Formula 3 Hockenheim: Mick Schumacher devine campion!

Un incident în prima manșă a amânat cu doar câteva ore încoronarea lui Mick Schumacher, care a obținut primul său titlu în automobilism după o șarjă fenomenală în a doua jumătate a sezonului.

Formula 3 europeană a programat cea de-a zecea și ultima rundă a anului la Hockenheim, într-o ambianță dominată de emoții puternice. Fie că era vorba de decernarea titlurilor sau de încheirea unor ere importante odată cu plecarea Mercedes din seria germană de turisme și cu fuziunea impusă de FIA între F3 și GP3, circuitul din Vestul Germaniei era locul pentru multe întrebări, câteva răspunsuri, bucurii și dezamăgiri.

Mick Schumacher venea înapoi în țara natală cu un avans considerabil, de 49 de puncte cu 75 ”pe masă” în cele trei manșe. Așadar, dacă încheia în puncte și totodată în fața lui Ticktum toate calculele se încheiau de sâmbătă dimineață. Atâta doar că prima sesiune de calificare a germanului n-a fost la înălțimea celor cu care ne obișnuise în ultima perioadă și, de pe 7, a fost prins în ambuscadă imediat după start. Tocmai colegul său Marcus Armstrong a fost cel cu care s-a atins, fără ca vreunul să fie clar vinovat. Cu mașina avariată, Mick l-a blocat extrem de agresiv pe Dan Ticktum înaintea stadionului, manevra amintind involuntar de Adelaide 1994. Acest britanic însă nu s-a aruncat în capcană, a frânat și a mers către punctele necesare amânării concluziei într-o manșă câștigată după o foarte lungă secetă de Guanyu Zhou, cu Shvartzman pe 2 și campion în ierarhia debutanților.

Pragul matematic era mult mai ușor de atins în manșa a doua de sâmbătă, însă Schumacher nu s-a putut dezice de instincte și s-a angrenat într-o luptă cu polemanul Vips. Abia după un atac ratat în care a pierdut urma liderului a revenit conștiința mizei supreme și germanul n-a mai riscat nimic până la final. Cu Ralf Aron cuminte pe urmele sale și Ticktum departe de ritmul necesar unui podium, Mick și-a asigurat titlul în uralele unui public extrem de numeros, care nu a părăsit circuitul după întrecerea din DTM. Un campion mai popular nici că s-ar fi putut, fapt ilustrat atât în paddockul de la Hockenheim, cât și în bogata expunere mediatică de care s-a bucurat în buletinele de știri germane de la radio și TV.

Cursa a treia a fost la discreția lui Shvarztman, căci Schumacher a avut mai degrabă de a se apăra în fața unui Alex Palou foarte combativ, presat la rândul său de Aron pe final. Șansele lui Juri Vips de a-l devansa pe Ticktum la general s-au risipit la prima trecere prin acul de păr, însă recuperarea sa ulterioară a fost sarea și piperul celei de-a 30-a manșe a sezonului. Din păcate, cu 8 minute înainte de final Vips a prins-o pe Sophia Floersch, subtilizându-i ultimul punct după o luptă încinsă ce a amintit de cea purtată acum 4 ani tot aici de Max Verstappen cu Tatiana Calderon. A doua victorie a lui Shvartzman i-a adus acestuia locul 3 la general în detrimentul lui Vips, rusul fiind best of the rest în a doua jumătate a sezonului după imperialul Schumacher care a totalizat 14 prezențe pe podium.

Ce urmează acum în universul Formulei 3? Denumirea standard va fi alocată noului campionat din programul Formulei 1, iar acolo se vor întâlni cele mai puternice grupări din acest campionat (Prema, Hitech, Carlin) și din GP3 (ART, Trident, Campos, Jenzer, MP Motorsport). Mercedes vine cu echipă oficială (HWA), iar Charouz își extinde programul din F2 și la acest nivel. Dintre echipele de tradiție, ne vor lipsi Motopark și Arden, cel puțin pentru moment. Totodată, Gerhard Berger a anunțat că în weekendurile DTM de anul viitor va debuta o nouă Formulă 3 regională, care se alătură inițiativelor existente deja (Euroformula Open, BRDC F3) și noului concept italian cu motorizare Alfa Romeo. Tot cu monoposturi Tatuus de nivelul F3 s-a anunțat campionatul dedicat femeilor, însă reacțiile negative la adresa segregării ar putea ucide din fașă această idee.

Momentan, e sărbătoare în tabăra Prema, cu al șaselea campion dat în cei 7 ani ai FIA F3 Europe. Italienii au spart monopolul ART Grand Prix în GP2 când au venit în urmă cu doi ani și lupta dintre aceste două mari echipe se anunță entuziasmantă în 2019 în noul campionat unde se vor intersecta din nou. Cât despre Mick Schumacher, așteptăm confirmarea echipei cu care va concura în Formula 2, dar și o posibilă afiliere, căci nu-i lipsesc pețitorii. În paddockul de la Hockenheim, Mercedes a făcut tot posibilul pentru a se bucura cât mai vizibil pentru titlul acestuia, cu bannere și mesaje pompoase, în timp ce Ferrari acționează în buna tradiție, mai mult în spatele ușilor închise, dar unele figuri ale academiei l-au flancat mai mereu.

Credit foto: Gabi Tomescu


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By