Formula 1 Singapore: Red Bull iși arată colții în FP1

Înainte de week-end-ul din Singapore, ideea generală era că monoposturile proiectate de Adrian Newey vor fi cele mai rapide pe circuitul Marina Bay cu Ferrari foarte aproape. Asta având în vedere performanța lui Daniel Ricciardo din primăvară de la M.P. al principatului Monaco.

Prima sesiune de antrenamente libere din Singapore vine să confirme bănuiala inițială. Piloții Red Bull s-au impus în FP1 cu Daniel Ricciardo la 2 zecimi înaintea lui Verstappen. Pneurile folosite: HyperSoft.

La 85 de miimi de Verstappen îl găsim pe Vettel, pe locul 3. Germanul a fost cel mai rapid înainte ca monoposturile Red Bull să urce pe primele două poziții ale clasmentului. Coechipierul Raikkonen încheie sesiunea pe locul 4 cu  aproape jumătate de secundă mai lent ca Vettel și la aproape 0,8s de lider.

Nico Hulkenberg ajunge pe un suprinzător loc 5, la aproape 1,4s de australianul de la Red Bull.

Liderul clasamentului general, Lewis Hamilton este abia al 6-lea. El nu a folosit decât pneurile UltraSoft (la începutul sesiunii) și Soft (spre sfârșitul FP1). Compoziția cea mai dură, cea Soft, s-a dovedit a fi cea mai rapidă pentru monopostul W09 al britanicului. El încheie la peste o secundă și jumătate în urma lui Ricciardo. De observat comportamentul monopostului Mercedes. Hamilton s-a luptat cu un monopost extrem de instabil atât pe frânare cât și pe perioadele de accelerație, dând impresia, cel puțin acum, că Mercedes AMG va pleca cu cea de-a treia șansă.

Al doilea pilot Renault, Carlos Sainz termină FP1 pe locul 7. Să fie acesta oare punctul de inflexiune în graficul de performanță al celor de la Renault ? Întârzierea spaniolului? 1,6s.

Coechipierul lui Hamilton, Valtteri Bottas a fost al 8-lea, la peste 1,7 secunde în spatele liderului. El a fost urmat de Charles Leclerc, viitor pilot Ferrari în locul lui Kimi Raikkoen, în 2019. Monegascul a tras de monopostul C37 al celor de la Sauber dar nu s-a putut apropia la mai puțin de 2,3 secunde de lider. Cu 2 minute înainte de sfârșitul sesiunii el a ”agățaț” bariera Armco la intrarea în virajul 13 distrugând suspensia față dreapta. O greșeală pe care monegascul și-a asumat-o imediat, însă la anul, astfel de inexactități nu vor mai fi trecute cu vederea atât de ușor.

Primul Haas F1 apare pe locul 10. Romain Grojean încheie FP1 la aproape 2,4 secunde în urma lui Ricciardo, el fiind urmat de Marcus Ericsson, cu 3 zecimi mai lent.

După un început de sesiune în forță, Sergio Perez s-a văzut coborând în clasment. La final a fost al 12-lea, urmat de Kevin Magnussen pe locul 13.

Inamicul nr. 1 al danezului, spaniolul Fernando Alonso a fost al 14-lea într-o sesiune în care faimoasele cuvinte ”No power” nu au lipsit. Inginerii au depistat o problemă la sistemul hidraulic al monopostului McLaren.

Esteban Ocon a fost al 15-lea urmat de conaționalul Gasly, Brendon Hartley și perechea de la Williams, Stroll și Sirtokin.

Vandoorne încheie clasamentul, însă belgianul a nu a reușit decât 11 tururi înainte de a fi chemat la boxe pentru o schimbare substanțială de setup.

© f1.com
© Red Bull Racing

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By