WEC Fuji: Victorie Toyota acasă, dar nu cu Alonso

Prima etapă asiatică din supersezonul 2018-2019 al FIA WEC a avut loc la finele săptămânii trecute la Fuji, în Japonia unde cele două Toyota Gazoo Racing au dominat fără drept de apel rivalii lipsiți de sisteme hibride. Alonso consideră, însă, că diferența între Toyota și privați n-ar fi mare…

Cursa cu numărul patru din sezonul extins al Mondialului de Anduranță a dus întreaga caravană în Japonia pentru o etapă vestită deoarece este programată an de an cam în aceeași perioadă în care Țara Soarelui Răsare este udată de taifun. În total, 34 de mașini s-au prezentat pe circuitul de la poalele muntelui Fuji.

Vremea n-a fost la fel de rea ca-n alți ani

Din pole a plecat Toyota cu numărul 8 deși cea cu numărul 7 a fost mai rapidă în calificări. Acesteia, însă, i-au fost șterși toți timpii după ce Jose-Maria Lopez a depășit viteza-limită pe linia boxelor în timpul calificărilor. Astfel, celălalt prototip hibrid de pe grilă a pornit de la coadă. Rebellion a plecat de pe poziția secundă cu mașina cu numărul 1 pilotată de Neel Jani, Andre Lotterer și Bruno Senna. Jani și Lotterer, care au pilotat în calificări, au reușit o medie cu doar șapte sutimi peste cea a Toyotei cu numărul 8 care s-a impus cu un 1:23.648 – dovadă că noile modificări ale EoT funcționează întrucâtva. Anthony Davidson și Roberto Gonzalez au fost cei mai rapizi la categoria LMP2 cu prototipul DragonSpeed #31 cu o medie de 1:28.906.

Mai jos, în lumea GT-urilor, Aston-Martin a obținut un pole neașteptat la GTE-Pro. Marco Sorensen și Nicki Thiim au fost autorii acestei premiere pentru noul Vantage GTE cu o medie de 1:36.093, cu 0.2 secunde mai bună decât cea a cuplului Tom Blomqvist/Antonio Felix Da Costa din BMW-ul MTEK #82. La categoria GTE-Am, în schimb, un Porsche a fost cel mai rapid – cel cu numărul 88 al Proton Competition care s-a aflat la al doilea pole din actualul sezon. Vantage-ul de generație veche al Aston-Martin Racing s-a calificat pe doi cu al doilea Porsche Proton pe urmele sale pe poziția a treia.

BR a ratat un potențial podium din cauza problemelor la alternator la mașina #11

Prima parte a cursei s-a desfășurat în condiții dificile pe un asfalt ud, dar în uscare. Aderența schimbătoare i-a prins pe câțiva pe picior greșit, un abandon de calibru fiind semnat chiar înainte de finele primei ore după ce Gustavo Menezes a lovit glisierele la bordul Rebellion-ului cu numărul 3. Ulterior, o altă mașină privată de la LMP1, BR-ul cu numărul 17 al SMP Racing, a abandonat, dar ca urmare a unor probleme mecanice. Aceeași soartă a avut-o și BR-ul echipei DragonSpeed.

La vârf, Toyota #7 a prins-o rapid din urmă pe cea cu numărul 8, iar cele două prototipuri TS050 au schimbat pozițiile între ele de-a lungul primelor ore. Mike Conway a preluat apoi conducerea înainte de intrarea în a doua jumătate a întrecerii și și-a creat un ecart de 15 secunde în raport cu rivalul și coechipierul Sebastien Buemi. Treaba bună a lui Conway a fost continuată de Lopez care și-a extins avansul în ora a patra pe când mașina #8 era în mâinile lui Fernando Alonso. În cele din urmă, Kazuki Nakajima a început să se apropie de Kamui Kobayashi, dar acesta din urmă avea destule secunde de partea sa pentru a nu forța. Astfel, echipajul cu numărul 7 a trecut primul linia de sosire la 11.4 secunde în fața celui cu numărul 8 care a înregistrat, totodată, primul semieșec din acest sezon.

Rebellion rămân etalonul printre privați

Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Rebellion Racing prin prototipul construit de ORECA cu numărul 1. Mașina echipei elvețiene a terminat la patru tururi în urma celor două Toyota. Rivalii celor de la Rebellion, SMP Racing, ar fi avut o șansă la o clasare pe podium, dar probleme la alternator au făcut ca mașina #11 să piardă un tur la boxe. Pe final, însă, Jenson a spălat imaginea echipei rușești după ce a trecut de ByKolles-ul lui James Rossiter pentru a se clasa pe 4.

Jackie Chan Racing au reușit dubla la LMP2. Echipajul format în întregime din piloți malaezieni, anume Weiron Tan, Nabil Jeffri și Jazeman Jaafar, s-a distanțat de rivalii din ORECA-ul #38 în orele 3-4 de cursă și Jafaar a dus treaba până la capăt trecând linia de sosire cu 26 de secunde înaintea lui Ho-Pin Tung. Signatech Alpine, TDS Racing și Larbre Competition au completat top 5-ul, echipa lui Jack Leconte fiind ”best of the rest” cu al lor Ligier.

ORECA a ocupat primele 4 poziții la LMP2 (una dintre mașini fiind Alpine-ul Signatech)

Categoria GTE-Pro a oferit probabil cea mai strânsă luptă din întreg plutonul. Atât echipaje de la BMW și Ferrari, cât și de la Porsche și Ford au petrecut timp la vârf. Prima victimă a fost Ferrari-ul #51 al lui Alessandro Pier Guidi și James Calado. Mașina a pierdut un tur după ce a suferit o pană în același moment în care a venit o neutralizare, motiv pentru care Ferrari-ul 488 GTE Evo a stat țintuit la boxe în dreptul semaforului roșu momente bune. Ulterior, cei doi au revenit prin pluton și au terminat pe patru, dar asta nu a fost o consolare prea mare având în vedere că celălalt Ferrari a suferit probleme la suspensie în urma unui contact cu ORECA DragonSpeed #31 de la LMP2. La acel moment, Sam Bird se afla în fruntea categoriei.

Porsche-le #92 împărțit de Kevin Estre și Michael Christensen a fost cel care a profitat de problemele Ferrari-ului #71. Mașina preparată de Manthey a urcat atunci, în ora a patra, de pe poziția a doua în frunte. Anterior, Estre trecuse de Antonio Felix Da Costa care a pierdut și lupta cu Andy Priaulx pentru locul al treilea. Pe final, Estre și-a extins avansul la 12 secunde în raport cu Tom Blomqvist care, revenit la bordul BMW-ului #82, l-a redepășit pe Priaulx. Britanicul a terminat pe trei în Fordul Chip Ganassi Racing UK #67. Aston-Martin, care au pierdut teren în prima parte după ce au pariat prea mult pe pneuri de asfalt ud, nu și-au mai revenit în ultimele ore de concurs și au terminat pe pozițiile 7 și, respectiv, 9.

Cel mai rapid dintre Ford-uri a venit abia pe trei la GTE-Pro

Porsche a învins și la GTE-Am, dar nu prin Proton Racing. De această dată, a venit rândul noi-venitei echipe Project1 să-și treacă în cont o victorie în Mondialul de Anduranță. Joerg Bergmeister, Patrick Lindsey și Egidio Perfetti au trecut linia de sosire după șase ore la 20 de secunde distanță de echipajul #88 al Proton Racing. TF Sport au completat podiumul, dar liderii din această categorie, echipajul Proton-Dempsey #77, a venit abia pe opt. Mai în spate a terminat doar Ferrari-ul echipei locale MR Racing care a abandonat în urma unui accident.

Acest rezultat nu a fost, însă, și cel definitiv. După cursă, oficialii au penalizat Porsche-le #88 deoarece ar fi realimentat prea puțin. Penalizarea de 76 de secunde a aruncat echipajul Hoshino/Cairoli/Roda de pe doi până pe opt și a adus pe podium Aston-Martin-ul echipei de uzină împărțit de Pedro Lamy, Mathias Lauda și Paul Dalla-Lana.

Acesta nu a fost deloc weekend-ul echipei germane Proton Competition

Următoarea etapă din WEC va avea loc la Shanghai, în China, în weekend-ul  16-18 noiembrie.

Rezultate complete aici

Surse foto: FIA WEC, Twitter – echipe


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By