24H Barcelona: Scena unei noi deziluzii

Ediția aniversară a cursei de 24 de ore de la Barcelona a fost marcată de multiple incidente, Porsche Herberth reușind a doua victorie din acest an în timp ce Endurance Team Romania a strâns puncte importante în campionat, deși soarta nu a fost de partea lor nici de această dată.

La două decenii de la prima ediție a cursei de 24 de ore de pe circuitul Barcelona-Catalunya, 24H Series a revenit pe circuitul din Montmelo pe care l-a introdus pentru acest an și în 24H GT Series, după ce anul trecut am avut doar seria de turisme angrenată. Aproape 50 de mașini s-au prezentat pe grilă, printre ele aflându-se și Endurance Team Romania care a participat ultima oară în acest campionat la Imola, unde un accident i-a scos din joc încă din antrenamente. La 12 luni de la prima venire la Barcelona, ETR a venit cu o mașină care a putut emite pretenții la podium cu ușurință, Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi fiind însoțiți de britanicul Mike Simpson.

Herberth au revenit după ce Scuderia Praha au dominat în prima jumătate

Unica sesiune de calificări de vineri a confirmat dominația din antrenamente a echipajelor Mercedes-Benz. Echipajul cu numărul 5 a fost reprezentatul de frunte al stelei în trei colțuri, Ram Racing plecând din pole grație unui tur în 1:45.877, cu aproape 0,7 secunde mai rapid decât Ferrari-ul Scuderia Praha care s-a impus în etapa anterioară. PROsport Performance au fost primii în clasa A6-Am, Mercedes-ul germano-american completând prima linie a grilei de start. Mai jos, primii în ierarhia 24H TCES au fost britanicii de la CWS care au venit cu două Ginetta G55 la Barcelona, cea cu numărul 278 reușind să învingâ în materie de viteză pură cel mai rapid exemplar din clasa TCR, Audi-ul AC Motorsport #888.

Deși ploaia a udat sesiunea de antrenamente de noapte de vineri, precipitațiile prognozate n-au mai sosit și în ziua cursei. Asta n-a redus, însă, nivelul de dramatism, multiple incidente și neutralizări marcând cursa pe întreaga ei durată. Încă din primele ore mai mulți piloți din plutonul fruntaș au avut ghinion, printre aceștia numărându-se și localnicul Ivan Pareras (Car Collection Audi R8 LMS #33) sau Aston-Martin-u R-Motorsport care a pierdut o jumătate de oră la boxe cu probleme la splitter. Astfel, primele ore au fost conduse de escadrila de Mercedes-uri formată din PROsport Performance, RAM Racing și Hofor Racing, în timp ce Ferrari-ul Scuderia Praha și Porsche-le Herberth Motorsport au stat în expectativă.

Ulterior, Mercedes-urile au avut diverse probleme, atât Rofgo Racing cât și RAM Racing pierzând zeci de minute la boxe, cei din urmă fiind nevoiți să schimbe cutia de veiteze. În schimb, Ferrari-ul cehilor de la Scuderia Praha a mers ceas spre orele nopții și a preluat conducerea, adunând deja 200 de tururi la vârf înainte de intrarea în a doua parte a cursei. În total, Ferrari-ul cu numărul 11 a condus timp de 377 de tururi, dar victoria n-a ajuns în brațele lui Malucelli&co. Probleme cu frânele și o neutralizare care a prins Scuderia Praha pe picior greșit le-au permis celor de la Herberth Motorsport să transforme un deficit de două bucle într-un avantaj de mai bine de un tur până la final.

Leipert Racing pleacă cu victoria la SPX de la Barcelona

Astfel, echipajul #911 format din Daniel Allemann, Ralf Bohn, Matt Campbell și Alfred Renauer s-a impus pentru a doua oară în acest sezon, cu Ferrari-ul #11 și Mercedes-ul IDEC Sport completând podiumul. Francezii de la IDEC au profitat din plin de problemele celorlalte echipaje de la A6-Pro (și nu numai) angajate cu modele AMG GT3, terminând la doar un tur distanță de învingătorii de la A6-Am, PROsport Performance. Aceștia ar fi putut să-și treacă în cont cu ușurință un podium la general, dar mai multe întârzieri i-au obligat pe Putman, Foster, Espenlaub și Christodoulou să se mulțumească doar cu victoria la clasă. Aceasta, pe de altă parte, îi aduce cu un pas mai aproape de titlul în 24H Series care a fost, în sezoanele trecute, apanajul celor de la Hofor Racing care au venit pe doi la Barcelona. Car Collection Motorsport a completat podiumul la A6-Am.

Leipert Motorsport au continuat șirul curselor fără probleme cu al lor Lamborghini Huracan Super Trofeo, germanii reușind victoria în clasa SPX. În mod cumva surprinzător, ambele KTM-uri X-Bow au supraviețuit atriției și au completat podiumul acestei clase, în timp ce Ford-ul VDS Racing Adventures responsabil cu spectacolul a avut probleme, ieșind din peisaj în timpul nopții. Monlau Competicion s-au impus la TCR cu echipajul #108 din care a făcut parte și Laia Sanz, mașina pregătită de Cupra Racing profitând de problemele echipajelor Kawasaki by BKR, NKPP și AC Motorsport. Catalanii au celebrat victoria, dar cealaltă jumătate a garajului a trecut printr-o mare sperietură pe fondul accidentului suferit de #107 în timpul nopții. Red Camel-Jordans.nl au terminat pe ultima treaptă pe podiumului în urma echipei Baporo, Red Camel urcând în vârful ierarhiei acestei clasei după dezastrul celor de la NKPP.

CWS au avut o zi grea la SP3, una dintre mașini arzând spectaculos sâmbătă. Cealaltă, sfidând parcă nenumăratele treceri pe la boxe, a trecut pe roți linia de sosire. Astfel, echipajul #178 a urcat în fruntea acestei clase lipsite de profunzime de-a lungul sezonului (anterior, lideri erau învingătorii de la Portimao). Lorient Racing au bifat o dublă norocoasă la 991 după ce Ebimotors s-au retras cu probleme la motor, punând astfel și o mână pe titlul categoriei. Clasa A3 a avut doar doi concurenți, iar niciunul nu a zăbovit prea mult pe pistă. Honda echipei Synchro Racing a fost implicată într-un acroșaj cu Porsche-le Ebimotors din care a ieșit cvasi-distrusă, în timp ce BMW-ul Hofor Racing/Bonk Motorsport a punctat în clasamentul Cup1, deși a alergat în A3 din lipsă de concurenți.

Probleme cu deja-vu pentru ETR

Trofeul Fermin Velez a mers către un GT3 în 2018, însă NM Motorsport s-a achitat cu brio de sarcină la clasa GT4

Un loc doi în calificări, în urma învingătorilor cursei de anul trecut (NM Racing – Ginetta), a dat speranțe echipei, după ce și antrenamentele s-au scurs fără vreo problemă de raportat la Ginetta G55 GT4 înscrisă alături de alte trei mașini la GT4. Mașina #446 s-a păstrat pe podium în primele ore ale întrecerii, înainte ca o problemă la cutia de viteze să-l oblige pe Fabrizio Broggi să intre de urgență la boxe. Era ora a noua de concurs, iar cutia se blocase într-o treaptă. Din fericire, problema a fost remediată în câteva minute, iar echipa a pornit într-o cursă de recuperare.

În primele ore ale zilei de duminică, atât NOVA Race cât și QSR Racing School au fost întârziate, problemele acestor echipe permițând piloților ETR să recupereze timp prețios. Mercedes-ul din fruntea campionatului a staționat la boxe aproximativ 40 de minute după ce s-a intrat în a doua jumătate a cursei. Din nefericire, lupta pentru poziția secundă s-a terminat înainte de vreme, mașina #446 având nevoie de schimbare de planetară înainte de răsărit.

Ulterior, mașina a mai intrat în garaj după ce s-a luminat, aceasta rămânând în cele din urmă acolo pentru a nu se risca pagube mai mari la diferențial, mai ales că mașina nu a mai performat la nivel maxim în a doua parte a cursei. Pilotul de uzină Ginetta, Mike Simpson, a fost adus special pentru această etapă și a remarcat o lipsă clară de putere care-l făcea să fie carne de tun pe liniile drepte, chiar și în raport cu celelalte Ginette. Până și liderii autoritari de la NM Motorsport au trebuit să schimbe o planetară, dar acest incident nu i-a oprit din drumul spre o nouă victorie la clasa GT4 pe teren propriu. NOVA Race și QSR au completat podiumul, însă ETR privește cu ceva mulțumire către clasament după această etapă: echipa autohtonă a urcat de pe poziția a cincea pe cea de-a treia cu punctele strânse în Spania.

Rezultate complete aici


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By