Formula 1 Singapore: Pole de senzație pentru Lewis Hamilton

Lewis Hamilton va pleca primul în M.P. al Singapore dupa o performanță descrisă de inginerul Pete Bonnington ca fiind ”epocală”. Britanicul începea sesiunea de calificare cu șansa a treia și după ce s-a jucat puțin cu focul în Q1 clasându-se pe locul 14, monopostul W09 s-a trezit la viață.

După un loc 4 în Q2, Hamilton reușește un tur fenomenal la primul run din Q3. 1m36.015. Paddock-ul amuțește încercând să înțeleagă ce s-a întâmplat. Inginerul britanicului și-a dat seama că acela era turul de pole position. Toți parametrii au fost perfecți. Pilotajul britanicului a fost perfect. Condițiile de pistă și cele de trafic au fost perfecte. Slabe șanse ca și în al doilea run lucrurile să stea la fel. Într-adevăr, Hamilton greșește în T7 și abandonează turul, dar performanța anterioară era mai mult decât suficientă. Lewis va porni primul în M.P. al Singapore după ce curește al 79-lea pole position al carierei și al 200 pole position din istorie pentru piloții britanici.

Max Verstappen îi va ține companie britanicului pe prima linie după o performanță la fel de neașteptată ca a campionului mondial en-titre. Nu a fost sesiune premergătoare calificărilor în care olandezul să nu se transforme în Alonso făcând cu ou și cu oțet propulsorul Renault. În Q3 însă, surpriză! Max reușește un tur cu 0,3s mai lent ca al lui Hamilton. La fel ca britanicul, nici el nu reușește să-și îmbunătățească performanța la a doua încercare. Red Bull va pleca așadar din prima linie a grilei de start.

Având un deficit de 30 de puncte în clasamentul general, Sebastian Vettel avea nevoie de pole position ca de aer. Și lucrurile păreau că merg în direcția care trebuie. Până în Q3. Ieșit pe pistă după rivalii de la Mercedes, Vettel, care avea nevoie de un out-lap agresiv, este nevoit să depășească câteva monoposturi pentru a-și găsi un loc potrivit. În loc să se concentreze pe condiționarea anvelopelor pentru turul cronometrat, Vettel a trebuit să fie atent și la trafic. Iar asta s-a văzut în timpul stabilit la prima încercate. Locul 3, la 0,6 în urma lui Hamilton. Revenit la boxe, Vettel cere echipei să-l calculeze mai atent momentul în care îl trimit pe pistă, având în vedere faptul că Mercedes face un out-lap lent. La al doilea run, Jock Clear, responsabil cu Track Operations la Ferrari întârzie scoaterea lui Vettel pe pistă pentru a-i permite acestuia un out-lap agresiv. Cum socoteala de acasă nu se potrivește niciodată cu cea din târg, Vettel, după ce reușește cel mai bun timp în sectorul 1, greșește în sectorul 7 în virajul 13 și nu reușește să-și îmbunătățească timpul. Rămâne al treilea în spatele lui Verstappen.

Valtteri Bottas va pleca al 4-lea, în stânga germanului de la Ferrari. Finlandezul, care a ținut pasul cu Hamilton în toate sesiunile de până la Q3 a încheiat la o diferență de aproape 7 zecimi, un motiv în plus pentru a aprecia la justa-i valoare turul de pole position.

Al doilea finlandez de pe grilă, Kimi Raikkonen a fost la fel de dezamăgitor ca Vettel. Aproape 8 zecimi întârziere îl plasează pe Kimi pe locul 5 înaintea unei alte deziluzii. De data asta a celor de la Red Bull Racing. Daniel Ricciardo părea că are un plus față de Verstappen în acest week-end. În rarele momente în care Verstappen nu se plângea de comportamentul PU-ului Renault, Ricciardo era peste el în ”pure pace”. Nu a fost să fie însă așa și în Q3. Aproape 1 secundă întârziere față de Hamilton și 6 zecimi față de coechipierul său.

Lăsând în urmă granzii, să spunem că best of the rest au fost cei de la Force India. Upgrade-ul aerodinamic masiv și-a spus cuvântul. Sergio Perez se clasează al 8-lea la aproape 2 secunde (!) de lider. Diferența este enormă ! În urma sa, Romain Grosjean, la aproape 4 zecimi. Coechipierul Ocon deschide ultima linie din top 10, alături de el fiind Nico Hulkenberg de la Renault.

Fernando Alonso, entuziasmant în Singapore pe un McLaren cel mult mediocru este primul sub linie. Va porni în cursă totuși bucuros că a reușit să fie mai rapid decât Carlos Sainz de la echipa de uzină Renault.

Duo-ul de la Sauber nu a mai reușit intrarea în Q3, Charles Leclerc și Marcus Ericsson pornind mâine de pe locurile 13, respectiv 14. Pierre Gasly a fost singurul reprezentant Honda care a reușit să treacă de Q1, el clasându-se al 15-lea.

Primii eliminați au fost Kevin Magnussen (deloc mulțumit de monopostul VF-18), Brendon Hartley, Stoffel Vandoorne (din nou dezamăgitor) și de piloții lanternei roșii, Sirotkin și Stroll.

© f1.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By