MotoGP Misano: Din nou acasă pentru Ducati, dar și Valentino Rossi

După un fiasco de proporții la Silverstone, cauzat de vreme și amplificat  în special de accidentarea gravă a lui Tito Rabat, motomondialul revine pentru ultima dată în acest sezon în Italia, lângă Rimini, pe circuitul Misano Adriatico, traseu ce poarta numele regretatului Marco Simoncelli. Așteptările fanilor italieni și nu numai vor fi împărțite între susținerea celor de la Ducati, în special Andrea Dovizioso și Valentino Rossi, pilotul Yamaha fiind motivat să lupte aici pentru prima victorie din sezon.

Urmările anulării curselor de la Silverstone nu au trecut încă, problema restituirii valorii biletelor plătite de fani fiind de actualitate zilele acestea la Misano. De asemenea comisia de siguranță rău blamată acum 2 săptămâni lucrează intens la elaborarea unor noi metode de a testa circuitele nou intrate în calendar, sau cele modernizate pentru a nu se mai repeta episoadele anulării unor curse sau amânarea lor la început de săptămână.

MISANO, SCURT ISTORIC

Circuitul Misano a fost construit în 1969 măsurând 3,488 km. Activiățile sportive au început însă trei ani mai târziu. Traseul Santa Monica a mai fost în motomondial în perioada 1985-1987 în forma sa originală. Anul 1993 a adus modificări importante pistei, care a crescut la 4.060km și s-au imbunătățit și facilitățile. S-a mărit linia boxelor, au apărut tribune noi și alte clădiri auxiliare.

Din păcate pe Misano s-au întâmplat și evenimente mai puțin fericite. Un prim astfel de moment a fost accidentul lui Wayne Rainey în urma căruia pilotul și-a fracturat coloana, rămânând de atunci imobilizat într-un scaun cu rotile. Între 1996-2001 s-au realizat lucrări de anvergură la infrastructura circuitului mărindu-se pit box-urile și de asemenea s-au construit noi tribune pentru spectatori. Calea de acces la circuit construită tot în această perioadă a primit numele pilotului japonez Daijiro Kat,o ce și-a pierdut viața în 2003 în Marele Premiu al Japoniei. Kato avea o locuință lângă circuitul Misano care se transforma în reședința sa de bază pe durata sezonului european din motomondial.

2006 a fost anul ultimelor modificări aduse la circuit, acesta crescând la 4,180 km, iar lățimea pistei a fost crescută la 14 metri. Cel mai important aspect schimbat a fost însă sensul de parcurgere. Prima cursă de MotoGP disputată pe noul circuit s-a ținut în 2007 și a fost un succes pentru constructorul italian Ducati care s-a impus prin australianul Casey Stoner.

Din păcate, în 2010 s-a produs un al doilea eveniment neplăcut pe circuitul de la Misano, de data aceasta cu urmări tragice. La startul cursei Moto2, japonezul Shoya Tomizawa a pierdut controlul motocicletei Suter Technomag CIP și a fost lovit de Scott Redding, atunci în vârstă de 17 ani, respectiv Alex de Angelis. În mod straniu, acest tragic accident a coincis fix cu ziua din urmă cu 17 ani când Rainey a rămas paralizat.

În data de 3 noiembrie 2011 circuitul a fost botezat cu numele lui Marco Simoncelli, care-și pierduse viața cu o săptămână mai devreme pe circuitul de la Sepang.

Circuit și pneuri

Circuitul de aproape 4,2 km se evidențiază prin succesiunea de viraje de dreapta 11-14. Curvone va fi atacat flat out, ca mai apoi să urmeze viraje de dreapta din ce în ce mai strânse. Aceasta este porțiunea cea mai tehnică și poate da mari bătăi de cap piloților. Este locul în care se produc cele mai multe incidente. Pentru a nu avea probleme pe această secțiune de viraje, motocicleta trebuie să aibă un bun echilibru și o aderență sporită din partea pneurilor. Circuitul necesită o setare a motocicletei care să asigure stabilitate pe viraje și o cât mai bună viteză de ieșire din acele de păr. Fără o accelerație rapidă este imposibil ca un pilot să obțină timpi decenți pe tur. De asemenea și frânele vor fi intens solicitate. Secretul unui setup perfect va fi menținerea unei viteze de vârf sporite fără a supraîncălzi pneurile.

Cu 10 viraje de dreapta și 6 de stânga circuitul solicită mai mult partea dreaptă a benzii de contact a pneurilor spate. Așadar, opțiunea de pneu spate indicată de Michelin va fi o variantă medium asimetric cu o suprafață ceva mai dură pe partea dreaptă. Vor fi disponibile și gumele hard tot asimetrice. Cheia e să nu se răcească banda stângă după o foarte lungă zonă fără viraje pe această parte (de la 8 la 15), căci astfel s-au produs multe căzături.

În caz de ploaie se vor folosi gume soft sau medium Michelin Power Rain, multitudinea de opțiuni la alegerea pneurilor și particularitățile circuitului vor pune la grea încercare mecanicii în vederea găsirii unui setup optim, mai ales că pentru această cursă, producătorul francez de pneuri anunță gume cu o construcție nouă.

 

Noutăți și așteptări înainte de cursă

În această săptămână s-a dat publicității o formă provizorie, dar apropiată de forma finală a calendarului competițional pentru sezonul 2019, ultimul circuit confirmat fiind Sachsenring-ul asupra căruia au tot planat discuții cum că ar putea dispărea din calendar.

Înaintea cursei italiene s-a definitivat și forma plutonului clasei mare din sezonul 2019, singurul loc vacant rămas fiind cel de la Reale Avintia, acolo unde și-a găsit loc pentru 2 sezoane cehul Karel Abraham, acesta reușind să obțină ghidonul unei motociclete Ducati GP18, cu doar un an în urma variantei folosite de echipa de uzină.

Sperăm ca în urmîtoarele săptămâni să avem vești bune din partea lui Tito Rabat, care să anunțe că va putea reveni în competiție, pentru moment existând și varianta să își încheie cariera în cursele de motociclism după accidentarea suferită la Silverstone.

Pentru cursa din acest weekend, Xavier Simeon va trece pe modelul Ducati GP17 ce a fost pilotat de Rabat, în timp ce GP16-le va  fi încredințat unui pilot francez venit din CEV Repsol, Christophe Ponsson, ce activează la clasa Superbike.

În garajul KTM va încerca să revină Pol Espargaro, situația sa urmând să se decidă după sesiunea FP1 de vineri.

Ca și wildcard la clasa mare îi vom avea pe Michelle Pirro la echipa de uzină Ducati, în cursele următoare putând concura pentru Avintia pe GP17, atâta timp cât mondialul nu se suprapune cu campionatul CIV, iar HRC îl va aduce din nou pe Stefan Bradl.

La clasa mică, echipa Redox Prustel GP a anunțat semnarea unui contract cu unul din protagoniștii categoriei Red Bull Rookies, cehul Filip Salac, ceea ce înseamnă că echipa ce va continua să folosească motociclete KTM va avea un line-up în întregime ceh, Jakub Kornfeil, fiind confirmat deja după Brno.

În cadrul echipei Ducati spiritele sunt destul de încinse în această perioadă, pe deoparte datorită încercărilor celor din conducere de a explica renunțarea la Jorge Lorenzo, însă mai nou și Casey Stoner stârnește unele discuții după ce a anunțat că nu își reînoiește contractul de pilot de teste, pe motivul că indicațiile sale sunt sărite cu vederea sistematic de tehnicienii ce dezvoltă prototipul curent.

Cu un Andrea Dovizioso fără mari veleități de dezvoltator, Michele Pirro din ce în ce mai nestatornic în cadrul echipei, italianul din CIV sperând că va primi în viitor un contract de pilot la MotoGP și cu un Danilo Petrucci fără nici o victorie pe o motocicletă de uzină, în cadrul echipei Pramac, sezonul 2019 pentru Ducati ar putea porni într-o manieră mai sumbră în ce privește rezultatele în curse, după 3 sezoane de creștere exponențială a performanțelor.

Pentru cursa clasei mari se anunță o luptă cel mai probabil între constructorii Ducati, Honda, dar și Yamaha, prima șansă având-o Dovizioso, motivat de a reveni pe prima treaptă a podiumului în cursa de casă, Jorge Lorenzo pilotul cu parcursul cel mai spectaculos în sezon, însă nu trebuie ignorați la Misano nici piloții Yamaha, în special Rossi care are de apărat poziția secundă la general amenințată în ordine de Lorenzo și Dovi.

Maverick Vinales, de asemenea își dorește să se apropie de piloții Ducati în clasament, după evoluții ezitante în debutul celei de a doua jumătăți a sezonului.

La Moto2 italienii Francesco Bagnaia și Lorenzo Baldassarri vor lupta pentru rezultate cât mai bune, pilotul SKY VR46, încercând să se desprindă de Oliveira în clasament, în timp ce pilotul Pons va încerca să revină în lupta pentru ultima treaptă a podiumului virtual din clasamentul general după o serie de curse în care nu prea a mai strălucit.

Pe lângă cei doi italieni menționați mai sunt și alții cu orgolii rănite, dornici să facă senzație în fața fanilor, precum Mattia Pasini, proaspăt semnat cu Forward MV Agusta, Romano Fenati ce speră să semneze cu aceeași echipă și nu în ultimul rând Luca Marini care speră să obțină în acest sezon un prim succes.

Moto3-ul stă de asemenea bine în ce privește evoluțiile piloților italieni, Marco Bezzecchi fiind lider la general, în timp ce Fabio di Giannantonio este pe locul 3 la doar 4 puncte de Enea Bastianini, un alt italian ce avea mari speranțe la glorie în acest sezon, dar rezultatele nu prea s-au legat până acum.

Aici ochii tuturor vor fi ațintiți pe echipa SKY Team VR46, care nu a reușit nici un rezultat notabil în acest sezon cu piloții Nicolo Bulega (7 puncte) și Dennis Foggia (17 puncte).

Primele antrenamente vor începe vineri începând cu ora 10, în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2, vremea fiind principala necunoscută a weekend-ului.

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By