluând șefia într-o clipită de la Power și Newgarden. Prea puțin a contat, căci la trecerea prin virajul 2, în care există o singură trasă, Wickens nu s-a repliat în timp util în spatele lui Hunter-Reay și a atins monopostul Andretti, provocând o reacție în lanț din care tocmai debutantul canadian a ieșit cel mai rău. Mașina a decolat și a decelerat subit la impactul cu gardul de deasupra zidului de beton, provocându-i lui Wickens fracturi la ambele picioare, dar și leziuni pulmonare și vertebrale. În prezent, starea sa a fost stabilizată și urmează să treacă printr-o serie de operații.

Cursa de la Pocono s-a reluat după două ore de reparații, Sebastien Bourdais fiind extrem de reticent în a reveni la bordul monopostului Dale Coyne. Francezul s-a aflat și el între viață și moarte în urma unui incident similar, tocmai din acest motiv nefiind dispus să facă concesii în ceea ce privește standardele de securitate. Constrângerile media au impus totuși reluarea cursei cu o ”peticeală” mai degrabă balcanică, iar Bourdais s-a transformat într-un animal feroce la restart și a urcat loc după loc, amenințându-i chiar poziția a treia lui Scott Dixon.

Liderul campionatului a efectuat o nouă operațiune excelentă de limitare a pagubelor, păstrându-și un avans considerabil în fruntea ierarhiei generale în drum spre al cincilea titlu în IndyCar. Toate au fost obținute alături de Chip Ganassi, iar de curând a venit confirmarea că Dixon va rămâne în sânul echipei, în pofida sumelor considerabile cu care au încercat să-l momească rivalii, în primul rând McLaren. Piesele de domino au căzut imediat, Roger Penske reconfirmându-și piloții, iar Ganassi concentrându-se acum pe racolarea lui Felix Rosenqvist pe mașina #10 pentru anul viitor.

Revenind la întrecere, singurul care s-a putut ține aproape de Alex Rossi a fost Will Power, acesta reușind chiar să conducă timp de câteva bucle după o oprire inspirată. El putea deveni primul om cu trei succese consecutive la Pocono, dar și cu trei curse consecutive de 500 de mile câștigate. Ambele echipe de mecanici s-au pretat la joculețe, lăsând furtune de realimentare în calea adversarilor pentru a-i încetini, însă nu s-a lăsat cu penalizări până la urmă. Ar fi fost păcat de munca celor doi piloți, care n-au greșit cu nimic de-a lungul celor 200 de tururi pe Tricky Triangle. Mai bine de jumătate de minut s-a scurs până când al treilea clasat a ajuns la sosire, iar de la locul cinci în jos am avut piloți depășiți cu un tur, cu un sandwich Penske-Andretti în configurația Newgarden-Veach-Andretti-Pagenaud.

Așadar, primii patru la general s-au clasat în top 5, Hunter-Reay fiind distanțat cu trei etape rămase de disputat. Dixon vede cum Rossi rămâne principalul său rival, însă Power și Newgarden nu uită că finala continuă să fie recompensată cu puncte duble. Urmează ultima cursă pe oval la Gateway (unde anul trecut s-a impus Newgarden), apoi noutatea numită Grand Prix of Portland și, în sfârșit, Sonoma, la ultima prezență ca rundă decisivă înainte ca Laguna Seca să primească din 2019 această onoare. Penalizările la puncte pentru depășirea alocării de 4 motoare/sezon au cam trimis deja titlul la constructori în tabăra Honda, iar Wickens e aproape încoronat rookie of the year, în pofida formei bune din ultima vreme a lui Zach Veach.

Clasament: Dixon 530, Rossi 501, Newgarden 464, Power 449, Hunter-Reay 411

Rezultate cursă


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By