Categories: 24h Series

Endurance Team Romania în căutarea podiumului la a doua participare la Barcelona 24h

Soarta nu a fost prea blândă cu Endurance Team Romania în actualul sezon competițional, echipa ratând la mustață victoria la Navarra înainte de a părăsi prematur etapa de la Imola. Acum, românii vor să termine socotelile cu o cursă care s-a dovedit prea dificilă anul trecut: cea de 24 de ore de la Barcelona.

Multe se pot spune despre campania europeană a ETR în 2018, dar nu și că echipa autohtonă a avut vreun dram de noroc în cele două weekend-uri de cursă din cadrul 24H Series în care a participat. Prima cursă a anului a avut loc la Navarra unde echipa a confirmat prin ritmul net superior raportat la rivalii de la QSR Racing School că s-a adaptat rapid la noua mașină, Ginetta G55 GT4. Astfel, circuitul spaniol ar fi trebuit să fie scena primei victorii românești într-un campionat de anduranță european, însă lucrurile au luat o întorsătură neașteptată când mașina s-a oprit pe pistă cu probleme la cutia de viteze. Mai apoi, un braț al suspensiei s-a rupt, ceea ce a însemnat că poziția secundă a fost tot ce s-a putut obține.

A venit, în luna mai, momentul reîntoarcerii pe Autodromo Nazionale Enzo e Dino Ferrari din Imola. Acolo, pe circuitul ce a găzduit și F1, ETR a trecut prin clipe de coșmar după ce Fabrizio Broggi a fost implicat într-un accident serios în timpul antrenamentelor libere. Pilotul a fost nevătămat, însă mașina, grav avariată, n-a mai putut fi reparată. Asta a dus la retragerea prematură a românilor din cursă, înainte chiar de a se da startul propriu-zis al acesteia.

Au trecut patru luni de atunci, iar echipa s-a resetat și este pe poziții, pregătită pentru un nou start. Acesta va fi în cea mai lungă întrecere a anului pentru ETR, Barcelona 24H. Cursa în sine nu este străină românilor, aceștia debutând cu o mașină de GT4, Ginetta G50 GT4, tot pe circuitul din Montmelo în urmă cu 12 luni. Atunci, problemele tehnice au oprit parcursul mașinii #446 în timpul nopții. În 2018, echipa condusă de Viorel Nicole își dorește, fără doar și poate, ca mașina să termine cu bine cursa de o zi și o noapte, nefiind exagerate nici aspirațiile la o clasare pe podium, deoarece alături de cuplul format din Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi va veni și Mike Simpson, pilot de uzină Ginetta care a participat la cursa de la Le Mans la bordul prototipului G60-LT-P1.

Acțiunea pe circuit Barcelona-Catalunya începe încă de joi, când vor avea loc două sesiuni de teste private. Apoi, vineri este programată unica sesiune de antrenamente libere de zi (16:45 – 17:45) care este precedată de o a treia secvență de teste private. Ziua continuă cu sesiunea de calificări (19:30 – 20:30) care va fi transmisă live pe Youtube și pe site-ul 24H Series. În fine, cortina este trasă de antrenamentele de noapte de 90 de minute (23:00 – 00:30). Cursa va începe sâmbătă la ora 14:00 și se va disputa fără întreruperi.

Mihai Fira

Mașina timpului ni l-a adus pe Mihai Fira direct din vâltoarea anilor '70, unde a respirat zi de zi parfumul legendelor anduranței. De când a lăsat biberonul cu benzină, a început studiul, acumulând o amplă experiență enciclopedică într-o arie prea puțin mediatizată. Scopul său este de a lărgi orizonturile pasionaților, arătându-ne ce e dincolo de o zi la Le Mans: un an întreg de curse fantastice, insuficient popularizate. Până acum.

Share
Published by
Mihai Fira
Tags: 24h SeriesAndurantaBarcelonaBarcelona 24hcircuit de catalunyaEndurance Team RomaniaETRFabrizio BroggiFeaturedGinettaGT4Mercedes-BenzMike SimpsonQSR Racing Schoolsergiu nicolaeSpania

Recent Posts

Lewis Hamilton versus Sebastian Vettel

Duelul dintre Lewis Hamilton și Sebastian Vettel a reprezentat capul de afiș al sezonului 2017, britanicul impunându-se și mulțumită unor…

8 ore ago

DTM Red Bull Ring: Dublă controversată pentru Rene Rast

Campionul en-titre Rene Rast avea nevoie să repete în Austria ceea ce realizase anterior la Nurburgring, însă maniera în care…

9 ore ago

Formula 3 Red Bull Ring: Mick Schumacher preia conducerea înaintea finalei

Demonstrația de forță de la Nurburgring nu a fost un caz izolat: Mick Schumacher și Prema Powerteam au continuat în…

10 ore ago

MotoGP Aragon: O cursă cu recorduri de doborât pentru piloții Honda și Ducati

Ultima cursă europeană înaintea periplului asiatic și australian dinaintea finalei de la Valencia va fi una hotărâtoare în ce privește…

3 zile ago

Vandoorne se gândește și nu prea la IndyCar pentru 2019

Stoffel Vandoorne spune că este deschis la ideea de a concura în IndyCar în 2019, după ce șansele sale de…

5 zile ago

Păreri împărțite despre echipe de trei piloți în paddock-ul Formulei 1

Ideea introducerii a trei mașini din partea unei echipe de Formula 1 în grilă a fost primită cu reacții mixte…

5 zile ago