24H Series Spa: Ferrari are câștig de cauză în duelul cu Mercedes

Ultima etapă europeană din calendarele 24H GT Series și 24H TCE Series a avut loc la finalul săptămânii trecute pe spectaculosul Spa-Francorchamps. Ferrari-ul cu numărul 11 al Scuderia Praha a reușit să se strecoare prin multitudinea de incidente pentru a învinge, însă titlul din 24H GT Series s-a dus în direcția formației PROsport Performance care a reușit un nou podium în categoria A6-Am.

Socotelile strânse din economia campionatului 24H GT Series au fost rezolvate sâmbăta trecută în cadrul cursei de 12 ore de la Spa-Francorchamps. Echipa Bohemia Racing with Scuderia Praha s-a impus după parcurgerea a 274 de tururi, din care a condus 206, în fața Mercedes-ului SPS Automotive Performance #16 care plecase din pole. Acesta a cules însă laurii în ierarhia categoriei A6-Am. Podiumul la A6-Pro a fost completat de Mercedes-urile Hofor Racing (poziția a patra la general) și MP Motorsport (poziția a noua la general). În fine, podiumul la A6-Am a fost completat de Audi-ul CarCollection Motorsport #34, care a pierdut victoria în ultimele zeci de minute, și de Mercedes-ul PROsport Performance #85 care a terminat pe șase la general.

Car Collection Motorsport au ratat la mustață victoria în clasa A6-Am

În ciuda victoriei la general (și la clasa A6-Pro), numărul mai mare de succese strâns de-a lungul stagiunii de către echipajul #85 PROsport Performance a adus titlul în ograda echipei germano-americane formate din Charles Putman, Charles Espenlaub și Joe Foster. În cursa de la Spa rolul profesionistului ajutător a fost jucat de Adam Christodoulou. Herberth Motorsport au terminat abia pe 5 la A6-Am, la șapte tururi în urma Ferrari-ului Scuderia Praha în urma unor probleme tehnice.

Cursa derulată pe o vreme neașteptat de frumoasă a fost, cu toate acestea, marcată de mai multe neutralizări. Noul Porsche 991 GT3.R a terminat pe cinci și a câștigat de la sine categoria SP4 special creată pentru el. La SPX, primii au fost VDS Racing Adventures cu noul MARC Cars II V8 care are o caroserie ce aduce aminte de actuala generație Ford Mustang. Celălalt șasiu similar din cursă, înscris chiar de MARC Cars Australia, a fost clasat pe poziția a treia în aceeași categorie deși nu a trecut linia de sosire din pricina unui accident cu doar o oră și jumătate înainte de final. Pe poziția a doua la SPX a terminat Porsche-le Speed Lover #78 care a și luat titlul în această clasă cu echipajul Dominique Bastien / Jaime Carbo Fernandez / Bob Wilwert.

Aston-Martin Racing Test Center a adus un Vantage GT12 pe care l-a pilotat și Andy Palmer

În ciuda celei de-a treia victorii a sezonului – una dominantă de-altfel – EBIMOTORS au ratat titlul la clasa 991. Acesta s-a dus la componenții echipajului #64 al Lorient Racing (Philippe Polette / Frederic Lelievre / Pascal Gibon / Lionel Amrouche). În fine, la GT4, Audi-ul R8 GT4 al Fox Motorsport i-a luat fața BMW-ului MARC Cars, în timp ce campionii de la QSR au abandonat în urma unui accident pe Kemmel Straight (petrecut sub Code 60) în prima oră a cursei. În urma deciziei organizatorilor de a nu include în ierarhia finală echipajele care au bifat doar o singură participare în actualul sezon, Endurance Team Romania și-a asigurat clasarea pe ultima treaptă a podiumului din 2018 la clasa GT4. Românii au punctat la Navarra (P2) și Barcelona (P4) cu modelul Ginetta G55.

Învingătorii din ierarhia 24H TCE Series au venit din clasa SP3. Mai precis, este vorba de Ginetta CWS #178 (Colin White / James May) care a terminat în fața Seat-ului Cupra NKPP Bas Koeten Racing #175 care a fost primul la clasa TCR. Ginetta G55 a învins într-o luptă a consumului, britanicii de la CWS riscând pe final deoarece n-au mai trecut pe la boxe pentru un splash & dash. Adevărata cursă pentru oamenii lui White a fost să reconstruiască mașina după incendiul care a cuprins-o în urmă cu doar o lună, în cadrul întrecerii de la Barcelona.

Debutul noului MARC Cars II V8 cu iz de Mustang a fost încununat cu succes

Podiumul clasei SP3 a fost completat de BMW-ul M3 E46 al JR Motorsport și de cel cu numărul #234 al ABBA Racing care n-a ajuns la sosire. La TCR, în schimb, bătaia pentru podium a existat cu adevărat. Red Camels Jordan.nl și celelalte două Seat-uri preparate de Bas Koeten (înscrise de LMS Racing și Kawasaki Racing) au terminat pe pozițiile 2-3-4 la un tur și, respectiv, două și trei distanță.

Hofor Racing powered by Bonk Motorsport s-au impus la depopulata clasă CUP1 cu mașina #131. iar la A3 învingători au fost Synchro Motorsport cu a lor Honda Civic Type R FK2, o revenire de bun augur după abandonul violent de la Barcelona.

Red Camels Jordan.nl au terminat ultima etapă europeană din 2018 pe poziția a doua la TCR

Ultima etapă din 24H GT Series, 24H TCE Series și din Campionatul Continentelor va avea loc în weekend-ul 16-18 noiembrie la COTA. Circuitul de Formula 1 din Texas va găzdui încă o dată o cursă de 24 de ore la care vor lua parte, printre alții, Callaway Competition cu un Corvette C7.R GT3 și Scuderia Cameron-Glickenhaus cu SCG-ul 003C.

Rezultate complete aici

Surse foto: 24H Series, Aston-Martin Racing, Fox Motorsport, Audi Sport, EBIMOTORS, PAGID Sport

A treia victorie a EBIMOTORS nu le-a adus titlul, din nefericire pentru italieni care au tras ponoasele problemelor de la Barcelona


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By