DTM Red Bull Ring: Dublă controversată pentru Rene Rast

Campionul en-titre Rene Rast avea nevoie să repete în Austria ceea ce realizase anterior la Nurburgring, însă maniera în care Audi i-a pus pe tavă punctele la Spielberg a readus umbra ordinelor de echipă asupra unui sezon foarte spectaculos.

Fie că vorbim de manevrele Mercedes de la Barcelona (2007) și Nurburgring (2015) sau de incredibilul carambol cu intenție dictat de Audi la Spielberg (2015), periodic se revine la cea mai mare pată a campionatului în care constructorii germani dețin un asemenea control asupra tuturor mașinilor angrenate, încât nu se vor da în lături de la nicio comandă pentru a obține rezultatul optim și a-și maximiza șansele la titlu. În deplină antiteză cu deschiderea arătată către fani în atâtea aspecte, aceste lovituri dure de imagine afectează ceea ce se construiește cu fiecare cursă reușită, iar 2018 chiar a avut o presă favorabilă pe deplin meritată.

Atâta doar că dacă în trecut constructorii au strâns rândurile și au luptat, uniți, pentru a salva situația după crizele autoinduse, acum Mercedes se pregătește de hit-and-run după 30 de ani și părăsește barca, iar Audi a dat un ultimatum echipei de organizare să găsească al treilea constructor până la finele anului viitor. Această penultimă etapă ar fi trebuit să fie dominată de povestea musafirului Sebastien Ogier, însă controversa iscată de Audi a adus nori negri, tocmai când aceștia se risipiseră la momentul oportun pentru desfășurarea manșelor din Styria.

Pentru a 12-a oară din 17 ocazii, un Mercedes s-a dovedit cel mai rapid în prima sesiune de calificări, Dani Juncadella fiind autorul timpului de pole (al treilea din 2018). Timo Glock a fost factorul decisiv al întrecerii ce a început cu un accident la prima trecere prin virajul Remus, în care Robin Frijns și Loic Duval l-au lăsat cu avarii și pe Gary Paffett, un pretendent la titlu. Juncadella a dominat întrecerea, însă abandonul lui Glock pe final într-o poziție periculoasă în virajul 9 a dus la un restart judecat aspru de comisari, soldat cu penalizarea liderului pentru nerespectarea regulamentului. Surprinși de posibilitatea unei victorii, cei de la Audi au reacționat prompt și le-au ordonat lui Nico Muller și Mike Rockenfeller să se dea din calea lui Rast pe ultimii metri ai întrecerii, oglindind manevrele Ferrari de pe același circuit din 2001 și 2002.

A doua zi, tensiunea era palpabilă și lumea era extrem de vocală, atât față de strategia Audi, cât și față de discutabila decizie ITR care i-a răpit succesul lui Juncadella. Paffett pierduse șefia la general în detrimentul lui di Resta, după ce scoțianul încheiase pe 4 prima manșă, însă a recidivat cu trei puncte pentru pole duminică, Piloții Mercedes nu l-au putut împiedica însă pe Rast să-și continue seria victoriilor, patru la rând fiind o realizare unică în DTM-ul modern (post-2000). A fost victoria cu numărul 100 pentru Audi, însă punctele adunate de rivalii din Stuttgart au consființit titlul constructorilor, ceva ce era doar o chestiune de timp după ceea ce am văzut în acest an. Nico Muller l-a secondat perfect pe Rast, luând puncte importante adversarilor care l-au urmat la sosire, cu Paffett înaintea lui di Resta.

Între scoțian și colegul său britanic sunt doar 4 puncte înaintea finalei ce va avea loc peste trei săptămâni la Hockenheim, dar Rene Rast a redus diferența de la 100 la doar 30 de puncte în două weekenduri consecutive și e hotărât să ducă lupta până la capăt. În urmă cu 12 luni, debutantul german venea cu o întârziere de 21 de puncte în runda decisivă și ieșea triumfător, iar faptul că piloții Mercedes își vor lua puncte între ei poate fi o mare șansă pentru Rast de această dată. Nimeni nu i-ar putea reproșa ceva pilotului în sine, la ce repere de dominație a stabilit în ultima vreme, însă nu e păcat că o eventuală apărare a titlului va fi mereu legată de ordinele de echipă de la Spielberg? Iată, peste ani, cum dăinuie amintirea celor date de Jean Todt…


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By