USCC Laguna Seca: Cursa sezonului la Monterey se termină cu victorie Nissan

Merită aproape de fiecare dată să-ți învingi oboseala pentru a urmări o cursă din IMSA Weathertech Sports Car Championship, însă etapa de duminica trecută de la Laguna Seca a fost într-un alt registru, circuitul din Monterey fiind scena uneia dintre cele mai antrenante întreceri din istoria campionatului.

Cândva, într-un trecut nu prea îndepărtat, Seria Americană Le Mans organiza pe actuala Weathertech Raceway o etapă de patru ore. După cursa de duminică am înțeles – dacă mai era nevoie – de ce Laguna Seca merită o cursă cât se poate de lungă ca parte a acestui campionat. Toată lumea și-ar fi dorit o dublare a celor două ore și 40 de minute de cursă, căci fiecare moment a fost spectaculos în penultima etapă a sezonului 2018.

Curran și Nasr se păstrează pe primul loc în lupta pentru titlu, deși Laguna Seca n-a fost un popas ușor

Cu un 1:16.181 Jordan Taylor a fost implacabil în calificări, pilotul Wayne Taylor Racing zdrobind recordul anterior cu mai bine de o jumătate de secundă. Cele două Acura înscrise de Penske Racing și Nissan-ul ESM #22 au completat primele două linii ale grilei de start. Cel mai rapid prototip de clasă LMP2 a fost abia al cincilea, anume ORECA CORE Autosport, în timp ce Mazda Team Joest s-a plasat pe 6 și 8.

Mai în spate, la GTLM, Oliver Gavin a adus un nou pole position echipei Corvette Racing. Britanicul a reușit un 1:22.700 cu care l-a învins la mustață pe Dirk Mueller. Tot un Ford și un Chevrolet au compus și linia a doua a grilei, în timp ce BMW și Porsche au împărțit linia a treia, Risi continuându-și nefericita absență din campionat.

Încă o deziluzie pentru WTR, care n-a mai învins de mai bine de un an

Katherine Legge a plecat din pole la GTD, Acura cu numărul 86 fiind înregistrată cu un tur în 1:24.456 care a surclasat efortul rivalilor la titlu din Lamborghini-ul Paul Miller Racing #48. Mercedes-ul Riley și Porsche-le Wright Motorsport s-au calificate pe locurile 3 și 4, top 5-ul fiind completat de un alt 911, cel al Park Place Motorsport.

Startul a fost nebun de-a dreptul: Joao Barbosa a accelerat mai lent, portughezul ajungând apoi pe traiectoria lui Misha Goikhberg care a plecat excelent la bordul ORECA-ului #99. Contactul dintre cei doi a trimis Cadillac-ul #5 de-a curmezișul pistei și, inevitabil, mașina a fost culeasă, pe rând, de Ford-ul #66 și de Porsche-le #911 de la GTLM.

BMW a câștigat din nou cu masivul M8 GTE care știe și să economisească combustibil

Barbosa și Filipe Albuquerque au venit în California din postura de aspiranți la titlu, fiind pe poziția a doua în clasament, însă n-au punctat deloc duminica trecută, ceea ce le face misiunea aproape imposibilă în finala de la Petit Le Mans. De asemenea, șansele echipajului #66 format din Hand și Mueller au fost micșorate serios după accidentul de la start, deși mașina a fost reparată în doar o oră și a revenit pe pistă pentru puțin timp, în încercarea de a culege măcar câteva puncte în contextul în care și celălalt Ford a avut probleme.

În total, cursa a fost marcată de patru neutralizări, și alte echipe din clasa Prototip fiind afectate. Cadillac-ul Wayne Taylor Racing s-a oprit după doar 18 tururi din cauza unor probleme la transmisie în timp ce Nissan-ul cu numărul 2 s-a retras după ce a cedat suspensia, iar Acura lui Ricky Taylor a fost și ea în rândurile celor retrași din întrecere după ce americanul a încercat să facă o manevră curajoasă prin trafic în prima parte a turului și s-a lovit cu niște mașini întârziate.

Magnussen și Garcia își fac mereu loc printre crăpături și ajung pe podium la final

Prima parte a cursei a aparținut celor două Acure, dar acestea au mai pierdut din ritm și, în cele din urmă, echipajul #6 format din Montoya și Cameron a venit abia pe trei, după ce Montoya a reușit să vină prea tare pe breteaua de la boxe după ce a preluat mașina și să intre „ca pe calculator” pe pistă. Mazda #77 a avut și ea probleme și lucrurile au devenit cu atât mai triste pentru Team Joest când Harry Tincknell, care conducea cursa la bordul celuilalt prototip Riley, a fost implicat într-un acroșaj – din vina sa – cu ORECA PR1/Mathiasen care a întors mașina #55. Astfel a trecut în frunte Pipo Derani, care anterior își făcuse loc prin pluton pentru a ajunge până pe poziția secundă.

Brazilianul nu a mai avut din acel moment pe altcineva în fața sa, aducând astfel prima victorie pentru el și Van Overbeek de la Sebring încoace. Echipajul CORE #54 a terminat pe doi, iar Bennett și Braun sunt acum în lupta pentru titlu, fiind pe doi la o diferență de doar patru puncte în urma lui Nasr și Curran care au terminat abia pe șase la bordul celuilalt Cadillac înscris de Action Express Racing.

Bleekemolen și Keating au revenit după un weekend frustrant în Virginia și au terminat pe podium

Cele patru neutralizări ale cursei au permis lui Connor De Phillippi să meargă 53 de tururi cu un plin de combustibil pentru a aduce a doua victorie din acest sezon pentru echipa RLL ”în stil Ford”. Tot el și Alex Sims au triumfat și la VIR, echipajul #25 profitând după ce coechipierii au avut nevoie de un splash-and-dash pe final. La fel ca și De Phillippi, nici Laurens Vanthoor n-a mai avut nevoie să oprească pentru un splash, terminând pe doi la bordul mașinii Porsche preparate de CORE Autosport.

Corvette, care au intrat la boxe la 20 de tururi față de rivalii direcți în speranța că aceștia din urmă vor fi constrânși la aceeași strategie, au încheiat pe locurile 3 și, respectiv, cinci. Garcia și Magnussen au venit pe podium, ceea ce înseamnă că cei doi își măresc avansul în fruntea clasamentului, dat fiind ghinionul echipajelor Ford, care lovește Ovalul Albastru și în ierarhia constructorilor, căci Briscoe și Westbrook au fost clasați pe șase cu mașina-n garaj după ce a cedat suspensia.

Legge și Parente s-au impus, iar britanica are o șansă bună la titlu înainte de ultima etapă

Joerg Bergmeister a pariat pe un stint final lung, pe pneuri vechi, pentru a aduce prima victorie din acest an pentru Park place Motorsport, însă gemanul a trebuit să se mulțumească doar cu locul doi. Alvaro Parente a fost de neoprit pe final, portughezul trecând în fața mașinii #73 și învingând alături de Katherine Legge. Astfel, Legge a redus cu șase puncte avansul cuplului Snow/Sellers care a terminat pe patru. Ultima treaptă a podiumului la GTD a fost ocupată de Ben Keating și Jeroen Bleekemolen, deși ambele Lexus-uri și cele trei Ferrari-uri au emis pretenții de-a lungul întrecerii.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship este și ultima din acest an. Petit Le Mans va avea loc în weekend-ul 10-13 octombrie. Până atunci, însă, merită așteptat până ce IMSA urcă etapa de la Laguna Seca pe contul lor de YouTube căci este ceva ce trebuie revăzut, de mai multe ori!

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By