MotoGP Buriram: Circuit nou pentru Marquez, Lorenzo și Rossi

Motomondialul se îndreaptă în acest weekend spre o nouă destinație, în Thailanda, loc decis nu de exotismul zonei sau vreo dorință de schimbare în calendar ci de interese strict economice. Orice constructor japonez și nu numai dorește să facă impresie bună într-o zonă geografică unde piața vânzărilor de motociclete înseamnă milioane de unități vândute anual și nu per total ci milioane de unități vândute în dreptul fiecărui constructor japonez, europenii fiind spectatori de pe margine.

Flashback Aragon

De parcă nu a fost de ajuns momentul din Argentina de la începutul sezonului, unde Marc Marquez l-ar fi forțat pe Valentino Rossi să iasă în decor, spaniolul a mai bifat o controversă la Aragon, după incidentul de la start în care Jorge Lorenzo s-a precipitat și a ieșit destul de rușinos din cursă. Problema este cu atât mai serioasă cu cât cei doi vor fi coechipieri la anul în cadrul Repsol Honda.

Ce s-a văzut pe filmări imediat după start? Mai nimic a spus Jorge Lorenzo, care l-a acuzat la cald pe Marquez de blockpass, manevră de intimare a adversarului prin blocarea trasei ideale. Blockpass-ul nu este interzis de regulament, însă se poate vorbi de o imoralitate din partea executantului.

În urma manevrei făcute de Marquez, Lorenzo a ieşit în afara trasei ideale, pe o zona nisipoasa.

Varianta aleasă de Jorge Lorenzo a fost de a deschide gazul la maxim, crezând că va putea controla derapajul roţii spate. Acest lucru nu s-a întâmplat, Ducati-ul trasformându-se într-o catapultă pentru pilot.

Deși se spera ca după consumarea momentului Jorge Lorenzo să revină și să-și retragă acuzațiile aduse lui Marc Marquez, înaintea conferinței de presă de joi de la circuit, Lorenzo a reiterat acuzațiile numindu-l pe Marc iresponsabil. Se pare ca relația viitorilor coechipieri Repsol Honda va începe destul de sumbru, existând deja speculații conform cărora după 2020 Marquez își va căuta alta echipă.

Periplul asiatic  ce va debuta cu întrecerea din Thailanda îl regăsește pe Marquez lider autoritar la general, cu 72 de puncte avans în fața lui Dovizioso.

 

Circuit și pneuri

Circuitul de 4.5 kilometri este una din creațiile recente ale lui Hermann Tilke, având la activ curse din seriile WTCC, TCR, WSBK sau SuperGT-ul japonez.

La o primă privire aruncată pe layout-ul circuitului, ne amintim de desenul lui Jorge Lorenzo despre cum arăta în 2016 și 2017 un circuit ideal pentru Ducati, sa fie oval sau să aibă cât mai multe linii drepte.

Prezența traseului thailandez în calendar este una strict de ordin economic, fiind vorba de una din cele mai mari piețe de desfacere pentru motociclete din Asia, după Indonezia, dar în fața Malaeziei.

Aici vorbim de milioane de exemplare vândute pentru fiecare constructor japonez în parte, chiar dacă în mare vorbim de mopede sau motociclete de cilindree mică. Singurul constructor european ce poate sta în preajma japonezilor de la Honda, Yamaha și Suzuki este KTM, însă cifrele de vânzare sunt mult mai mici. Vorbim aici doar de constructorii pe care îi regăsim în motomondial, altfel ar trebui menționat și constructorul Kawasaki ce culege laurii victoriilor în WSBK.

Într-un alt plan putem vorbi de un interes extraordinar în rândul thailandezilor de rând, pasionați de cursele de motociclism cam în aceaași măsură ca spaniolii, italienii sau britanicii, de aici și in interes devenit țel național de a descoperi tinere talente care să ajungă în competițiile de anvergură, MotoGP si WSBK.

Drumul performanței a fost deschis de Ratthapark Wilairot și mai apoi de Muhammad Zulfahmi Khairuddin, ambii cu rezultate decente la clasele mici ale motomondialului, dar și la Supersport în WSBK.

Bruma de talent a acestora a trezit un real interes între pasionații de motociclism, iar acești doi piloți caută asiduu talente care să le urmeze aventura în lumea curselor. Pentru moment însă în zona Asia,  malaezienii fiind singurii asiatici cu excepția Japoniei care aliniază piloți la toate clasele motomondialului, iar din 2019 vor avea și o echipă ce va concura la toate clasele, Sprinta Petronas.

PTT, sponsorul principal al circuitului Chang din regiunea Buriram promite însă să vină puternic din urmă cu investiții importante.

Constructorii angrenați la clasa mare au avut ocazia de a testa pista circuitului thailandez în luna februarie, datele colectate fiind folosite de Michelin pentru a realiza 4 specificații de gume ce vor trebui să lucreze în condiții optime la temperaturile înalte așteptate de-a lungul weekend-ului. De asemenea vor fi disponibile și 2 specificații de gume pentru ploaie, soft și medium.

 

Noutăți înainte de cursă

Cea mai importantă știre este aceea că îi vom vedea concurând pe Pol Espargaro și pe Jorge Lorenzo, ultimul parțial refăcut după căzătura serioasă încasată la Aragon. Pentru Lorenzo decisivă în luarea deciziei de a participa la calificări și cursă va fi evoluția din antrenamentele de vineri.

În cadrul echipei Avintia, locul lui Tito Rabat va fi ocupat în continuare de Jordi Torres, care a renunțat în această săptămână la contractul cu MV Agusta din WSBK, ceea ce înseamnă că pentru moment aventura s-a în Superbike s-a încheiat, prioritate având cele câteva curse pe care le va mai face în mondial, sigură fiind și participarea din Japonia.

Yamaha nu stă pe un butoi cu pulbere în ce privește relația piloților Vinales și Rossi cu Lin Jarvis și conducerea de la Hamamatsu ci mai nou cei de la Tech3, tehnicieni dar și piloții Zarco și Syahrin cer update-uri urgente la motociclete pentru a putea să își atingă fiecare obiectivele propuse: Johann Zarco să rămână măcar în top 10 la finele sezonului, ironic dacă ne gândim că înainte de Qatar era văzut ca și protagonist în lupta pentru titlu, în timp ce Hafizh Syahrin este în imposibilitatea de a lupta cu arme egale împotriva lui Franco Morbidelli pentru obținerea titlului neoficial de rookie of the year. Cele 2 motociclete Tech3 Yamaha sunt diferite, Zarco având un cadru din 2017 echipat cu motor 2018, în timp ce Syahrin pilotează un M1 din generația 2016, ambele din păcate neschimbate de la debutul sezonului.

Un alt nume care se alătura disputei este mentorul lui Syahrin, Razlan Razali, creatorul structurii Sprinta Petronas.

Circuitul Chang promite curse spectaculoase la toate cele trei clase, rezultatele de aici cântărind însă greu la Moto3 și Moto2, acolo unde lupta pentru titlu este deschisă la orice rezultat.

Antrenamentele au debutat astăzi la ora 5 a.m, în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2,

 

 

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By