Categories: DTM

DTM Hockenheim: Rene Rast nu poate împiedica încoronarea lui Paffett

Rene Rast a dat totul în finala sezonului și a împins tot mai departe recordul de victorii consecutive, însă și titlul piloților a ajuns în curtea Mercedes la ultima prezență în DTM, Gary Paffett reușind să revină în vârf după 13 ani.

Cursa 1

Amintirea duelului fantastic dintre Paffett și Glock din debutul campaniei era vie în memoria fanilor la revenirea pe Hockenheimring, iar prima manșă a finalei a adus un spectacol de același calibru. Paffett a fost încă o dată implicat (și perdant) într-un duel prelung cu Rene Rast, care i-a permis austriacului să-și păstreze vii opțiunile la titlu. Pentru rivalul său, însă, a fost o cursă frustrantă în care nu s-a putut bucura de faptul că a revenit în fruntea ierarhiei generale pe fondul prestației modeste a lui Paul di Resta. Paffett a fost extrem de vocal împotriva deciziei organizatorilor de a neutraliza cursa în urma desprinderii portierei lui Augusto Farfus. Deodată, asta l-a adus pe veteranul Mercedes în ghearele urmăritorilor, iar Frijns și Glock l-au taxat pe final și l-au scos de pe podium. Cu trei protagoniști în doar 15 puncte și pe un circuit pe care BMW-urile contau din nou, finala avea să fie complicată.

Cursa 2

Marco Wittmann a fost arbitrul zilei decisive încă de dimineață, când i-a răpit lui Rene Rast șansa de a obține maximum de puncte în sesiunea de calificări. Chiar și așa, campionul en-titre a fost unicul pilot din tabăra Audi capabil să vină în avanposturi și, implicit, să-l devanseze pe Gary Paffett. Toate BMW-urile s-au aliniat în top 10 pentru prima oară în acest sezon, în timp ce Paul di Resta a ieșit cel mai șifonat din exercițiul celor 20 de minute de foc – abia pe 11 într-un pluton cum nu se poate mai strâns, cu 17 nume în mai puțin de opt zecimi de secundă.

Rast a avut o reacție fantastică la stingerea semafoarelor și a preluat șefia de la Wittmann, iar Paffett s-a plasat în postura comodă a urmăritorului, după ce a scăpat de agitația din primul tur. Cei trei s-au desprins de pluton, au rămas fideli strategiei optime de opriri la standuri și au negociat fără probleme traficul. Niciun pilot Audi sau Mercedes nu a jucat murdar când a fost prins din urmă, ecarturile fiind stabile până la sosire. Rast a reușit să împingă și mai departe recordul de victorii consecutive în DTM, ajuns la cota 6 – un fapt ce i-ar face invidioși pe eroii Mercedes de odinioară, ce s-au aflat în paddock dimpreună cu mașinile lor legendare (Klaus Ludwig, Bernd Schneider).

Nico Muller și Robin Frijns au încercat pe final să se apropie de Paffett, însă nu l-au putut da jos de pe podium pe cel ce a cucerit din nou titlul categoriei după o pauză uriașă, de 4739 de zile! Încoronat în 2005, britanicul a recidivat în această campanie și a obținut trofeul ce lipsea din vitrina Mercedes după cele aferente echipelor și constructorilor, asigurate încă din Austria. Duelul celor trei granzi germani va continua de acum în Formula E, chiar din luna decembrie, iar Paffett tocmai a fost confirmat în echipa HWA. Oamenii lui Ulrich Fritz vor rămâne activi în DTM însă, odată cu anunțarea programului Aston Martin.

Tot în acest weekend s-a oficializat și calendarul pentru 2019, cu nouă etape: dispar etapele estice din Austria și Ungaria, în schimb revine scena primei curse din istorie (Zolder), iar etapa olandeză se mută de la Zandvoort la Assen. În continuare se va concura pe Lausitzring, însă la Oschersleben nu se va reveni pentru moment. Gerhard Berger este în mijlocul unei serii importante de transformări în această perioadă, 2019 fiind un an de pregătire pentru internaționalizarea ce se va baza pe regulamentul Class One la care au aderat și japonezii, iar acum cu implicarea britanică e doar o chestiune de timp până când litera D din titulatura campionatului va fi sacrificată…

Credit foto: Gabi Tomescu

Alexandru Șiclovan

Alexandru Șiclovan a urmat studii de modelare și simulare aerodinamică și are ca obiectiv reducerea decalajului dintre universul motorizat autohton și etalonul occidental. Militează pentru meritocrație, echidistanță, spirit constructiv și metafore luminate.

Share
Published by
Alexandru Șiclovan
Tags: AudiBMWBruno SpenglerdtmDTM 2018FeaturedGary PaffettHockenheimMarco WittmannMercedesPaul di RestaRene Rast

Recent Posts

MotoGP Valencia: Locul trei se dispută în cadrul Movistar Yamaha

Sezonul 2018 al motomondialului a ajuns la runda finală, cea de pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia. Titlurile la cele…

2 zile ago

Formula 1 Brazilia 2018 Review: Cum un pilot Mercedes a stricat neașteptata petrecere Red Bull

Teorie și realitate… niciodată nu a fost un contrast mai evident în ultimii ani precum în acest nou clasic GP…

5 zile ago

Formula 1 Brazilia: Hamilton câștigă cu noroc într-un final entuziasmant

Lewis Hamilton a profitat de un incident al lui Max Verstappen pentru a câștiga Marele Premiu al Braziliei. Într-un final…

6 zile ago

Formula 1 Brazilia: Pole-ul cu numărul 82 pentru Hamilton

Lewis Hamilton și-a trecut în palmares al 82-lea pole position al carierei reușind totodată să stabilească și un nou record…

O săptămână ago

Formula 1 Brazilia: Ferrari domină FP3

Scuderia Ferrari a preluat ștafeta de la Red Bull și Mercedes și s-a impus în ultima sesiune de antrenamente libere…

O săptămână ago

Formula 1 Brazilia: Mercedes revine în frunte în FP2

Valtteri Bottas a readus săgețile argintii în fruntea clasamentului în cea de-a doua sesiune de antrenamente libdere. Finlandezul a oprit…

O săptămână ago