Formula 1 SUA: Raikkonen câștigă o cursă extraordinară și amână verdictul campionatului

Circuit of the Americas a fost gazda unui Mare Premiu entuziasmant, cu Kimi Raikkonen câștigând pentru prima oară după aproape șase ani o cursă de Formula 1.

Cine a spus că e gata campionatul?

Kimi Raikkonen a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii după ce o cursă fabuloasă i-a adus pe primii trei piloți unul în spatele celuilalt în ultima parte a ei. Cei trei – Raikkonen, Max Verstappen și Lewis Hamilton – și-au menținut pozițiile într-un final remarcabil, în timp ce Sebastian Vettel s-a clasat al 4-lea și își menține șansele la titlu cu trei curse înainte de finalul sezonului.

În sala de așteptare dinaintea prezentării podiumului, un moment amuzant a avut loc când Raikkonen l-a întrebat – sincer – pe Hamilton dacă a câștigat campionatul în fața lui Vettel. 70 de puncte îi despart pe cei doi, germanul oferindu-și o nouă săptămână de răgaz înainte de un deznodământ așteptat de mulți.

Marele Premiu în sine a fost extrem de spectaculos – de la startul excelent al lui Raikkonen la lupta în trei de la final, câștigată de finlandez. Pentru Verstappen, locul secund a venit pe fondul plecării din coada grilei, de pe locul 18. Olandezul a încântat cu o nouă revenire senzațională, similară celei din Rusia, și nu mult i-a lipsit pentru a urca pe prima treaptă a podiumului.

Pilotând pe o strategie cu două opriri – spre deosebire de ceilalți fruntași – Hamilton a fost nevoit să se mulțumească cu locul al 3-lea și va ști că rivalul său de la Ferrari va trebui să câștige toate cele trei curse rămase fără ca britanicul să strângă 5 puncte pentru a-i „sufla” titlul mondial. Locul 4 al lui Vettel a venit după ce germanul a fost nevoit să treacă de Valtteri Bottas în ultimul tur al cursei, finlandezul trecând linia de sosire al 5-lea.

Într-o cursă parcă desfășurată în paralel, Nico Hulkenberg și Carlos Sainz au obținut locurile 6 și 7 pentru Renault. Spaniolul a plecat nemaipomenit de pe locul 11, însă a fost penalizat cu 5 secunde odată ce comisarii au observat că ieșise mult în afara circuitului în primul viraj, câștigând o poziție. Esteban Ocon și-a adjudecat locul 8, la puțin peste o secundă în fața lui Kevin Magnussen de la Haas și a coechipierului său de la Force India, Sergio Perez.

Brendon Hartley, Marcus Ericsson, Stoffel Vandoorne, Pierre Gasly, Sergey Sirotkin și Lance Stroll s-au clasat în afara punctelor, la mai bine de un tur în urma învingătorului, în timp ce Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean și Fernando Alonso au abandonat – ultimii doi fiind implicați într-unul din numeroasele incidente de la start.

Cursa a fost incitantă de la un capăt la altul. Chiar dacă au avut plecări similare de pe loc, Raikkonen și Hamilton au ajuns roată la roată în primul viraj, iar finlandezul s-a infiltrat pe interior după ce a accelerat mai repede pe urcarea abruptă de pe CotA. Astfel, pilotul Ferrari s-a instalat la conducere, în timp ce puțin mai în spate Vettel a pierdut un loc în fața lui Ricciardo.

Cei doi foști coechipieri au ajuns să se dueleze în virajele următoare, iar punctul culminant l-a văzut pe german încercând să depășească pe interior și atingându-l pe australian. Deznodământul a fost unul pe care l-am mai văzut și în trecut. Mașina lui Vettel s-a întors, iar germanul a căzut pe locul 15, în timp ce Ricciardo a continuat cursa. Pilotul Red Bull nu a mai rezistat decât încă opt tururi, moment în care monopostul său a cedat din nou, iar Ricciardo a abandonat.

În cealaltă mașină austriacă, Verstappen urcase până în top 10 după numai un tur, deși a plecat dinspre coada grilei, de pe locul 18. Revenirea olandezului a fost din nou remarcabilă, iar curând acesta s-a regăsit pe locul 4, în urmărirea lui Bottas.

Abandonul lui Ricciardo a dus la o perioadă petrecută pe VSC (mașina de siguranță virtuală), iar în frunte, lui Hamilton i s-a transmis să facă opusul a ce face mașina lui Raikkonen din fața sa. Britanicul s-a conformat și a intrat la boxe în turul 12, fiind singurul dintre fruntași care a ales strategia respectivă.

Raikkonen a trecut pe gume soft la capătul buclei 21, în timp ce Verstappen a făcut-o un tur mai târziu, cu Bottas urmându-l după încă un tur. Strategia l-a propulsat pe Verstappen în fața finlandezului de la Mercedes. După ce a reintrat în lupta pentru top 5, Vettel a oprit în turul 26, în timp ce în frunte, Hamilton s-a văzut nevoit să mai facă o trecere pe la boxe. Aceasta l-a propulsat în urma lui Bottas, Verstappen și Raikkonen și a aruncat cursa în aer.

Hamilton s-a apropiat încet-încet, a fost lăsat de Bottas să treacă, iar cu câteva tururi înainte de final, cei trei piloți din frunte au ajuns să fie despărțiți de mai puțin de 3 secunde. Senzația a fost că Hamilton – cu pneuri cu 15 tururi mai noi decât rivalii săi – va fi cel favorizat de condițiile din finalul cursei, însă nu a fost să fie.

Verstappen nu a reușit să se apropie suficient de finlandez în frunte, însă a fost ajuns de pilotul Mercedes. Cei doi au avut parte de un duel excelent vreme de mai multe viraje în turul 54 din cele 56 programate, care s-a încheiat cu Hamilton ieșind larg în ultimul sector după ce a pierdut aderența. Momente mai târziu, cursa s-a încheiat. Nu și campionatul.

La 113 curse după ce a câștigat cu Lotus în Australia în debutul sezonului din 2013, Raikkonen a trecut linia de sosire – învingător, la 39 de ani, după o cursă absolut remarcabilă.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By